۵ نکته مهم و کاربردی برای پخت انواع میوه

۵ نکته مهم و کاربردی برای پخت انواع میوه

پختن میوه‌ها یکی از روش‌های خوردن میوه است که می‌تواند به صورت دسر، در کنار انواع کیک، اردور و پیش غذا سرو شود.

کد خبر : ۱۱۷۸۲۲
بازدید : ۱۲۶۷

فرادید | مصرف میوه پخته معمولا برای میوه‌هایی که در فصول دیگر سال موجود نیستند، مرسوم است؛ همچنین بعضی از افراد هستند که به دلیل مشکلات گوارشی منع مصرف میوه خام دارند و باید حتما به صورت پخته آن را مصرف کنند. از میوه پخته برای تهیه دسر و یا به عنوان پیش غذا، اردور یا کنار غذا از آن‌ها استفاده کنید. بهترین روش برای نگه داری میوه‌های نارس، بیش از حد رسیده و یا آسیب دیده پختن آن‌ها به صورت کنسرو و یا کمپوت است.

هنگام انتخاب میوه برای پختن همواره باید به شیرینی و طعم خوب آن‌ها توجه داشته باشید. میوه‌ها هنگام پخت بیشتر از سبزیجات مواد مغذی درون خود را از دست می‌دهند و زودتر له می‌شوند. روش‌های پخت آرام مانند آبپز کردن، پختن با حرارت ملایم و بریان کردن بهترین شیوه برای پختن میوه است. در این مطلب پنج نکته مهم و اساسی برای پخت انواع میوه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

۵ نکته مهم و کاربردی برای پخت میوه

میوه پخته

۱ ـ هنگام پخت میوه توجه داشته باشید که میوه‌ها به طور طبیعی قند بیشتری نسبت به سبزیجات دارند؛ بنابراین به راحتی در اثر حرارت می‌سوزند. به همین دلیل میوه‌ها را باید در درجه حرارت پایین‌تری نسبت به سبزیجات بپزید و هنگام پخت نباید چشم از آن‌ها بردارید و تا جایی که می‌توانید میوه‌ها را حرکت بدهید و خیلی آرام هم بزنید. میوه‌هایی مانند موز، توت فرنگی، انبه و تمشک که فیبر کمتری دارند، زودتر پخته می‌شوند. همچنین میوه‌هایی مانند آناناس و سیب که سفت‌تر هستند، به زمان بیشتری برای پخته شدن نیاز دارند. میوه‌ها را هنگامی از روی حرارت بردارید که کاملا ترد شده باشند.

۲ ـ توجه داشته باشید که شیوه پخت میوه‌هایی که دارای پوست هستند، نسبت به آن‌هایی که بدون پوست هستند، متفاوت است. میوه‌های بدون پوست زودتر تغییر شکل می‌دهند. اگر گوشت میوه بیش از حد پخته شده باشد، بهتر است هنگام مصرف پوست آن را جدا کنید. اگر از میوه‌هایی مانند لیمو و انبه استفاده می‌کنید که پوست آن‌ها غیر قابل خوردن است، می‌توانید قبل از پخت پوست آن‌ها را جدا کنید. در مقابل میوه‌هایی مانند هلو، سیب، گلابی و آلو در دمای بالا و با استفاده از روش‌های پخت سریع مانند گریل یا بریان کردن به حفظ طعم میوه‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود میوه رنگ بهتری داشته باشد.

۳ ـ بهترین میوه‌ها برای آبپز کردن گلابی، سیب، آناناس، گیلاس، انگور، هلو، آلو، شلیل و به هستند. میوه‌های خشک شده نیز برای پخت بسیار مناسب هستند.

۴ ـ بهترین روش آبپز کردن میوه‌ها قرار دادن آن‌ها در مایعاتی مانند آب میوه‌های فصلی و یا سرکه است. در این روش آب میوه یا سرکه را داخل قابلمه بریزید تا جایی که روی میوه‌ها را بپوشاند. وقتی آب میوه و یا سرکه شروع به جوش ریز کرد، حرارت اجاق گاز را کم کنید و چند بار آرام میوه را هم بزنید تا پخته شود. همچنین می‌توانید با خلال دندان چند سوراخ روی میوه ایجاد کنید تا از پخته شدن میوه مطمئن شوید. بعد از اینکه میوه‌ها پختند، آن‌ها را همراه مایعی که میوه در آن پخته شده است، داخل شیشه بریزید و سرو کنید؛ زیرا مزه خوب میوه را حفظ می‌کند.

۵ ـ توجه داشته باشید که میوه‌های مختلف زمان پخت متفاوتی دارند. برای مثال زمان پخت گلابی ۲۰ دقیقه است و گیلاس در کمتر از ده دقیقه می‌پزد. میوه پخته را می‌توانید به مدت دو تا سه روز داخل یخچال نگه داری کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید