(عکس) کشف مقبره یک جنگجوی ثروتمند در جریان ساخت بزرگراه

(عکس) کشف مقبره یک جنگجوی ثروتمند در جریان ساخت بزرگراه
کد خبر : ۱۱۸۳۳۱
بازدید : ۴۸۹۸

کارگران در جریان ساخت یک بزرگراه جدید در رومانی، مقبره‌ای مملو از گنجینه یک جنگجوی ثروتمند و اسبش را کشف کردند. به گزارش لایوساینس، قدمت مقبره این جنگجو به قرن پنجم میلادی می‌رسد، یعنی زمانی که منطقه تحت کنترل مردمی به نام «هون»‌ها بود.

در این مقبره بیش از ۱۰۰ اثر، از جمله سلاح، اشیائی با روکش طلا و قطعاتی از جواهرات طلا و سنگ‌های قیمتی پیدا شده است.

این مقبره سال گذشته میلادی در جریان ساخت‌وساز یک بزرگراه در نزدیکی شهر «میزیل»، واقع در جنوب شرقی کشور رومانی کشف شد. در جریان ساخت‌وساز این جاده چهار محوطه باستان‌شناسی مجزا کشف شده است و مقبره جنگجوی ثروتمند که محققان آن را یک مقبره «شاهزاده‌وار» توصیف کرده‌اند فقط بخش کوچک یکی از این محوطه‌های باستانی به شمار می‌آید.

شمشیر جنگجوی ثروتمند

هویت جنگجوی شهر «میزیل» هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به اشیاء ارزشمندی که به همراه او کشف شده، گمان می‌رود او فردی از طبقه حاکم بر جامعه دوران «هون»‌های این منطقه باشد. «هون»‌ها سوارکاران چادرنشینی بودند که مبدأ آن‌ها آسیای مرکزی بود. در طول قرن‌های چهارم و پنجم میلادی، آن‌ها به شرق دور اروپا حمله کرده و آن منطقه را اشغال کردند.

از دیگر آثار باستانی که در مقبره شهر «میزیل» کشف شده است به شمشیری با غلاف طلا و یک خنجر می‌توان اشاره کرد. خنجر دارای نقش و نگار ظریفی است و برای قبضه آن از روکش طلا و سنگ جواهر استفاده شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید