هفت نکته از تصمیم عجیب رونالدو؛ شیخ پرتغالی

هفت نکته از تصمیم عجیب رونالدو؛ شیخ پرتغالی

قرارداد دو سال و نیمه کریستیانو با النصر، برای او ۴۰۰ میلیون یورو آورده به همراه خواهد داشت که گران قیمت‌ترین قرارداد تاریخ ورزش محسوب می‌شود.

کد خبر : ۱۱۶۲۹۲
بازدید : ۵۷۷

خبر پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر عربستان همان‌قدر که قابل پیش‌بینی بود، به همان اندازه هم شوکه‌کننده بود. در آستانه ۳۸ سالگی، یکی از بزرگ‌ترین ستارگان تاریخ به دست خودش بازنشسته شد و حتی اگر از چالش جدید و هیجان‌انگیز در عربستان سخن بگوید، بازهم نمی‌توان چشم بر این موضوع بست که دیدن رونالدو در خاورمیانه بسیار سخت و غیرقابل تصور بود.

قرارداد دو سال و نیمه کریستیانو با النصر، برای او ۴۰۰ میلیون یورو آورده به همراه خواهد داشت که گران قیمت‌ترین قرارداد تاریخ ورزش محسوب می‌شود.

ستاره پرتغالی در هر دقیقه ۳۸۶ یورو دستمزد می‌گیرد که حدودا ۱۷ میلیون تومان می‌شود. ۱۶۰ میلیون یورو از این مبلغ توسط باشگاه و بقیه توسط اسپانسر‌های عربستانی و لیگ این کشور پرداخت می‌شود.

یک قصر در بهترین منطقه شهر ریاض به همراه سوپرمارکت اختصاصی، شهربازی، چهار استخر، دو زمین فوتبال، سالن‌های بسکتبال، بولینگ و بیلیارد، دو باشگاه بدنسازی و سه رستوران با تیم امنیتی کامل و پنج ماشین اختصاصی همگی در اختیار کریس و خانواده‌اش خواهند بود.

به احتمال فراوان رونالدو پس از بازنشستگی هم سفیر فوتبال عربستان می‌شود و کلی پول دیگر به جیب می‌زند.

شیخ پرتغالی

چهارفصل از آخرین قهرمانی النصر در لیگ عربستان می‌گذرد و این تیم که اکنون دو امتیاز با صدر فاصله دارد، امیدوار است با رونالدو بتواند دهمین قهرمانی تاریخ خود در لیگ برتر را کسب کند.

آن‌ها البته در ترکیب خود داوید اوسپینا، سنگربان سابق آرسنال و کلمبیا، لوییز گوستاوو هافبک سابق بایرن‌مونیخ و برزیل و وینسنت ابوباکار مهاجم تیم ملی کامرون را هم در اختیار دارند و هدایت النصر هم با رودی گارسیا سرمربی سابق رم و مارسی است.

رونالدو که با به ثمر رساندن ۱۴۰ گل در ۱۸۳ مسابقه برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود، احتمالا دیگر شانسی برای افزایش رکوردش ندارد و شاید به زودی آن را به لیونل مسی بدهد.

جالب اینجاست که النصر امسال در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور ندارد! رکورددار گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا دژان دامیانوویچ مونته‌نگرویی است که ۴۳ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است.

اکانت اینستاگرام باشگاه النصر که تا پیش از پیوستن رونالدو ۸۶۰ هزار فالوور داشت، تا زمان تنظیم این مطلب به نزدیک ۴ میلیون دنبال‌کننده رسیده و هر لحظه تعداد آن در حال افزایش است.

هرچند پخش لیگ برتر عربستان به دلیل قرارداد با شرکت SSC تنها در خاورمیانه و شمال آفریقا میسر است و دوستداران کریس باید منتظر لایو از پیج باشگاه یا پخش شدن بخشی از هنرنمایی او در شبکه‌های اجتماعی باشند.

سال ۲۰۱۶ و پس از اینکه ژاوی، مسی را بالاتر از رونالدو دانست، ستاره پرتغالی در جواب گفت: «برای من چه اهمیتی دارد ژاوی چه می‌گوید؟ او در قطر یا نمی‌دانم کجا بازی می‌کند! من سه توپ طلا دارم.»

حالا رونالدو خودش در لیگی شاید کم ستاره‌تر از قطر به میدان می‌رود. آن‌هم در شرایطی که یک بار گفته بود قصد دارد در بالاترین سطح ممکن بازنشست شود و هیچ‌گاه در لیگ‌های آمریکا یا قطر رؤیت نخواهد شد.

باشگاه پاری سن‌ژرمن در اواسط ژانویه ۲۰۲۳ در یک تور که جنبه تبلیغاتی دارد به عربستان سفر می‌کند و قرار است مقابل تیم منتخب الهلال و النصر عربستان قرار بگیرد. انتظار می‌رود لیونل مسی همراه با کاروان پاری‌سن‌ژرمن به عربستان برود و در این صورت احتمال تقابل او با کریستیانو رونالدو در تیم منتخب وجود دارد. این بازی احتمالا آخرین تقابل این دو ستاره خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید