کاهش التهاب و تورم با «شبدر شیرین»

کاهش التهاب و تورم با «شبدر شیرین»

شبدر شیرین برای علوفه و تولید خاک رشد یافت، زیرا ریشه‌های آن به نیتروژن در خاک کمک می‌کرد. وی ادامه داد: شبدر شیرین برای مصارف دارویی خود ارزشمند است، زیرا گل‌های آن حاوی اسید‌های کومارینیک است.

کد خبر : ۱۱۶۴۲۵
بازدید : ۴۱۷

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: شبدر شیرین دارای موادی است که در دارو‌های ضدانعقاد تجویز شده و وجود آن در این گیاه باعث کاهش التهاب و تورم با افزایش جریان خون بین قلب و رگ‌ها می‌شود.

سعیده امیری اظهار کرد: شبدر شیرین برای علوفه و تولید خاک رشد یافت، زیرا ریشه‌های آن به نیتروژن در خاک کمک می‌کرد. وی ادامه داد: شبدر شیرین برای مصارف دارویی خود ارزشمند است، زیرا گل‌های آن حاوی اسید‌های کومارینیک است.

امیری عنوان کرد: کومارین ماده فعال در دارو‌های ضدانعقاد تجویز شده که حضور آن در شبدر شیرین باعث کاهش التهاب و تورم با افزایش جریان خون بین قلب و رگ‌ها می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که این گیاه به عنوان یک داروی گیاهی در درمان کبودی، هموروئید و ورید واریسی استفاده می‌شود، عنوان کرد: خواص درمانی آن در بهبود زخم در آزمایشات انجام شده در حیوانات تأیید شده است. وی ادامه داد: زمانی که این گیاه به عنوان چای یا یک تیسان مصرف می‌شود، می‌تواند ناراحتی را در پا‌ها کاهش دهد.

امیری تصریح کرد: این گیاه همچنین از درمان‌های سنتی التهاب ورید، لخته‌های خون و تراکم غدد لنفاوی پشتیبانی می‌کند، به عنوان مثال، زمانی که شبدر شیرین به صورت خارجی اعمال می‌شود می‌تواند باعث بهبودی کبودی‌ها شده و تورم هموروئید را کاهش دهد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی عنوان کرد: مصرف طولانی‌مدت دوز‌های بالای شبدر شیرین باعث سردرد و بی حسی و کرختی می‌شود. وی افزود: در موارد جداگانه می‌تواند آسیب موقت برای کبد ایجاد کند که بلافاصله پس از قطع درمان ناپدید می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید