جزئیات ۱۰ ساعت حبس مسافران در قطار قم ـ مشهد

جزئیات ۱۰ ساعت حبس مسافران در قطار قم ـ مشهد

متاسفانه برق و بخاری قطار هر دو قطع و با توجه به سرمای هوا مسافران شرایط بسیار سختی را گذرانند؛ در این قطار حداقل ۴۰۰ مسافر حضور داشت که در میان مسافران نوزاد، کودک و افراد سالمند هم بو

کد خبر : ۱۱۸۰۹۴
بازدید : ۴۳۶۷

بیش از ۱۰ ساعت قطار شرکت مسافربری بن‌ریل از شهر قم به مقصد مشهدمقدس در ۴۰ کیلومتری مشهد متوقف شد و با وجود هوای سرد خراسان رضوی که شب گذشته سردترین استان کشور بود مسافران این قطار بدون هیچ گونه امکانات و پاسخگویی از سوی مسئولان مربوطه در قطار حبس شدند.

در همین راستا اسکندری یکی از اساتید حوزه علمیه قم که با جمعی از طلاب حوزه علمیه به منظور حضور در اردویی دو روزه به مشهد مقدس سفر کرده‌اند در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: روز چهارشنبه ساعت ۱۱:۳۰ سوار قطار شدیم و قرار بود ساعت یک بامداد به مشهد برسیم، اما از ساعت یک بامداد شب گذشته قطار در ۴۰ کیلومتری مشهد به دلیل نقص فنی متوقف شد.

وی افزود: متاسفانه برق و بخاری قطار هر دو قطع و با توجه به سرمای هوا مسافران شرایط بسیار سختی را گذرانند؛ در این قطار حداقل ۴۰۰ مسافر حضور داشت که در میان مسافران نوزاد، کودک و افراد سالمند هم بود، اما متاسفانه از دیشب تاکنون هیچکس پاسخگوی مسافران نیست.

این مسافر قطار قم ـ مشهد عنوان کرد: خدمت‌رسانی و پاسخگویی بسیار ضعیف بود حتی به مسافران آب، چای و یا نانی در این ساعات داده نشد و ما با توجه به اینکه به اردو می‌رفتیم مواد غذایی که برای اردو تهیه کرده بودیم را بین مردم توزیع کردیم و پس از این اقدام ما تازه خدمه قطار کیک و آبمیوه بین مردم توزیع کردند.

اسکندری ادامه داد: مسافران این قطار زائران امام رضا (ع) بودند و انتظار می‌رفت در این هوای سرد و یخبندان توجه و رسیدگی بیشتری به آنان می‌شد؛ حداقل انتظار می‌رفت رئیس قطار با مسافران صحبت می‌کرد و به آنان دلداری می‌داد من حتی با ستاد بحران مشهد هم تماس گرفتم، اما تاکنون هیچ پیشرفت و تسهیل‌گری حاصل نشده است.

وی گفت: به دلیل سرمای هوا و امنیت مسافران درب‌های قطار بسته شد و مسافران هیچ اطلاعی از روند کار و حتی مشکل قطار نداشتند یک بار گفتند سوزن قطار یخ زده یک بار گفتند موتور دچار مشکل شده و هیچ جواب درستی به مسافران داده نشد.

این مسافر قطار قم ـ مشهد اظهار کرد: ما دو روز در مشهد به عنوان طلبه‌های حوزه علمیه قم اردو داشتیم و یک روز آن تمام شد انتظار می‌رفت مسئولان ستاد بحران حداقل وسیله نقلیه‌ای مانند اتوبوس، ون حتی بالگرد برای کمک به مردم بیاورند و یا قطار دیگری را جایگزین کنند از دیشب تا امروز تعداد زیادی قطار از ریل کنار ما عبور کرد و ما همچنان بدون توجه مسئولین در قطار از سرما یخ زدیم.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انتظار می رفت مسئولان قطار به مسافران پاسخ بدهند و حداقل با برگرداندن نیمی از هزینه بلیت و یا وعده غذا و امکاناتی در مشهد به مردم دلگرمی بدهند و این شرایط سخت را برایشان راحت‌تر کنند.

واکنش مدیر کل روابط عمومی راه‌آهن تهران به اتفاق پیش‌آمده

در حالی که قطار قم-مشهد به‌دلیل نقص فنی ناشی از سرمای شدید هوا با تاخیر مواجه شده بود، شرکت راه‌آهن اعلام کرد ۱۰۰ درصد بهای بلیت به‌عنوان خسارت تاخیر به مسافران بازگردانده می‌شود.

صادق سکری -مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران- در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: با وجود برودت هوا و بارش برف و باران در کشور، در حالی که بسیاری از پرواز‌ها لغو شده بود، ما هیچ قطاری را لغو نکردیم، اما برخی قطار‌ها به‌دلیل سرعت سیر کمتر برای رعایت ایمنی و حفظ جان مسافران، با وقفه و تاخیر در رسیدن به مقصد مواجه شدند.

وی درباره قطار قم-مشهد توضیح داد: حتی قطار قم-مشهد که با منفی ۲۸ درجه سردترین نقطه کشور بوده و با یخ‌زدگی سوزن ریل مواجه شد، اما سیستم گرمایش قطار در مدتی که مسافران در قطار بودند قطع نشد و این قطار پس از رفع مشکل توسط ماموران فنی راه‌آهن، به سیر خود ادامه داد.

سکری با بیان اینکه در این شرایط ما تلاش می‌کنیم قطار‌ها را سیر دهیم، خاطرنشان کرد: اگر یک قطار هم در راه مانده باشد دلیل نمی‌شود که کل شبکه را زیر سوال ببریم. زیرا در این شرایط سخت مردم زیادی در این مدت جابه‌جا شدند و در ۲۴ ساعت گذشته حتی در شهر مشهد ۶۰ رام قطار اعزام و بالغ‌بر ۵۰ هزار مسافر جابه‌جا شدند.

منبع: ايسنا/ تسنيم

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید