جالب‌ترین ماموریت‌های نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲ (تصاویر)

جالب‌ترین ماموریت‌های نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲ (تصاویر)

به نقل از انجمن سلطنتی جلوگیری از ظلم به حیوانات، قورباغه‌ای که لابلای بار موز ۶۴۰۰ کیلومتر سفر کرده بود، یکی از عجیب‌ترین ماموریت‌های نجات سال ۲۰۲۲ بود.

کد خبر : ۱۱۶۴۷۵
بازدید : ۱۰۱۶۱

فرادید | سال ۲۰۲۲ شاهد برخی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات بودیم. خیریه‌ی RSPCA (انجمن سلطنتی جلوگیری از ظلم به حیوانات در انگلستان) برای هزاران سانحه که در آن‌ها پرندگان، حیات‌وحش، حیوانات خانگی و مزرعه در موقعیت‌های دشوار بودند، اعزام شد. RSPCA گفته است از اینکه فرصتِ نجات حیوانات در خطر را دارد «افتخار» می‌کند.

به گزارش فرادید ، یکی از نخستین عملیات نجات در سال ۲۰۲۲ ناچو بود؛ یک بچه خوک آبیِ ۶ ماهه که ۲ ژانویه در ساحل رودخانه‌ای در بریستول پیدا شد. رودخانه‌ی آوُن (Avon) از ساحل تا کینشام جریان دارد، یعنی همان جایی که این بچه خوک آبی در لبه‌ی آب پیدا شد، بنابراین به احتمال زیاد او حین شنا کردن به سمت بالای رودخانه از سمت ساحل راهش را گم کرده بود.

عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲

دو روز بعد، در ۴ ژانویه، یک بچه خوک آبی دیگر روی صخره‌ای در وِیبورن، نُورفولک (۱۵ متر) دورتر از ساحل، نزدیک یک سنگر آجریِ زمان جنگ پیدا شد. اِیمی پِلِگرینی از خیریه‌ی RSPCA که این بچه خوک آبی را پایین آورد و آن را به مکان امنی نزدیک ساحل آورد می‌گوید: «من از دیدن این خوک آبی در آن ارتفاع شگفت‌زده شدم، احتمالاً راهش را گم کرده است و بعد راه ساحلی را دنبال کرده تا اینکه سر از لبه‌ی صخره درآورده است.»

عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲

خیریه‌ی RSPCA امسال برای حوادث متعددی که برای روباه‌ها و گرفتار شدن سرشان پیش آمده بود اعزام شد، از جمله حادثه‌ای که ماه فوریه رخ داد. در این حادثه، سر یک روباه ماده درون یک آب‌پاش در کوُلچسترِ اِسِکس، گیر کرده بود. اواخر همان ماه، روباهی پیدا شد که سرش درون یک قوطی بزرگ حلبیِ غذای سگ گیر کرده بود. دِیل گرانت، بازرسِ RSPCA می‌گوید این موارد نشان داد آشغال تا چه حد می‌تواند برای حیوانات خطرناک باشد.

عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲

در لندن، چندین روباه ظرف یک ماه از گیر کردن سرشان در حفره‌ی مرکزی لاستیک اتومبیل نجات داده شدند، از جمله بچه روباهی که به یک کلبه در اُورپینگتون راه پیدا کرده بود. رادنی کِنی امدادگر، درباره‌ی این حادثه در ماه آوریل توضیح می‌دهد: «ساکنان آن منطقه خواهر این بچه روباره را هم در آن کلبه پیدا کردند که با نگرانی برادرش را تماشا می‌کرد. آقای کِنی می‌گوید هیچ وقتی برای تلف کردن نداشتیم، چون پیدا بود روباه بیچاره چندین روز بدون آب و غذا سرش درون حفره لاستیک گیره کرده بود، اما به سرعت با آب صابون بیرون کشیده شد و حالا هر دو بچه روباه تحت مراقبت هستند.

عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲

ماه جولای، مشتریانی که مشغول غذا خوردن در مک‌دونالدِ بوگنور رگیسِ وِست ساسِکس بودند، یک مار بوآی پیچنده‌ی ۱.۵۲ متری پیدا کردند که در رستوران فست‌فود می‌خزید. این مار غیرسمی به کارکنان تحویل و قبل از تحویل گرفتن از سوی RSPCA درون جعبه قرار داده شد.

عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲

در ماه آگوست، امدادگران برای بیرون کشیدن یک جوجه تیغی از یک شبکه‌ی فاضلاب در هالِ یورکشایرِ شرقی از انبر‌های کباب‌پز استفاده کردند. گَری کاتِن از RSPCA با امدادگرِ همراهش لورا باربِر که جوجه‌تیغی را قبل از رها کردن در طبیعت معاینه کرده بود می‌گوید: «کار گروهیِ شگفت‌انگیزی بود ... یک مقدار تشویق جانور و کمک گرفتن از انبر‌های کباب‌پز لازم بود تا او را با احتیاط از شبکه‌ی فاضلاب بیرون بکشیم و نجات دهیم.»

در ماه سپتامبر هم، خدمه‌ی آتش‌نشانی برای نجات یک جوجه‌تیغی دیگر اعزام شدند. این جوجه‌تیغی از ارتفاع ۷.۶۲ متری به داخل یک چاه تاریخی در دانِی اِستِیت نزدیک اِسکاربرویِ یورکشایرِ شمالی افتاده بود. بازرس توماس هاتون که برای عملیات نجات اعزام شده بود گفت: «از این چاه عمیق در دهه‌ی ۱۸۰۰ برای ذخیره‌ی یخ در طول تابستان استفاده میشد. اما حالا که دیگر کاربردی ندارد برای بازدیدکنندگان به جا مانده است.»

عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲

RSPCA ماه سپتامبر برای نجات یک قورباغه‌ی درختی هیسپانیولان که ۶۹۲۰ کیلومتر را از جمهوری دومینیک تا بریتانیا در بارِ موز سفر کرده بود اعزام شد. هالُوِی از تامزوُرثِ استفوردشایر می‌گوید: «ما در آشپرخانه مشغول باز کردن بار موز بودیم که همسرم به من نگاه کرد و گفت نگاه کن یک قورباغه لابلای موزهاست و من با تعجب گفتم: ببخشید! چی لابلای موزهاست؟!» جانی وودِ امدادگر می‌گوید قورباغه به رغم سفر طولانی‌اش، در وضعیت خوبی بود.

عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲

در نیوکَسِل، روز ۱۳ نوامبر یک فنچ کوچک از پنجره‌ی باز یک مغازه‌ی نِکست داخل شده بود و بالاخره دو روز بعد نجات پیدا کرد. راشل هِرستِ امدادگر می‌گوید: «او نمی‌توانست راه بیرون را پیدا کند و همینطور پشت ویترین این مغازه‌ی سه‌طبقه به بالا و پایین پرواز می‌کرد. تعجبی ندارد که تزییتات پرزرق و برق کریسمس پشت ویترین نظرش را جلب کرده بود.

عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات نجات حیوانات در سال ۲۰۲۲

حتی بعد از پرواز کردن و نشستن روی نوک درخت کریسمس به نظر خیلی هم از جایش راضی و خوشحال بود. دِرموت مورفی؛ کمیسر بازرسیِ RSPCA می‌گوید: «ما با داشتن تیمی از امدادگران حیواناتِ در خطر در ۳۶۵ روزِ سال، تنها امیدِ این حیوانات هستیم. کمک کردن به این حیواناتِ نیازمند و در خطر افتخار ماست و مشاهده‌ی برخی از عجیب‌ترین مکان‌هایی که این حیوانات خودشان را گرفتار کردند و نیازمند کمک ما شدند هم برای مردم و هم برای خود ما، جالب و تعجب‌آور است.»

منبع: BBC

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید