نماینده مجلس: گرین کارت، همان تابعیت است!

یک نماینده مجلس می گوید داشتن گرین کارت به معنای "تابعیت دوگانه" است. این نماینده براساس این استدلال می گوید چند تن از اعضای دولت تابعیت دوگانه دارند.

کد خبر : ۱۱۸
بازدید : ۱۳۳۵

فرادید| یک نماینده مجلس می گوید داشتن گرین کارت به معنای "تابعیت دوگانه" است. این نماینده براساس این استدلال می گوید چند تن از اعضای دولت تابعیت دوگانه دارند.

به گزارش فرادید، هفته پيش ١٣ نماينده پاي تذكري را امضا كردند كه دولت موضوع آن را چهار بار تكذيب كرد؛ حضور افرادی با تابعيت دوگانه در دولت.

برخی گزارش های از این حکایت می کند که یکی از افراد مورد نظر مجلس محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور است.

اما ظاهران نمایندگان معترض، داشتن گرین کارت را تابعیت دوگانه تفسیر کرده اند.

ابراهیم آقا محمدی در این باره به روزنامه اعتماد گفت: «گرين كارت يك نوع تابعيت است.»

این در حالی است که گرین کارت یک نوع ویزای دائمی محسوب می شود و با "تابعیت دوگانه" متفاوت است. دارندگان گرین کارت از حقوق شهروندی برخوردار نیستند.

اما نماینده خرم آباد در این باره می گوید: «ببينيد كسي كه مورد اعتماد كشور ديگری مي‌شود، آن هم در اين حد، بايد در حساس‌ترين جايگاه‌ها قرار بگيرد؟ يعني به نظر شما اين تحقير حاكميت خودمان نيست؟»

او در پاسخ به این سوال که در بین نمایندگان مجلس نیز مرتضی آقا تهرانی گرین کارت داشته است گفت: "اينها هم اگر بيايند جزو دولت، همين ايراد به آنها هم هست. ظاهرا قانون فقط گفته دولت؛ مجلس را نگفته. چون آنچه پرسيدم و گفتم قانون اين چه است، گفتند در دولت ممنوع است. اگر در مجلس هم ممنوع باشد، هر كس داشته باشد، ايراد دارد."

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید