۱۱ مرکز درمانی ناایمن و بحران‌ساز در تهران وجود دارد

۱۱ مرکز درمانی ناایمن و بحران‌ساز در تهران وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران: ساختمان‌های پرخطر که باید یک بار در سال بازدید شوند، ساختمان‌های میان خطر هر سه سال یکبار و ساختمان خیلی کم‌خطر که در طول ۱۰ سال باید یکبار مورد بررسی قرار گیرند.

کد خبر : ۱۱۹۳۳۱
بازدید : ۳۳۸۶

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۱ مرکز درمانی ناایمن و بحران‌ساز در سطح شهر تهران وجود دارد.

سوده نجفی به مناسبت ششمین سالگرد شهادت آتش‌نشانان ساختمان پلاسکو در گفت وگوی تلویزیونی، با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه تلخ آتش‌سوزی، یاد و خاطره آن آتش‌نشانان را گرامی داشت و افزود: درباره ساختمان‌های ناایمن موجود در شهر تهران، به دفعات در صحن علنی شورای شهر نکاتی را در مورد رسیدگی به آن‌ها که بسیار مهم و حائز اهمیت است، تذکر دادم.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نسبت به موضوع ساختمان‌های ناایمن درگذشته شاهد بی توجهی‌هایی بودیم، گفت: در دوره چهارم شورای شهر مصوبه‌ای با عنوان توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش‌نشانی به تصویب رسید که در آن سازمان سازمان آتش‌نشانی موظف شد به صورت دوره‌ای از ساختمان‌ها بازدید داشته باشد و نواقص و مشکلات را به مالک و شهرداری منطقه ابلاغ کنند.

نجفی با بیان اینکه در این مصوبه ساختمان‌ها به سه دسته تقسیم شدند، افزود: ساختمان‌های پرخطر که باید یک بار در سال بازدید شوند، ساختمان‌های میان خطر هر سه سال یکبار و ساختمان خیلی کم‌خطر که در طول ۱۰ سال باید یکبار مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این مصوبه، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مکلف شده قبل از زمان صدور پروانه ساختمانی برای همه اماکن دستورالعمل ایمنی ساختمان را به مالکان ابلاغ و در پروانه ساختمان درج کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید‌های خود از شهر تهران گفت: در تهران ۱۲۹ ساختمان ناایمن و پرخطر وجود دارد که اگر در هر کدام از آن‌ها حادثه‌ای رخ دهد منجر به بحران خواهد شد. وی با بیان اینکه متاسفانه این ساختمان‌های ناایمن شامل ساختمان‌های تجاری، خدماتی و حتی درمان نیز می‌شود، یادآور شد: ۱۱ مرکز ناایمن درمانی در سطح شهر تهران وجود دارد که بحران‌ساز شده‌اند.

نجفی ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از شهروندان برای انجام کار‌های خود به این ساختمان‌ها مراجعه می‌کنند و از وضعیت ناایمنی ساختمان هیچ اطلاعی ندارند، از این رو ضرورت دارد اسامی این ساختمان‌ها توسط مراجع مربوطه اطلاع‌رسانی شود تا هم شهروندان از وضعیت ساختمان‌هایی که در آن تردد می‌کنند مطلع شوند و هم مالکان نسبت به رفع بحران ناایمنی ساختمان اقدام کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید