این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

در این مطلب به مرور ۷ محصول معرفی شده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ می‌پردازیم که با ایده‌های دیوانه کننده و مبتکرانه، نگاه‌ها را به خود خیره کردند.

کد خبر : ۱۱۸۲۱۶
بازدید : ۶۵۳۶

نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس‌وگاس (CES) مدت‌ها است که به یک سنت سالانه برای شرکت‌ها و رسانه‌های حوزه فناوری تبدیل شده است. طی این رویداد، شرکت‌هایی از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا از آخرین ساخته‌های مبتکرانه خود در قالب لوازم الکترونیکی رونمایی کنند.

ایده‌های آینده‌نگرانه و نوآورانه این محصولات گاهی منتقدان را شگفت‌زده و برخی مواقع نیز صرفا اسباب خنده بازدیدکنندگان را فراهم می‌کنند.

این محصولات ممکن است هرگز به تولید نهایی نرسند و تنها در حد یک طرح مفهومی باقی بمانند. اما در این میان، برخی دیگر به سرعت جای خود را در میان لوازم رایج و ضروری روزمره باز می‌کنند.

در ادامه به معرفی ۷ محصول دیوانه کننده می‌پردازیم که طی رویداد CES ۲۰۲۳ چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کرد.

۱. فولکس واگن ID.۷ با قابلیت تغییر رنگ بدنه

این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

فولکس واگن با سدان الکتریکی ID.۷ پا به رویداد CES ۲۰۲۳ گذاشت که از طراحی چشم‌نواز و جذابی برخوردار است. اما فراتر از آن، این خودرو به‌طور شگفت‌انگیزی به میل کاربر تغییر رنگ می‌دهد. فولکس واگن از این فناوری برای همگام‌سازی رنگ بدنه با موسیقی در حال پخش به‌همراه نمایش نور استفاده کرده است. طرح جذاب خودروساز آلمانی اگرچه به این زودی‌ها نهایی نخواهد شد، اما نمایش چشم‌گیر آن بدون شک از پربیننده‌ترین بخش‌های نمایشگاه سال جاری بود.

۲. محصولات کوالکام، لنوو و دایسون در نمایشگاه CES ۲۰۲۳

این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

این سه شرکت، محصولاتی جاه‌طلبانه را طی رویداد CES ۲۰۲۳ به‌نمایش گذاشتند که از فناوری‌های مبتکرانه‌ای بهره می‌برند. دایسون از هدفون جدید خود به‌نام زون رونمایی کرد که هوای فیلتر شده را به دهان و بینی شما منتقل می‌کند. این گجت از صدای شگفت‌انگیزی برخوردار است و قابلیت حذف نویز فعال آن عملکردی عالی دارد.

لنوو دیگر شرکت حاضر در این رویداد نیز از لپ‌تاپ یوگا ۹i با نمایشگر‌های دوگانه رونمایی کرده که می‌توان آن‌را با هر دو صفحه‌نمایش در حالت عمودی یا افقی یا تنها با یک نمایشگر استفاده کرد. هم‌چنین می‌توان از نمایشگر ثانویه دستگاه به‌عنوان صفحه‌کلید استفاده کرد.

کوالکام، غول تراشه‌ساز آمریکایی نیز از ارائه فناوری ارتباطات ماهواره‌ای خود برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی خبر داد. به‌لطف این قابلیت، نه‌تن‌ها می‌توانید با خدمات اورژانس از هر نقطه کره زمین تماس بگیرید، بلکه در صورت تمایل می‌توانید برای بستگان خود نیز پیام ارسال کنید.

۳. گجت تسکین خارش گزیدگی پشه Heat It - محصولی مبتکرانه در نمایشگاه CES ۲۰۲۳

این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

شرکت Heat It برای تسکین خارش و تورم ناشی از نیش پشه، راه‌حل خلاقانه‌ای را ارائه کرده است. این گجت شامل یک دانگل کوچک است که می‌توانید آن‌را با اتصال به جاکلیدی خود حمل کنید. پس از آنکه مورد پشه گزیدگی قرار گرفتید، با اتصال آن به گوشی هوشمند و اجرای برنامه اختصاصی، دانگل را بر روی موضع قرار داده تا ناحیه آسیب دیده گرم شود و با جلوگیری از ترشح هیستامین در بدن، تورم و خارش را از بین ببرد. گجت Heat It با از بین بردن واکنش بدن به آلرژن یا جسم خارجی، روشی بدون عارضه برای رفع تورم و خارش‌های ناشی از نیش پشه است.

۴. فناوری سه‌بعدی بدون عینک Dimenco

این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

شرکت Dimenco در خلال نمایشگاه CES ۲۰۲۳ از فناوری جالبی پرده برداشت که اساسا یک نمایشگر سه‌بعدی بدون عینک را بر روی مانیتور یا لپ‌تاپ ارائه می‌دهد. این ابتکار جالب تصویری شناور را به‌نمایش می‌گذارد که گویی در خارج از صفحه‌نمایش به‌طور سیال در جریان و قابل لمس است. ایسوس اولین شرکتی است که فناوری پخش سه‌بعدی Dimenco در نمایشگر جدید ProArt Studiobook ۱۶ OLED ۳D استفاده می‌کند.

به‌نقل از این شرکت، انیماتور‌ها در حال حاضر هرآنچه را که برای ساخت گرافیک سه‌بعدی لازم است، در اختیار دارند. این روزها، رندر بازی‌ها و سایر انیمیشن‌ها با استفاده از نقشه‌های CAD که در حالت سه‌بعدی قرار دارند، انجام می‌شود تا از این طریق به کاراکتر‌ها در یک صفحه دوبعدی، عمق ببخشند. اساسا اگر یک فایل CAD در اختیار داشته باشید، فناوری Dimenco آن‌را با استفاده از یک جفت دوربین که فاصله چشم‌های شما را اندازه می‌گیرد، تبدیل به نمایش سه‌بعدی می‌کند.

۵. برق بی‌سیم Ossia

این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

این طرح، اگرچه فعلا در اسفتاده روزمره عملی نیست، اما دستکم بر روی کاغذ ایده‌ای هیجان‌انگیز است. هدف از چنین فناوری آن است که روزی بتوانیم با تلفن، تبلت و لپ‌تاپ خود وارد خانه شویم و بی‌نیاز از اتصال آن‌ها به برق از هر یک استفاده کنیم. در عوض، خانه برق بی‌سیم را از طریق هوا به دستگاه‌های ما ارسال می‌کند و آن‌ها به‌صورت غیرفعال شارژ می‌شوند. Ossia با طرح مفهومی خود به‌نام Cota در تلاش برای تحقق این رویا است.

اساسا، طرح Cota مانند وای‌فای عمل می‌کند، اما با این تفاوت که به‌جای داده، برق در اختیار دارد. در ابتدا یک ایستگاه پایه برق Cota در خانه نصب می‌شود و یک دستگاه در طرف دیگر سیگنالی را برای دریافت برق ارسال می‌کند. سپس ایستگاه پایه با ارسال امواج برای یافتن بهترین مسیر برق‌رسانی به دستگاه پاسخ می‌دهد.

به‌لطف دوربین امنیتی داخلی این شرکت که توسط ایستگاه پایه Cota نیرو می‌کیرد، هنگام انتقال برق به دستگاه، جریان پایدار و بدون اختلال ایجاد می‌شود. متاسفانه Ossia نسخه فعالی را طی رویداد CES ۲۰۲۳ به نمایش نگذاشته بود، اما ایده کلی بسیار جالب بوده و اجرای آن شاید آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنیم، بعید نباشد.

۶. تلویزیون بی‌سیم Displace با قابلیت استقرار روی سطوح مختلف

این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

دیسپلیس تلویزیونی سبک‌وزن، کاملا بی‌سیم، باتری‌خور و تقریبا بدون حاشیه است که از مکش خلاء برای نصب بر روی دیوار استفاده می‌کند. این تلویزیون با احتساب تجهیزات کامل تنها ۹ کیلوگرم وزن دارد و از چهار باتری قابل تعویض نیروی خود را تامین می‌کند. در صورتی‌که باتری‌های دستگاه شارژ کامل داشته باشند، تلویزیون Displace با شش ساعت پخش در روز، تا یک ماه دوام خواهد داشت.

این دستگاه برای کارکرد، با یک باتری نیز قابل استفاده است که طبیعتا عمر محدودی را ارائه می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید دو تلویزیون را در کنار یکدیگر قرار داده یا همگام‌سازی نمایش یکسانی را با دیگر تلویزیون‌های خانه انجام دهید. ارتباطات این دستگاه از طریق یک ایستگاه پایه انجام می‌شود که می‌توانید آن‌را در هر جایی از خانه قرار دهید. این تلویزیون ریموت ندارد و تنها راه کنترل آن از طریق ژست‌های حرکتی است.

۷. تجربه سواری با تسلا در حلقه وگاس - ابتکار جالب در نمایشگاه CES ۲۰۲۳

این محصولات دیوانه‌کننده در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد

ایلان ماسک برای پیاده‌سازی مفهوم تونل زیرزمینی خود، لاس وگاس را به‌عنوان میدان آزمایشی این پروژه انتخاب کرده که از این طریق، مردم را بین مرکز همایش این شهر و Resorts World جابجا می‌کند. این تونل که به حلقه وگاس شهرت دارد، تقریبا دو سال از فعالیت آن می‌گذرد.

با پرداخت ۴.۵ دلار در روز، می‌توانید سوار بر یک خودروی تسلا به‌همراه راننده، از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر منتقل شوید. تونل‌های زیرزمینی لاس وگاس، راهی موثر برای دور زدن ترافیک زمینی نمایشگاه CES ۲۰۲۳ است و طرحی آینده‌نگرانه برای سیستم حمل‌ونقل انبوه نشان می‌دهد.

منبع: گجت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید