(تصاویر) کوپرا؛ گل سر سبد ماشین‌های اسپانیایی

(تصاویر) کوپرا؛ گل سر سبد ماشین‌های اسپانیایی

کوپرا که از شرکت‌های تابعه کمپانی اسپانیایی سئات و زیرمجموعه فولکس‌واگن محسوب می‌شود، از جدیدترین محصول برقی خود براساس پلتفرم MEB با نام تاواسکان رونمایی کرد.

کد خبر : ۱۳۱۵۰۴
بازدید : ۸۹۶

طراحی فوق‌العاده جذاب و اسپرت با نزدیک به طرح‌های کانسپت مانند، از ویژگی‌های ظاهری تاواسکان هستند.

در بیشتر فضای تاواسکان مانند نمای جلو، شاهد استفاده از عناصر مثلثی شکل هستیم.چراغ‌های جلویی به شکل مثلت بوده و دارای ۳ دیلایت با همان گرافیک مثلثی است.بخش عظیمی از نمای جلو دارای ادوات مشکی رنگ است.

گل سر سبد ماشین‌های اسپانیایی/ عکس

در نمای پشتی چراغ‌های خودرو به وسیله لوگوی مثلثی کوپرا به هم متصل می‌شوند.گرافیک این چراغ‌ها دارای طرحی فضایی و خاص هستند.نام کوپرا در قسمت پایینی درب صندوق عقب قرار گرفته است.دیفیوزر خودرو از طرحی اسپرت و تهاجمی بهره می‌برد.

رینگ‌های اسپرت چند پره و ۲۱ اینچی با ترکیب رنگی مشکی و طلایی جذابیت نمای جانبی را بیشتر کرده‌اند.

گل سر سبد ماشین‌های اسپانیایی/ عکس

کابین تاواسکان به معنای واقعی نماد خلاقیت و تبحر در طراحی است.شکل داشبورد انگار از سفره ماهی الهام گرفته شده و از جذابیت بصری بالایی برخوردار است.نمایشگرهای ۱۵ اینچی اطلاعات-سرگرمی و ۵.۳ اینچی کیلومترشمار، در کنار سبک خاص دریچه سراسری تهویه هوا و همچنین کنسول وسط باریک، بیشترین خودنمایی را دارند.

هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، ۱۲ اسپیکر، کروز کنترل تطبیقی، دستیار خروج ایمن، رانندگی نیمه خودران و امکان کنترل برخی سیستم‌ها مثل تهویه هوا از طریق تلفن‌همراه، از دیگر امکانات شاخص در این خودرو هستند.

گل سر سبد ماشین‌های اسپانیایی/ عکس

دو تیپ VZ و انجورنس برای تاواسکان عرضه می‌شود.تیپ پایه که انجورنس نام دارد، از یک پیشرانه الکتریکی با ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتون‌متر گشتاور استفاده می‌کند.این تیپ پس از هربار شارژ قادر است ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

تیپ قدرتمند VZ از دو موتور برقی در محور عقب بهره می‌برد که مجموعا ۳۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کنند.در این تیپ پس از هربار شارژ، ۵۲۰ کیلومتر مسافت را می‌توان طی کرد.

شتاب صفر تا صد تیپ قدرتمند، ۵.۶ ثانیه اعلام شده است.

تاواسکان قرار است در کارخانه فولکس‌واگن چین ساخته شود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید