استفاده انحصاری سامسونگ از تراشه اسنپدراگون در گلکسی S۲۴

استفاده انحصاری سامسونگ از تراشه اسنپدراگون در گلکسی S۲۴

ظاهراً تا سال ۲۰۲۵ خبری از تراشه پرچمدار جدید اگزینوس نخواهد بود.

کد خبر : ۱۱۹۹۱۷
بازدید : ۷۴۲۷

درحالی‌که هنوز سری گلکسی S۲۳ معرفی نشده است، شاهد انتشار شایعات درباره نسل بعدی آن‌ها هستیم. سامسونگ امسال برای پرچمدار‌های خود فقط از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کند و ظاهراً این روند برای سال آینده میلادی و سری گلکسی S۲۴ هم ادامه داشته باشد.

به گفته یکی از منابع دنیای فناوری، استفاده از پلتفرم موبایل اسنپدراگون برای گلکسی، محدود به سال جاری میلادی نیست و سال ۲۰۲۴ هم شاهد استفاده از چیپست کوالکام در پرچمدار‌های سامسونگ خواهیم بود.

سامسونگ در سری گلکسی S۲۳ از چیپست SM۸۵۵۰-AC استفاده می‌کند که نسخه‌ای از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معمولی با شماره مدل SM۸۵۵۰-AB محسوب می‌شود. این تراشه در مقایسه با نسخه استاندارد، CPU و GPU با فرکانس بالاتری دارد. کوالکام در گذشته چندین‌بار نسخه AC تراشه‌های خود را عرضه کرده است، اما ظاهراً امسال تنها سامسونگ از آن‌ها استفاده می‌کند.

درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی هم به نسخه اورکلاک‌شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ دست پیدا می‌کنند یا خیر. البته احتمالاً کوالکام در ادامه سال جاری میلادی از نسخه پلاس این تراشه رونمایی می‌کند و آن را در اختیار تمام شرکت‌ها قرار می‌دهد.

سامسونگ طبق شایعات روی تراشه‌ای قدرتمند کار می‌کند که انتظار داریم مدیر بخش موبایل این کمپانی در رویداد آنپکد ۱۲ بهمن‌ماه اطلاعاتی درباره آن منتشر کند. بااین‌حال ظاهراً سال آینده میلادی با چنین تراشه‌ای روبه‌رو نخواهیم شد.

در گذشته شایعات به عرضه نسل جدید تراشه پرچمدار اگزینوس در سال ۲۰۲۵ اشاره کرده بودند و با توجه به شایعه اخیر، این احتمال قوت بیشتری می‌گیرد. بااین‌حال همچنان باید تا رویداد هفته آینده صبر کنیم و ببینیم سامسونگ درباره چیپ‌های آینده‌اش چه اطلاعاتی منتشر می‌کند. البته انتظار داریم کره‌ای‌ها درباره همکاری‌شان با کوالکام نیز صحبت کنند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید