مُسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان در ۵۵ سالگی لژیونر شد

مُسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان در ۵۵ سالگی لژیونر شد

این ستاره ژاپنی اولین بار در اوایل دهه ۱۹۹۰ به شهرت رسید، زمانی که توانست گری لینه کر که برای تیم گرامپوس ایت را در بدست آوردن جایزه ارزشمندترین بازیکن جی لیگ شکست دهد. این مهاجم کهنه کار ژاپنی در ۱۹۲ بازی برای وردی کاواساکی توانست ۱۱۷ گل به ثمر برساند و در سال ۱۹۹۲ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا انتخاب شد.

کد خبر : ۱۲۱۳۸۹
بازدید : ۳۹۶

کازویوشی میورا به عنوان مُسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال برای ادامه ۳۷ سال دوران حرفه‌ای فوق العاده اش یک قرارداد جدید امضا کرده و به یک بازیکن لژیونر برای فوتبال ژاپن تبدیل شد. مهاجم ۵۵ ساله ژاپنی که یک دهه را برای تیم ملی کشورش بازی کرد، دوران حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۸۶ با تیم برزیلی سانتوس آغاز کرد. از آن زمان به بعد، میورا ۱۴ بار تیم عوض کرده، اما ۱۷ سال در تیم یوکوهاما اف سی ماند، قبل از اینکه سال گذشته به صورت قرضی به تیم سوزوکا پوینت گترز منتقل شود؛ و اکنون میورا که در همین ماه ۵۶ ساله می‌شود، یک انتقال قرضی دیگر را به پانزدهمین باشگاه دوران حرفه ایش تجربه می‌کند.

او به طور موقت به تیم دسته دومی اولیویرنزه در دسته دوم فوتبال پرتغال خواهد پیوست؛ و البته این انتقال چندان هم عجیب نیست نیز اکثر مالکان این تیم اروپایی، از مالکان باشگاه یوکوهاما نیز هستند.

مُسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان

اولیویرنزه که در دسته دوم پرتغال در رتبه نهم جدول قرار دارد. میورا بعد از پیوستن به این تیم پرتغالی در گفتگو با رویترز گفت: «اگر چه اینجا مکان جدیدی برای من است، اما سخت تلاش می‌کنم تا آن نوع بازی که به خاطر آن مشهور هستم را به همه نشان دهم». میورا که پیش از تولد لیونل مسی نیز فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کرده، مُسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال است در جی لیگ ژاپن گلزنی می‌کند.

این ستاره ژاپنی اولین بار در اوایل دهه ۱۹۹۰ به شهرت رسید، زمانی که توانست گری لینه کر که برای تیم گرامپوس ایت را در بدست آوردن جایزه ارزشمندترین بازیکن جی لیگ شکست دهد. این مهاجم کهنه کار ژاپنی در ۱۹۲ بازی برای وردی کاواساکی توانست ۱۱۷ گل به ثمر برساند و در سال ۱۹۹۲ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا انتخاب شد و لینه کر را برای دریافت این جایزه شکست داد. بدین ترتیب کازویوشی میورا به صورت قرضی تیم ایتالیایی جنوآ پیوست و بعد از آن به صورت دائمی به تیم دینامو زاگرب در کرواسی منتقل شد. کازو در سال ۱۹۹۹ به ژاپن بازگشت و برای تیم کیوتو سانگا به میدان رفت.

مُسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان

کازویوشی میورا در ادامه ۵ سال در تیم ویسل کوبه بازی کرد و در سال ۲۰۰۵ به یوکوهاما پیوست. میورا یک دهه نیز برای تیم ملی ژاپن بین سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰ بازی می‌کرد و در ۸۹ مسابقه موفق به زدن ۵۵ گل شد. اما کازو هرگز نتوانست در جام جهانی بازی کند، زیرا ژاپن در سال ۱۹۹۴ نتوانست جواز حضور در جام جهانی را دریافت کند و میورا در سال ۱۹۹۸نیز به شکلی بحث برانگیز از تیم ملی خط خورد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید