(ویدئو) پلنگ سیاه کمیاب یک ایمپالا را شکار کرد، پلنگ دیگر دزدید!

(ویدئو) پلنگ سیاه کمیاب یک ایمپالا را شکار کرد، پلنگ دیگر دزدید!

اندکی پس از آن، پلنگ سیاه کمیاب بره جوان را خفه کرد. یک پلنگ نر معمولی که دنبالش می‌دوید شکار را از چنگ پلنگ سیاه بیرون کشید. پلنگ سیاه پا به فرار گذاشت و در تاریکی شب ناپدید شد.

کد خبر : ۱۱۵۴۷۱
بازدید : ۱۱۱۰۵۶

پلنگ‌ها شکارچیانی گریزان هستند که در دشت‌ها پرسه می‌زنند. بسیاری از دوستداران حیات وحش، عکاسان و علاقه‌مندان به دنبال این گربه‌های دوست داشتنی.

ممکن است کسی بپرسد چه چیزی بهتر از پلنگ است؟ پاسخ یک پلنگ سیاه است. بله، پلنگ سیاه، این موجود وجود دارد. شاهین پاتل راهنمای سافاری و بازدیدکنندگان همراش از معدود افراد خوش شانسی هستند که این شبح افسانه‌ای شب را دیده اند.

شاهین می‌گوید: یک روز عصر، در یک سافاری در کمپ وحشی لایکیپیا، کنیا. یک ایمپالا مادر و بره جوانش توسط دو کفتار راه راه در تاریکی شب تعقیب شدند. ترس و سردرگمی بره جوان و ضعیف را فرا گرفت و در امتداد زمین غبارآلود می‌چرخید. سپس، گویی روحی از ناکجاآباد ظاهر شد، چهره‌ای تاریک به شدت هجوم آورد و بره زمین خورد.

پلنگ‌ها شکارچیان کمین هستند و هنگام تعقیب طعمه از استتار استفاده می‌کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از انرژی زیادی برای تعقیب به طعمه بی خبر نزدیک شوند و ضربه بزنند.

وقتی بر هرج و مرج نور افکندیم، او با تمام شکوه و عظمت خود آنجا بود - نادرترین آنها، پلنگ سیاه بدنام آفریقا. ما از آنچه دیدیم حیرت زده شدیم. ما نه تنها شاهد نادرترین گربه آفریقا بودیم، بلکه او را با موفقیت در حال شکار یک بره ایمپالا دیدیم!

اندکی پس از آن، او بره جوان را خفه کرد. یک پلنگ نر معمولی که دنبالش می‌دوید شکار را از چنگ پلنگ سیاه بیرون کشید. پلنگ سیاه پا به فرار گذاشت و در تاریکی شب ناپدید شد.

پلنگ سیاه هیچ تفاوتی با پلنگ معمولی ندارد. تفاوت اصلی در ژن است. پلنگ سیاه دارای یک بیماری ژنتیکی است که باعث می‌شود ملانین اضافی تولید کنند - از این رو نام جایگزین آنها، پلنگ ملانیست است. این باعث می‌شود پوست معمولاً طلایی آن‌ها مشکی باشد.

گذراندن وقت با هر پلنگی خاص است، اما گذراندن وقت با پلنگ نادر سیاه در محیط طبیعی آن غیرقابل باور است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید