(فیلم + عکس) آسکا؛ خودرو پرنده واقعی سال ۲۰۲۶ وارد بازار می‌شود!

(فیلم + عکس) آسکا؛ خودرو پرنده واقعی سال ۲۰۲۶ وارد بازار می‌شود!

خودرو پرنده آسکا ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد و می‌توان از آن در جاده همانند یک خودرو عادی استفاده کرد یا با توجه به قابلیت عمود پرواز بودن و همچنین قابلیت برخاست و فرود کوتاه (STOL) برای سفر هوایی به کار گرفته شود.ودرو پرنده واقعی با قابلیت استفاده قانونی در جاده!

کد خبر : ۱۱۶۹۴۹
بازدید : ۱۰۱۰۸

نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) همواره شاهد معرفی محصولات مختلف از صنعت خودرو بوده است. سی‌ئی‌اس ۲۰۲۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرکت نکست فیوچر موبیلیتی (Next Future Mobility) قصد دارد یکی از متفاوت‌ترین محصولات در این زمینه را طی این نمایشگاه در معرض دید قرار دهد.

نکست فیوچر موبیلیتی در سال ۲۰۱۹ از ساخت یک خودرو پرنده خبر داده بود. خودرو پرنده نکست فیوچر موبیلیتی به نام آسکا (ASKA) شناخته می‌شود و قرار است در سال ۲۰۲۶ روانه بازار شود. آسکا یک خودرو عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) است که از بال‌های جمع شونده استفاده می‌کند تا به کاربر آزادی انتخاب سفر روی جاده یا در آسمان را بدهد.

خودرو پرنده واقعی

خودرو پرنده آسکا ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد و می‌توان از آن در جاده همانند یک خودرو عادی استفاده کرد یا با توجه به قابلیت عمود پرواز بودن و همچنین قابلیت برخاست و فرود کوتاه (STOL) برای سفر هوایی به کار گرفته شود. آسکا از یک طراحی آیرودینامیک سود می‌برد که تجربه رانندگی ایمن و کارآمد روی جاده و در هوا را ارائه می‌کند. برد پروازی این خودرو ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) عنوان شده است.

به گفته گای کاپلینسکی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت نکست فیوچر موبیلیتی، ما به طور قابل توجهی بر عناصر ایمنی آسکا از جمله منابع انرژی دوگانه، بال‌های بزرگ، پروانه‌های بزرگ، شش بسته باتری برای حصول اطمینان از پرواز ایمن در آسمان همانند حرکت روی زمین متمرکز بوده ایم.

خودرو پرنده واقعی
در شرایطی که به راحتی می‌توان از آسکا روی زمین استفاده کرد، تغییر حالت آن برای پرواز در باند‌های ویژه پرواز و فرود عمودی نیز به راحتی صورت می‌گیرد. با باز شدن بال ها، آسکا به ابزاری برای تجربه پروازی آرام و برنامه ریزی شده به مقصد مورد نظر راننده تبدیل می‌شود. پس از فرود عمودی، کاربر می‌تواند دوباره همانند یک خودرو از آسکا استفاده کرده و به خانه بازگشته یا آن را در یک پارکینگ استاندارد پارک کند.

به گفته کاپلینسکی، برای ساختن جامعه و اقتصادی بهتر، ما نیازمند روش‌های حمل و نقل بهتری هستیم و خودرو‌های پرنده بخشی از این معادله خواهند بود.

خودرو پرنده واقعی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید