پیشنهاد بی شرمانه وزیر خارجه بحرین به لبنان

وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که لبنان باید بین وابستگی خود به امت و "برادران" عرب یا همزیستی با دبیرکل حزب‌الله لبنان یکی را انتخاب کند!

کد خبر : ۱۲۱۱۹
بازدید : ۱۴۵۶
وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که لبنان باید بین وابستگی خود به امت و "برادران" عرب یا همزیستی با دبیرکل حزب‌الله لبنان یکی را انتخاب کند!

در شدیدترین موضع اتخاذ شده نسبت به تصمیم عربستان در توقف حمایت مالی‌اش از لبنان، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که لبنان باید بین وابستگی خود به امت و "برادران" عرب یا همزیستی با دبیرکل حزب‌الله لبنان یکی را انتخاب کند!

به گزارش سایت شبکه خبری العربیه، در پی نارضایتی برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از مواضع حمایتی لبنان از سوریه در مبارزه با تروریسم و کمک حزب‌الله لبنان به ارتش سوریه در مقابله با تروریست‌ها در سوریه، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در تقلید از مواضع خصمانه عربستان در قبال لبنان، تصریح کرد: لبنان باید بین امت و برادران عرب خود یا همزیستی با "تروریست مزدوری" که به منفعت لبنان به شدت ضرر می‌رساند، یک گزینه را انتخاب کند.

وی در پیام دیگری در صفحه خود در "توییتر" در ادامه مواضع خصمانه علیه جریان مقاومت که با تروریست‌ها در سوریه و لبنان می‌جنگد، مدعی شد: حزب‌الله نه فقط دشمن عربستان و بحرین است، بلکه "دشمن" تمام عرب‌ها است! حزب‌الله دشمن درجه یک لبنان و تمامیت آن و تمدن عربی اصیل لبنان است!

این وزیر بحرینی در ادامه هجمه توییتری خود گفت: کافی نیست که حزب‌الله "تعرض" به برادران لبنان را متوقف کند تا اوضاع به حالت عادی بازگردد. لبنان در مقابل یک تقاطع اصلی است و باید انتخاب کند!

پیشتر عربستان اعلام کرده که با توجه به هماهنگ نبودن مواضع عربستان و لبنان به ویژه به دلیل مواضع حزب‌الله و موضع دولت این کشور که حمله به سفارت ریاض در تهران را محکوم نکرده بود، کمک مالی خود به ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی این کشور را که میزان آن سه تا چهار میلیارد دلار است، قطع کرده است.

عبدالطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با بیان این که موضع‌گیری‌های رسمی لبنان، با اجماع کشورهای عربی همخوانی ندارد، اعلام کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از تصمیم عربستان برای قطع کمک‌های تسلیحاتی به ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان و همچنین بازنگری در روابط با این کشور حمایت و با آن همراهی می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید