نقرس چه زمانی رخ می‌دهد؟

نقرس چه زمانی رخ می‌دهد؟

یک متخصص روماتولوژی با اشاره به این‌که نقرس یک نوع شایع و پیچیده از آرتروز است که می‌تواند هر فردی را درگیر کند، اظهار کرد: علائم نقرس با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم، قرمزی و حساسیت به لمس مفاصل که اغلب مفصل قاعده انگشت شست پا را درگیر می‌کند، مشخص می‌شود.

کد خبر : ۱۱۶۶۳۵
بازدید : ۴۲۳

یک متخصص روماتولوژی گفت: علائم نقرس با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم، قرمزی و حساسیت به لمس مفاصل که اغلب مفصل قاعده انگشت شست پا را درگیر می‌کند، مشخص می‌شود.

حمزه علی‌نیا با اشاره به این‌که نقرس یک نوع شایع و پیچیده از آرتروز است که می‌تواند هر فردی را درگیر کند، اظهار کرد: علائم نقرس با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم، قرمزی و حساسیت به لمس مفاصل که اغلب مفصل قاعده انگشت شست پا را درگیر می‌کند، مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: حمله نقرس می‌تواند ناگهانی اتفاق بیفتد و اغلب اوقات فرد را در نیمه شب با این احساس که انگشت شست پا در حال سوختن است بیدار می‌کند.

علی‌نیا با اشاره به این‌که مفصل آسیب دیده گرم، متورم و چنان حساس است که حتی وزن لایه رویی آن نیز غیرقابل تحمل به نظر می‌رسد، عنوان کرد: علائم نقرس ممکن است بیایند و بروند، اما روش‌هایی برای کنترل علائم و جلوگیری از شدید شدن آن‌ها وجود دارد.

این متخصص روماتولوژی با اشاره به این‌که علائم و نشانه‌های نقرس تقریباً همیشه به طور ناگهانی و غالباً در شب اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: درد مفصلی شدید از جمله این نشانه‌هاست که معمولاً مفصل بزرگ انگشت شست پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما ممکن است در هر مفصلی ایجاد شود.

وی ادامه داد: مفاصل دیگری که معمولاً مبتلا می‌شوند شامل مچ پا، زانو، آرنج، مچ و انگشتان بوده و درد احتمالاً در چهار تا ۱۲ ساعت اول پس از شروع شدیدتر است.

علی‌نیا تصریح کرد: بعد از فروکش شدیدترین درد، ممکن است برخی از ناراحتی‌های مفصلی از چند روز تا چند هفته طول بکشد و حملات بعدی احتمالاً طولانی‌تر بوده و مفاصل بیشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

این متخصص روماتولوژی با اشاره به این‌که مفصل یا مفاصل آسیب دیده متورم، نرم، گرم و قرمز می‌شوند، بیان کرد: با پیشرفت نقرس ممکن است نتوانید مفاصل خود را به طور عادی حرکت دهید.

وی عنوان کرد: در صورت عدم درمان، نقرس می‌تواند منجر به بدتر شدن درد و آسیب مفصلی شود، اگر تب و مفصل گرم و ملتهب دارید، بلافاصله باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید، زیرا می‌تواند نشانه عفونت باشد.

علی‌نیا افزود: نقرس هنگامی رخ می‌دهد که بلور‌های اورات در مفصل جمع شده و باعث التهاب و درد شدید حمله نقرس می‌شود، در صورت وجود مقادیر زیادی اسید اوریک در بدن بلور‌های ادراری نیز تشکیل می‌شوند.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید