رکوردشکنی موشک فالکون با محموله ۱۷ تنی

رکوردشکنی موشک فالکون با محموله ۱۷ تنی

محموله فالکون ۹ در این مأموریت شامل ۵۶ ماهواره اینترنتی استارلینک می‌شد که ۱۷،۴۰۰ کیلوگرم وزن داشت.

کد خبر : ۱۲۰۱۰۱
بازدید : ۷۱۶۱

اسپیس ایکس یک موشک فالکون ۹ دیگر را به فضا پرتاب کرد، اما این‌بار موشک شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، حامل سنگین‌ترین محموله خود تا به امروز بود.

موشک فالکون ۹ با پرتاب از مرکز فضایی کندی در فلوریدا در ساعت ۱۲:۵۲ دقیقه روز گذشته (به وقت ایران)، ۵۶ ماهواره اینترنتی استارلینک را به عنوان بخشی از محموله‌ای به وزن ۱۷,۴۰۰ کیلوگرم با خود به فضا برد. این نهمین سفر فضایی تقویت‌کننده مرحله اول اسپیس ایکس بود که قبلاً دو مأموریت با خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داده است.

پرتاب موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس

مانند همیشه، اسپیس ایکس مراحل اولیه پرواز را به صورت زنده از طریق کانال یوتیوب خود پخش کرد. در ادامه می‌توانید ویدیو کوتاهی از زمان پرتاب موشک را مشاهده کنید.

تقریباً ۹ دقیقه پس از خروج از سکوی پرتاب، تقویت‌کننده مرحله اول فالکون ۹ به زمین بازگشت تا فرود بی‌نظیری را روی کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس به نام Just Read the Instructions انجام دهد که در سواحل فلوریدا منتظر آن بود.

ارسال موشک به فضا در نهمین پرواز خود و بازگرداندن ایمن آن به خانه، اهمیت کار مهندسان اسپیس ایکس را نشان می‌دهد که این سیستم را برای استفاده مجدد توسعه داده‌اند. همچنین وجود چنین فرآیندی به اسپیس ایکس کمک می‌کند تا هزینه پروازهای فضایی را کاهش دهد و درعین‌حال تعداد پروازهای بیشتری را به مشتریان خود مانند ناسا، ارائه کند.

هر چند انجام ۹ مأموریت توسط راکت فالکون ۹ بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد، اما اسپیس ایکس تقویت‌کننده دیگری نیز دارد که تاکنون در ۱۵ مأموریت فضایی حضور داشته است.

اسپیس ایکس اکنون در حال آماده‌شدن برای استفاده از یکی از موشک‌های فالکون ۹ خود برای انجام یک مأموریت با خدمه در اواخر فوریه است. مأموریت Crew-۶ یک خدمه بین‌المللی متشکل از چهار فضانورد را با کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) که مانند تقویت‌کننده‌ها، تاکنون چندین مأموریت با آن‌ها انجام شده است، به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید