انتشار تصاویر جدید از ماه نورد چینی

انتشار تصاویر جدید از ماه نورد چینی

این کاوشگر ماه در طول شب قمری به دلیل کمبود انرژی خورشیدی به حالت غیرفعال تغییر می‌کند. تاکنون، یوتو ۲ بیش از چهار سال است که در آنجا کاوش می‌کند، در مجموع نزدیک به ۱۵۰۰ متر مسافت را طی کرده و بیش از ۹۴۰.۱ گیگابایت داده علمی را منتشر کرده است.

کد خبر : ۱۱۹۴۵۲
بازدید : ۷۳۹۶

چینی‌ها با فرا رسیدن سال نو جدیدشان تصاویر جدیدی از ماه‌نورد «یوتو-۲» (Yutu-۲) منتشر کردند.

به گزارش چاینادیلی، سازمان ملی فضایی چین روز گذشته در آستانه سال نو چینی (سال خرگوش) گروهی از تصاویر جدید ماه‌نورد یوتو ۲ این کشور را همراه با پیام تبریک سال نو برای همه مردم چین منتشر کرد. در این تصاویر رد چرخ به جا مانده از این ماه نورد، چند سنگ و یک دهانه برخوردی کوچک روی سطح ماه قابل مشاهده هستند.



یوتو که با نام جید ربیت (Jade Rabbit) نیز شناخته می‌شود در اساطیر چینی به عنوان حیوان خانگی ایزدبانوی ماه موسوم به «چانگ ای» شناخته می‌شود. ارتباط مشترک این خرگوش با تنها قمر طبیعی زمین باعث شد چین اولین ماه نورد خود را "یوتو" نامگذاری کند.

در سال ۲۰۱۹، چین خرگوش دیگری (یوتو-۲) را به ماه فرستاد. ماه نورد «یوتو-۲» و کاوشگر «چانگ ای-۴» که هر دو بخشی از ماموریت کاوشگر «چانگ ای-۴» بودند، به آرامی در نیمه تاریک ماه فرود آمدند. ماه‌نورد «یوتو-۲» و کاوشگر «چانگ ای-۴» به ترتیب در ۱۵ و ۱۶ ژانویه از حالت خوابیده خود بیدار شدند و پنجاه و یکمین روز کاری قمری خود را آغاز کردند.

یک روز قمری برابر با ۱۴ روز در زمین است و یک شب قمری نیز به همان صورت است. این کاوشگر ماه در طول شب قمری به دلیل کمبود انرژی خورشیدی به حالت غیرفعال تغییر می‌کند. تاکنون، یوتو ۲ بیش از چهار سال است که در آنجا کاوش می‌کند، در مجموع نزدیک به ۱۵۰۰ متر مسافت را طی کرده و بیش از ۹۴۰.۱ گیگابایت داده علمی را منتشر کرده است.

یوتو ۲ که دومین کاوشگر چینی‌ها روی ماه است تاکنون بیش از چهار سال در آنجا فعالیت داشته است. یوتو ۲ بخشی از ماموریت کاوشگر رباتیک چانگ‌ای ۴ است. این ماموریت توسط موشک لانگ مارچ۳ B در دسامبر ۲۰۱۸ از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان پرتاب شد. این کاوشگر در ۳ ژانویه ۲۰۱۹ در سمت پنهان ماه فرود آمد و سپس یوتو ۲ را برای کاوش و بررسی در حوضه قطب جنوبی-آیتکن که بزرگترین و قدیمی‌ترین حوضه برخوردی شناخته شده در ماه است، فرود آورد. در ادامه تصاویری که سازمان ملی فضایی چین به تازگی منتشر کرده، قابل مشاهده است.

ماه نورد چین

ماه نورد چین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید