دنیایی که در یک چشم به هم زدن زیر و رو می‌شود

دنیایی که در یک چشم به هم زدن زیر و رو می‌شود

طبق برآورد‌های انجام شده، حجم کلی داده‌های تبادل شده در سراسر دنیا در سال ۲۰۲۲، ۹۷ زتابایت (۱۰ به توان ۱۲ گیگابایت) بوده که ۱۸ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

کد خبر : ۱۱۶۳۶۵
بازدید : ۸۶۲۰

لحظه به لحظه و دقیقه به دقیقه، آمار مراجعه به اینترنت و استفاده از آن در سراسر دنیا در حال افزایش، و چهره این شبکه جهانی در حال تغییر است.

طبق برآورد‌های انجام شده، حجم کلی داده‌های تبادل شده در سراسر دنیا در سال ۲۰۲۲، ۹۷ زتابایت (۱۰ به توان ۱۲ گیگابایت) بوده که ۱۸ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

یعنی در سال جاری، افراد ۹۷ زتابایت داده خلق، ضبط، کپی و استفاده کرده‌اند و برآورد می‌شود که این عدد در سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۸۱ زتابایت برسد.

در آوریل سال ۲۰۲۲، حدود ۶۳% از جمعیت دنیا، یعنی حدود ۵هزار میلیون نفر به اینترنت دسترسی داشته‌اند که از این تعداد، ۴۶۵۰ میلیون نفر از آن‌ها (بیش از ۹۳%) کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند.

در طول سالی که گذشت، بیش از ۵ هزار میلیون نفر از اینترنت برای ارتباطات، انجام خرید‌های آنلاین و کسب اطلاعات استفاده کرده‌اند و عملا اینترنت تبدیل به ابزاری شده که ارتباطات، تبادل داده‌ها و تماس میان افراد و سازمان‌ها را راحت‌تر کرده است.

رشد نجومی اینترنت در یک دهه اخیر

در طول یک دهه اخیر، تبادلات دیجیتال از طریق شبکه‌های اجتماعی، جابجایی اطلاعات، خرید‌ها و پرداخت‌های آنلاین و دیگر فعالیت‌های اینترنتی، صد‌ها یا هزاران درصد افزایش یافته و در این میان مواجهه با بحران‌هایی مثل پاندمی کووید، فراز و نشیب‌های اقتصادی و شرایط مختلف جهانی باعث شده تا هر یک از ما به‌طور روزمره بیشتر به سراغ ابزار‌های دیجیتال برویم تا بتوانیم نیاز‌های شخصی و اقتصادی‌مان را ساده‌تر برآورده کنیم.

حالا چه نیاز به ارتباط گرفتن با دوستان و آشنایان باشد و چه نیاز‌های اقتصادی و تجاری.

ده سال پیش کمپانی دومو، یک اینفوگرافی جالب‌توجه با نام "داده‌ها هرگز نمی‌خوابند" را منتشر کرد. این اینفوگرافی، در حقیقت راوی اتفاقاتی بود که در طول یک دقیقه در سراسر جهان در دنیای اینترنت در حال وقوع است و به حجم داده‌هایی که کاربران در طول یک دقیقه مبادله می‌کردند، اشاره داشت.

حالا و در شرایطی که فعالیت افراد، سال به سال در اینترنت درحال افزایش است، بررسی اینفوگرافی دومو برای سال ۲۰۲۲ حیرت‌آور است.

در هر دقیقه در سال ۲۰۲۲ در سرتاسر دنیا در اینترنت چه گذشته

کاربران گوگل، در هر دقیقه ۵.۹ میلیون جستجو انجام داده‌اند

کاربران فیس بوک در هر دقیقه ۱.۷ میلیون پست را به اشتراک گذاشته‌اند

کاربران اینستاگرام در دقیقه، ۶۶ هزار عکس پست کرده‌اند

کاربران توئیتر در هر دقیقه ۳۴۷۲۰۰ توئیت زده‌اند

کاربران اسنپ چت در هر دقیقه ۲.۴۳ میلیون پست داشته‌اند

کاربران یوتیوب در هر دقیقه، ۵۰۰ ساعت ویدیو آپلود کرده‌اند

در هر دقیقه، ۱۴۰.۶۰۰ ساعت جلسه در زوم برگزار شده

تماشاگران بیش از ۱ میلیون ساعت در استریمینگ تماشا کرده‌اند

در هر دقیقه در دنیا حدود ۴۴۳ هزار دلار در آمازون خرید اینترنتی انجام شده

در هر دقیقه، ۹۰.۲ میلیون دلار در دنیای رمزارز‌ها خرید انجام شده

کاربران بیش از ۲۳۱.۴ میلیون ایمیل در دقیقه ارسال کرده‌اند

در هر دقیقه ۱۶ میلیون پیامک از طریق موبایل‌ها ارسال شده است.

مقایسه آمار سال ۲۰۱۳ با سال ۲۰۲۲

اگر در سال ۲۰۱۳، در هر دقیقه ۲ میلیون کاربر در سایت گوگل، کلمه یاعبارتی را جستجو کرده بودند، این آمار در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۵.۹ میلیون جستجو در دقیقه رسید.

مقایسه آماری تعداد ایمیل‌های ارسالی در هر دقیقه نیز حیرت‌آور است؛ این عدد در سال ۲۰۱۳، حدود ۲۰۴ میلیون ایمیل در دقیقه در سراسر دنیا بود و در سال ۲۰۲۲ به ۲۳۰ میلیون ایمیل در هر دقیقه رسید.

دنیایی که در یک چشم به هم زدن زیر و رو می‌شود

میزان به اشتراک‌گذاری محتوا در فیس‌بوک هم از ۶۸۴ هزار محتوا در دقیقه در سال ۲۰۱۳، به ۱.۷ میلیون محتوا در دقیقه در سال ۲۰۲۲ رسید

در دنیای توئیتر، در سال ۲۰۱۳، هر دقیقه ۱۰۰ هزار توئیتر به اشتراک گذاشته شده که این عدد در سال ۲۰۲۲، حدودا ۳۴۷ هزار توئیت بود.

درسال ۲۰۱۳ در هر دقیقه، ۴۸ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود شده بود که این آمار در سال ۲۰۲۲، به حدود ۵۰۰ ساعت ویدیو در هر دقیقه رسید.

در سال ۲۰۱۳، در هر دقیقه ۳.۶ هزار عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده که این عدد در سال ۲۰۲۲ حدودا ۶۶ هزار عکس در دقیقه بوده است.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید