تماشاگرانی که خواننده شدند

تماشاگرانی که خواننده شدند

فرهنگسرای ارسباران شب گذشته میزبان گروه‌های موسیقی تلفیقی شرکت‌کننده در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بود.

کد خبر : ۱۱۵۲۲
بازدید : ۱۲۶۱
تماشاگرانی که خواننده شدند

فرهنگسرای ارسباران شب گذشته میزبان گروه‌های موسیقی تلفیقی شرکت‌کننده در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بود.

به گزارش هنرآنلاین، در بخش موسیقی تلفیقی که امسال به جشنواره موسیقی فجر اضافه شده است 11 گروه حضور دارند که در هر کنسرت دو گروه به اجرای برنامه می‌پردازند.

گروه "داماهی" به سرپرستی دارا دارایی از جمله گروه‌های تلفیقی است که در سی ‌و یکمین جشنواره‌ موسیقی فجر شرکت کرده و اجرای پرانرژی و جذابی را برای حاضران در سالن به نمایش گذاشت. این گروه با استفاده از فرهنگ بومی جنوب ایران، ترانه‌های جنوبی را در قالب موسیقی راک اجرا کرد.

رضا کولغانی، خواننده جنوبی گروه که حضوری بسیار گرم و خودمانی روی صحنه داشت به خوبی با تماشاگران ارتباط برقرار کرد و در میان قطعات از آن‌ها می‌خواست گروه را با خواندن ترانه‌ها همراهی کنند. حاضران در سالن هم که به خوبی مشخص بود با آثار گروه آشنا هستند و به متن ترانه‌ها تسلط دارند، با اشتیاق او را در جواب آوازها همراهی می‌کردند.

نوازندگان گروه نیز با تسلط بسیار به اجرای برنامه پرداختند و کار آن‌ها با تشویق‌های ممتد تماشاگران مواجه شد. دارا دارایی که یکی از بهترین نوازندگان گیتار بیس در ایران است در زمان تک‌نوازی سایر اعضای گروه روی زمین می‌نشست و اجرای آن‌ها را با علاقه تماشا می‌کرد. حمزه یگانه نوازنده کیبورد و بنجو، ابراهیم علوی نوازنده عود و گیتار، آرش پژند مقدم نوازنده درامز و همایون نصیری نوازنده پرکاشن با اجرای پرشور خود بارها مورد تشویق قرار گرفتند.

یکی دیگر از جذابیت‌های گروه داماهی لباس‌های آن‌ها بود که توسط صدف تحویلدارزاده طراحی شده است. با وجود تأخیر یک ساعت و نیمه‌ای که در اجرای برنامه پیش آمده بود و خستگی تماشاگران، اجرای پرهیجان گروه داماهی توانست انرژی دوباره‌ای به آن‌ها بدهد. با توجه به تأخیر زیاد، اعضای داماهی از تماشاگران خواستند سالن را تا پایان اجرای گروه کامنت ترک نکنند و به آن‌ها وعده اجرایی بسیار خوب توسط گروه کامنت دادند.

بخش دوم این کنسرت به اجرای گروه "کامنت" اختصاص داشت و اعضای گروه در حضور تماشاگران به تغییر میکروفن‌ها و سازهای روی صحنه پرداختند و پس از دقایقی آماده اجرا شدند.

اجرای این گروه آلترناتیو راک در حالی آغاز شد که کیان پورتراب، خواننده و نوازنده گیتار آکوستیک ابراز امیدواری کرد اجرای گروه بتواند خستگی مخاطبان و تأخیر در اجرای برنامه را جبران کند. او ضمن تقدیر از گروه داماهی گفت بعد از اجرای خوب آن‌ها، کار ما سخت شده است.

نیما رمضان نوازنده گیتار الکترونیک، بردیا امیری نوازنده درامز، اشکان آبرون نوازنده کیبورد و آرین کشیشی نوازنده گیتار بیس در حالی اجرای خود را آغاز کردند که تماشاگران از همان ابتدا آماده همراهی گروه بودند.

بیشتر حاضران در سالن ترانه‌های گروه را حفظ بودند و همراه با پورتراب می‌خواندند. این هماهنگی و همدلی مخاطبان و اجرا‌کنندگان فضایی پرانرژی و گرم به وجود آورد که خستگی را از یاد همه برد.

نیما رمضان در میانه برنامه پشت میکروفن آمد و از مسئولان وزارت ارشاد به خاطر اضافه کردن بخش موسیقی تلفیقی به جشنواره تشکر کرد. او گفت همه ما سال‌ها منتظر این اتفاق بودیم و حالا امیدواریم هر سال بتوانیم حضور بهتری داشته باشیم.

اعضای گروه داماهی نیز در سالن حضور داشتند و با علاقه شاهد اجرای گروه کامنت بودند. تماشاگران که با اشتیاق پیگیر اجرا بودند، ترانه‌های مورد علاقه خود را درخواست می‌کردند و آخرین ترانه این کنسرت قطعه‌ای بود که تماشاگران بارها نام آن را فریاد زده بودند.

با پایان اجرای گروه در نخستین ساعات بامداد روز شنبه، تماشاگران با رضایت سالن را ترک کردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید