(تصاویر) چرا این سگ وحشی مدفوع می‌خورد!

(تصاویر) چرا این سگ وحشی مدفوع می‌خورد!

سگ وحشی به انبوه مدفوع یک فیل در جاده که به نظر تازه می‌رسد گاز زد و ابتدا آن را به بیرون تف کرد. سپس یک تکه دیگر را گاز زد، اما این بار به جای دور ریختن سرگین، اقدام به مصرف آن کرد!

کد خبر : ۱۱۷۱۸۳
بازدید : ۱۴۴۰۹۳

فرادید | علم رفتار حیوانات برای انسان تازگی ندارد. با این وجود، بسیاری از جنبه‌های رفتار حیوانات هنوز ما را شگفت زده می‌کند. کوپروفاژی یکی از این جنبه‌هاست.

به گزارش فرادید؛ کوپروفاژی نامی فانتزی برای مدفوع‌خواری است. کوپروفاژی یک پدیده طبیعی است که در قلمرو حیوانات رخ می‌دهد. حیواناتی مانند خرگوش، سوسک‌های سرگین‌غلتان و سگ‌ها مشاهده شده‌اند که این عمل پوچ و منزجرکننده را انجام می‌دهند.

در حین سافاری در پارک ملی کروگر، محمد کاترادا، راهنمای سافاری از نزدیک شاهد این پدیده بود.

وی می‌گوید: من و میهمانانم وقتی متوجه شدیم که گروهی از سگ‌های وحشی در امتداد جاده اصلی حرکت می‌کند، شگفت‌زده شدیم.

پس از دنبال کردن آن‌ها برای مدت قابل توجهی سگ‌ها بازیگوش شدند و شروع کردند به دویدن با هم و مسابقه دادن بین ماشین ها. آن زمان بود که متوجه این رفتار عجیب به نام کوپروفاژی شدم. یکی از سگ‌ها به طور تصادفی با انبوهی از فضولات نسبتا تازه فیل برخورد کرد و به شدت شروع به بو کردن کرد.

سگ‌های وحشی موجوداتی اجتماعی هستند و در دسته‌های ۳۰ نفره حرکت می‌کنند. سگ‌های وحشی با هم به عنوان یک گروه خانوادگی شکار، بازی و گشت‌زنی می‌کنند.

سگ وحشی به انبوه سرگین در جاده گاز زد و ابتدا آن را به بیرون تف کرد. سپس یک تکه دیگر را گاز زد، اما این بار به جای دور ریختن سرگین، اقدام به مصرف آن کرد!

سوال بزرگ این است: چرا سگ وحشی مدفوع می‌خورد؟ در صورتی که گزینه‌های غذایی زیادی در منو وجود دارد؟ برای انسان، این ممکن است منزجر کننده به نظر برسد. با این حال، حیوانات برای به دست آوردن مواد مغذی که در بدن خود فاقد آن هستند، به این پدیده متکی هستند. این غیرمعمول نیست که یک حیوان مدفوع خود را مصرف کند تا مواد مغذی را که دفعه اول جذب نشده به بدنش بازگرداند. در مواقع دیگر، حیواناتی هستند که مدفوع حیوانات دیگر را مصرف می‌کنند تا مواد مغذی را که احتمالاً در رژیم غذایی آن‌ها وجود نداشت، به دست آورند.

دلیل دیگری که سگ‌های وحشی دست به انجام این کار می‌زنند این است که نه مدفوع بلکه حشرات موجود در مدفوع را بخورند. سوسک‌های سرگین‌غلتان تخم‌های خود را در مدفوع فیل می‌گذارند و اغلب به تعداد زیاد از این حشرات در مدفوع آن‌ها یافت می‌شوند. شاید سگ کنجکاو یک میان وعده کوچک را که در انبوه مدفوع پنهان شده بود پیدا کرده باشد.

(عکس)//

(عکس)//

(عکس)//

(عکس)//

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید