۵ نکته مهم برای تهیه همبرگر خانگی

۵ نکته مهم برای تهیه همبرگر خانگی

همبرگر یکی از فست فودهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که با گوشت طبخ می‌شود و می‌توانید آن را در منزل با روشی ساده و سالم تهیه کنید.

کد خبر : ۱۱۶۸۵۸
بازدید : ۱۳۵۲

فراردید | امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود.

به گزارش فرادید، همبرگر یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌های دنیاست که بین مردم جهان طرفداران زیادی دارد و اصالت آن به کشور آلمان و شهر هامبورگ برمی‌گردد. ساندویچ همبرگر از ترکیب گوشت چرخ کرده سرخ یا گریل شده همراه با پنیر، کاهو، گوجه و خیارشور تهیه می‌شود که بسیار خوشمزه و لذیذ است و منوی اصلی تمام ساندویچی‌ها و فست فودهاست. اگر مایلید این غذای خوشمزه را با خیال راحت و مواد سالم و مطمئن در منزل تهیه کنید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله همراه با پنج نکته مهم مربوط به تهیه آن با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز درشت: ۱ عدد
نان تست: ۲ برش
گشنیز تازه و خرد شده: ۱ فنجان
پودر سیر: یک قاشق چای‌خوری
پاپریکا: نصف قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه همبرگر خانگی

۵ نکته مهم برای تهیه همبرگر خانگی

مرحله اول : ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب بریزید. پیاز را پوست و رنده کنید؛ سپس آب پیاز را بگیرید تا حدی که فقط تفاله پیاز باقی بماند و آن را به گوشت اضافه کنید.

مرحله دوم: نان تست را داخل دستگاه غذاساز یا میکسر بریزید تا کاملا پودر شود؛ سپس به گوشت و پیاز اضافه کنید. حالا گشنیز خرد شده را همراه با نمک، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید و در آخر روغن مایع را روی مواد بریزید و با دست همه مواد را با هم به خوبی ورز بدهید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم: داخل یک سینی بزرگ کاغذ روغنی یا کیسه نایلونی پهن کنید؛ سپس از مایه همبرگر آماده به اندازه یک نارنگی بردارید و روی سینی بگذارید و با کف دست آن را گرد و منظم کنید. همه مایه همبرگر را به همین شکل و با فاصله از هم داخل سینی بچینید. اگر می‌خواهید همان موقع همبرگر را سرخ و سرو کنید، روی سینی را با سلفون بپوشانید و آن را حدود یک ساعت داخل یخچال بگذارید بماند؛ سپس همبرگر را با روغن سرخ کنید.

پنج نکته مهم برای تهیه همبرگر خانگی

۱- برای تهیه همبرگر بهتر است از گوشت چرخ کرده که ترکیبی از گوشت گوساله و گوسفند باشد، استفاده کنید. بهتر است میزان گوشت گوساله بیشتر باشد تا همبرگر شما بوی چربی نگیرد.

۲- برای تهیه همبرگر بهتر است از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، استفاده کنیم؛ زیرا این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد؛ بنابراین برای اینکه همبرگر عطر و طعم بهتری داشته باشد، از پیاز زرد استفاده کنید.

۳- برای اینکه همبرگر شما انسجام بهتری داشته باشد، می‌توانید از نان تست کمی خشک شده و یا پودر نان باگت خشک استفاده کنید.

۴- در صورتی که می‌خواهید همبرگر را منجمد کنید، روی همبرگر‌ها را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک تا دو ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ ببنند؛ سپس ظرف را از فریزر خارج کنید و با قیچی همبرگر‌های یخ زده را همراه با کاغذ یا کیسه زیرشان برش بزنید تا از هم جدا شوند؛ سپس همه همبرگر‌ها را روی هم بچینید و داخل کیسه فریزر قرار بدهید و دوباره به فریزر برگردانید. قبل از استفاده کافی است نیم ساعت زودتر همبرگر‌ها را از فریزر خارج کنید تا یخ آن‌ها باز شود؛ سپس داخل ماهی تابه سرخ کنید.

۵- برای سرخ کردن همبرگر توجه داشته باشید که به اندازه کافی روغن داخل ماهی تابه ریخته باشید. هنگام سرخ کردن همبرگر حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید هر دو طرف همبرگر کاملا سرخ شود و همبرگر با شعله کم مغز پخت شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید