برنامه «هفت» از شبکه سه رفت

برنامه «هفت» از شبکه سه رفت

برنامه «هفت» به نمایش می‌رود. به شکل ویژه در شبکه نمایش و از این پس در سال‌های آتی در همین شبکه تولید خواهد شد.

کد خبر : ۱۱۸۳۶۹
بازدید : ۴۶۷

محسن برمهانی معاون سیما در آستانه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر خبر‌هایی از بازگشتِ برنامه «هفت» به تلویزیون داشت؛ سیاستگذاری‌های نمایشی که در دوره تحول، فضای‌ِ سریال‌سازی را تغییر خواهد داد و برگزیدگان جشنواره‌هایی که تلویزیون از آن‌ها استفاده می‌کند.

او در گفت‌وگویی رادیویی درباره تعامل صداوسیما با جشنواره‌ها، گفت: هرچه‌قدر جشنواره‌های کشور به سمت مردم و آحاد مردم برود طبیعتاً استقبال سازمان صداوسیما به عنوان رسانه مردم و هم افزایی و تعاملش هم بیشتر خواهد شد. این را در جشنواره‌های امسال و حتی ادوار قبل هم دیده‌ایم، رویداد‌هایی بوده‌اند که با سازمان صداوسیما تعامل داشته‌اند. اگر شبکه‌های عمومی به بازنمایی جشنواره‌ای می‌پردازند دلیل بر مردمی بودن آن جشنواره است.

او به بازگشتِ برنامه «هفت» و ساختِ یک ویژه برنامه دیگر اشاره کرد و افزود: می‌دانید که سرقفلیِ ویژه برنامه‌های سینماییِ تلویزیون با برنامه «هفت» است و این برنامه برای ما خیلی جدّی است. البته برنامه‌های دیگری هم داریم. خبری که باید بدهم این است که برنامه «هفت» به خاستگاه اصلی‌اش شبکه نمایش باشد می‌رود. به شکل ویژه در شبکه نمایش و از این پس در سال‌های آتی در همین شبکه تولید خواهد شد.

برمهانی در خصوص ویژه برنامه‌های ایام جشنواره فیلم فجر، گفت: در شبکه‌های دیگر هم ویژه برنامه‌هایی داریم که از جشنواره فجر به صورت روزانه گزارش تهیه می‌شود. یک برنامه تخصصی هم در یکی از شبکه‌های اصلی داریم که به صورت شبانه و گفتگومحور روی آنتن می‌رود. در عین حال دو برنامه سینمایی اصلی و ویژه داریم که یکی «هفت» و یکی هم برنامه‌ای شبانه است.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که تلویزیون چه سریال‌هایی برای دهه فجر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در مورد سریال‌های دهه فجر، سریال‌های معمول‌مان را داریم که برخی از آن‌ها را به تازگی آغاز کرده‌ایم و ایام دهه فجر را هم می‌گذرانند. طبیعتاً برنامه‌های مناسبتی و پخش سریال‌هایی که با موضوع انقلاب ایران پیش از این ساخته شده‌اند، روی آنتن خواهند بود. طبیعتاً با تحولاتی که در حوزه نمایش انجام شده، به زودی گزارش خوبی از مجموعه سیمافیلم و مجموعه دیگر تولیدی خواهیم داشت.

معاون سیما در خصوص سیاستگذاری‌های جدید حوزه نمایش در دوره تحولی رسانه ملی، تأکید کرد: حوزه نمایشی به عنوان پرمخاطب‌ترین گونه آثاری که در مجموعه شبکه‌های صداوسیما پخش می‌شود به شکل ویژه مورد توجه بوده و در دوره تحولی توجه بیشتری هم شده است. دو ساختار جدید سازمانی به حوزه نمایشی صداوسیما اضافه شدته و طبیعتاً این نشان از توجه در حوزه محتوا و آن چیزی که می‌توان به شکل ویژه نوید آن را داد.

وی خاطرنشان کرد: آثاری که این روز‌ها می‌بینیم حاصل تلاشِِ همکاران بنده در دوره‌های قبل بوده است و در دوره جدید ما در حوزه محتوا تحول جدّی خواهیم داشت. آثاری را خواهید دید علاوه بر خداشتن المان‌های ویژه سرگرم‌کننده و جذاب که اگر نباشند قطعاً به حاشیه خواهیم رفت، محتوایی را به مخاطب انتقال می‌دهیم که نیاز اوست و باید بداند.

برمهانی همچنین در پایان درباره همکاری صداوسیما با برگزیدگان جشنواره عمار و حقیقت به این نکته اشاره کرد که با بسیاری از این دوستان کار کرده‌ام و امروز طرح می‌آورند برنامه می‌سازند و کار‌های پرمخاطبی هم می‌شود. ما از برگزیدگان، تولیدکنندگان آثار جشنواره‌ها خصوصاً «عمار» حتماً برای غنای رسانه ملی استفاده می‌کنیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید