آشنایی با انواع ویزای توریستی کانادا

آشنایی با انواع ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی 3 روش وجود دارد که شما بسته به شرایط و نیازتان می توانید یکی از این روش ها را انتخاب نمایید.

کد خبر : ۱۱۵۶۴۸
بازدید : ۷۹۸۰

می گردند تا بتوانند اوضاع زندگی خود را بهبود بخشند. در سال های اخیر با توجه به رشد اقتصادی بالا و شرایط خوب زندگی کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت محسوب می شود.

بنابراین افراد زیادی به دنبال انتخاب یک راه سریع و مطمئن برای مهاجرت به این کشور می گردند. یکی از راه های خوب و مطمئن، مهاجرت از راه ویزای توریستی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ایران کانادا در ارتباط باشید.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

برای اخذ ویزای توریستی 3 روش وجود دارد که شما بسته به شرایط و نیازتان می توانید یکی از این روش ها را انتخاب نمایید.

1- روش اول سوپر ویزا یا ویزای توریستی والدین: این روش مخصوص به والدین و اقوام درجه یک افراد مقیم کاناداست. افرادی که در کانادا زندگی می کنند، می توانند از طریق این ویزا از خانواده خود دعوت نمایند که به دیدارشان بروند.

2- روش دوم ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتیپل: این روش یکی از بهترین روش های دریافت ویزای توریستی محسوب می شود. شما در این روش با توجه به مدت زمان ویزایتان می توانید به صورت نامحدود در خاک این کشور رفت و آمد نمایید. به کمک این ویزا شما می توانید برای مدت شش ماه در کانادا زندگی کنید. البته بعد از این شش ماه اگر مرز کانادا را به دلیلی ترک کردید، اجازه ورود و اقامت دوباره در این کشور را خواهید داشت.

3- روش سوم ویزای یک بار ورود یا سینگل: با استفاده از این ویزا شما فقط یک بار حق ورود به کشور کانادا را دارید و برای بار دیگر باید دوباره درخواست ویزا نمایید. در این روش حتی اگر ویزای شما اعتبار داشته باشد و به هر دلیلی خاک این کشور را ترک کنید؛ دیگر نمی توانید به این کشور بازگردید و باید دوباره درخواست ویزا نمایید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

برای این که بتوانید ویزای توریستی را دریافت نمایید، باید شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا را داشته باشید.

  • شرط اول: شما باید در ابتدا نوع ویزای توریستی خود را مشخص کنید. قصد دارید با استفاده از کدام یک از ویزاهای توریستی به کانادا سفر کنید.
  • شرط دوم: باید به افسر مهاجرت دلایلی برای بازگشت به کشور خود ارائه دهید. دلایل شما باید از قبیل شغل، همسر، خانواده، فرزندان و ... باشند.
  • شرط سوم: شما باید به دولت کانادا اثبات کنید که تمکن مالی دارید و در مدت زمان اقامت خود از پس هزینه های زندگیتان برمی آیید.

چه افرادی می توانند درخواست ویزای توریستی کنند؟

افرادی می توانند درخواست ویزای توریستی کنند که شرایط زیر را دارا باشند:

  1. باید سابقه کیفری نداشته باشند.
  2. باید از نظر جسمی و روحی سالم باشند.
  3. باید دارای پاسپورت (گذرنامه) معتبر و مدت دار باشند.
  4. باید اثبات کنند برای امنیت کشور کانادا خطری ندارند.
  5. باید اثبات کنند قصد اقامت دائم در کانادا را ندارند و بعد از اتمام مدت ویزا این کشور را ترک می کنند.
  6. باید اثبات کنند که به واسطه خانواده، شغل و دارایی های خود قصد بازگشت به کشور خود را دارند.

افرادی که تمامی این شرایط را دارا باشند می توانند برای ویزای توریستی کانادا، درخواست دهند.

ویزای توریستی کانادا 2022 به سه نوع کلی تقسیم بندی می شود.

1- نوع اول ویزای یک بار ورود یا سینگل است. در این نوع ویزا شما فقط یک بار حق ورود به خاک کشور کانادا را دارید. اما اگر خاک این کشور را ترک کنید، حتی اگر ویزای شما اعتبار داشته باشد، باید دوباره درخواست ویزا نمایید. دیگر امکان این وجود ندارد که از ویزای قبلی استفاده کنید و وارد خاک این کشور شوید.

2- نوع دوم ویزای چند بار ورود یا مولتیپل است. این ویزا همان طور که از اسمش پیداست، به شما اجاره چندین بار ورود به کشور کانادا را می دهد. شما تا پایان اعتبار این ویزا، می توانید چندین بار خاک این کشور را ترک کنید و دوباره به این کشور بازگردید و هر بار مدت 6 ماه در این کشور اقامت کنید. پس از این که این مدت 6 ماه به پایان رسید، می توانید برای چند ساعت خاک این کشور را ترک کنید و دوباره وارد کانادا شوید.

3- نوع سوم ویزای والدین یا سوپر ویزا کانادا شناخته می شود. این ویزا برای خانواده درجه یک و پدر و مادر افرادی که در کانادا اقامت دارند یا شهروند این کشور محسوب می شوند طراحی شده است. اعتبار این ویزا 10 سال است اما شما با ویزای ایرانی و مدت اعتبار آن، فقط می توانید 5 سال در این کشور بمانید. البته با استفاده از این ویزا امکان این را دارید که به مدت 2 سال متوالی در کشور کانادا زندگی کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید