(عکس) با انواع قرقاول آشنا شوید

(عکس) با انواع قرقاول آشنا شوید

قرقاول‌ها جزو پرندگانی هستند که طیف رنگی مختلف را روی پر‌های خود دارند. شما می‌توانید این پرنده را با دو جنس نر و ماده مانند تمام موجودات زنده دنیا در طبیعت مشاهده کنید.

کد خبر : ۱۲۱۵۵۷
بازدید : ۸۵۲۴

قرقاول‌ها از نژاد‌های مختلفی برخوردار هستند. چنانچه جز افرادی هستید که دوست دارید پرورش قرقاول را انجام دهید ابتدا باید با گونه‌های مختلف آن آشنا شوید و با توجه به نوع کاربری خود یکی از گونه‌ها را برای پرورش انتخاب نمایید. معمولا کسانی که پرورش قرقاول را انجام می‌دهند به سه هدف آن را آغاز می‌نمایند. پرورش قرقاول گوشتی، پرورش قرقاول تخم گذار و پرورش قرقاول زینتی سه گزینه مدنظر برای شروع یک کسب و کار هستند. چنانچه شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید با انتخاب یکی از این سه گزینه به درآمدزایی برسید قبل از هرکاری باید انواع قرقاول را بشناسید.

قرقاول‌ها جزو پرندگانی هستند که طیف رنگی مختلف را روی پر‌های خود دارند. شما می‌توانید این پرنده را با دو جنس نر و ماده مانند تمام موجودات زنده دنیا در طبیعت مشاهده کنید. این پرنده نسبت به سایر پرنده‌ها از اندام‌های بزرگتری برخوردار است. از ویژگی‌های ظاهری این پرنده می‌توان به پر‌های رنگارنگ، دم بسیار بلند، منقار کوتاه و چشمانی ریز اشاره کرد.

قرقاول

قرقاول آمریکایی

قرقاول آمریکایی یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین نژاد‌های انواع قرقاول به شمار می‌رود. بسیاری از فعالان در زمینه پرورش قرقاول، قرقاول آمریکایی را به خاطر تخم گذاری بالای آن انتخاب می‌کنند. این نژاد از قرقاول به راحتی هرچه تمام‌تر می‌تواند در تمامی بازه‌های زمانی سال تخم گذاری کند و خود را با شرایط آب و هوایی ناسازگار وقف دهد. قرقاول نژاد آمریکایی برای تهیه غذا از علفزارها، مزرعه‌ها و بوته‌های وحشی استفاده می‌کند.

تمامی عوامل گفته شده شرایط محیطی دوست داشتنی برای قرقاول آمریکایی جهت ادامه حیات را فراهم خواهد ساخت. پرنده ماده قرقاول آمریکایی در روز به شما یک عدد تخم خواهد داد. قصد جوجه کشی از قرقاول آمریکایی را دارید توجه داشته باشید تا وقتی که این نژاد از قرقاول لانه اش پر از تخم نشود به هیچ عنوان روی آن آن‌ها نخواهد خوابید. برای جوجه کشی طبیعی شما به ۱۲ عدد تخم و ۲۳ روز زمان نیاز دارید. از خصوصیات ظاهری قرقاول آمریکایی می‌توان به پا‌های بلند، سر کوچک، دمی بزرگ و بدنی چاق اشاره کرد.

قرقاول ایرانی

قرقاول خزری یا ایرانی

قرقاول ایرانی شباهت بسیار زیادی به قرقاول آمریکایی دارد. تفاوت ویژه این دو قرقاول نسبت به یکدیگر حلقه سفید در گردن قرقاول ایرانی است. شما می‌توانید قرقاول‌های ایرانی را در جنگل‌های انبوه و زمین‌های پر از علفزار مشاهده کنید. این قرقاول‌ها از گیاهان اطراف خود مانند غلات، دانه ها، برگ‌ها و میوه‌ها در وعده غذایی خود استفاده می‌کنند. در مطلبی جداگانه به بررسی قرقاول ایرانی پرداختیم.

قرقاول طلایی

در یک مطلب جداگانه به بررسی قرقاول طلایی پرداخته‌ایم چنانچه دوست دارید با قرقاول بلژیکی و طلایی آشنا شوید توصیه می‌کنم به مطلب قرقاول بلژیکی مراجعه کنید.

قرقاول سیلور

قرقاول نژاد سیلور، انواع قرقاول

مراتع و جنگل‌ها جز مکان‌های دوست داشتنی قرقاول سیلور برای زندگی هستند. این نژاد از انواع قرقاول بیشتر دوست دارند در کوهستان و مراتع به زندگی بپردازند. از جمله ویژگی‌های ظاهری این قرقاول می‌توان به سر، منقاز و بدنی کوچک‌تر نسبت به سایر قرقاول‌ها و دمی بسیار بلندتر از سایر قرقاول‌ها اشاره کرد. این نژاد از قرقاول نیز مانند سایر نژاد‌ها بیشتر از میوه ها، سبزیجات، علفزار‌ها و سایر گزینه‌ها برای تغذیه خود استفاده می‌کنند. قرقاول سیلور در هر دوره تخمگذاری خود ۲۰ عدد تخم قرقاول از خود تولید می‌کند.

قرقاول پاکستانی

یکی از معروف‌ترین و مشهورترین نژاد از انواع قرقاول، قرقاول پاکستانی است. قرقاول پاکستانی زیبایی بسیار شگفت انگیزی دارد و با این زیبایی چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد. تنالیته رنگ‌های مختلف در بدن این نژاد از انواع قرقاول هر کسی را ترغیب به پرورش آن می‌کند. علاوه بر رنگ و بدنی زیبا دم قرقاول پاکستانی نیز بسیار زیباست. دم قرقاول پاکستانی حدود یک متر می‌باشد. این نژاد معمولا در یک سالگی به بلوغ خواهد رسید و بعد از یک سال به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارد به خارج از کشور صادر می‌شود.

قرقاول پاکستانی در میان درختان زندگی می‌کند و از انواع میوه ها، سبزیجات و حشرات برای تامین غذای خود تغذیه می‌نماید. این قرقاول در سال چیزی حدود ۹۰ تخم قرقاول به شما هدیه خواهد داد. دو کشوری که بیشترین پرورش قرقاول پاکستانی را در جهان انجام می‌دهند کشور‌های ژاپن و هاوایی هستند.

قرقاول هلندی، انواع قرقاول

با نیم نگاهی به قرقاول هلندی متوجه خواهید شد که این نژاد از انواع قرقاول بیشتر شبیه به قرقاول‌های پاکستانی و آمریکایی هستند. سن بلوغ قرقاول هلندی ۸ ماهگی است و در سال چیزی حدود ۹۰ تخم قرقاول از خود تولید می‌نماید. بدنی کشیده و پر از پر‌های سفید و حلقه قرمز به دور چشم از ویژگی‌های ظاهری بارز قرقاول هلندی به شمار می‌رود. این نژاد از انواع قرقاول در برابر بیماری‌ها بسیار مقاوم است.

قرقاول مسی

قرقاول نژاد مسی

قرقاول نژاد مسی از زیباترین و منحصر به فرد‌ترین نژاد قرقاول‌ها به شمار می‌رود. زیبایی این نژاد از قرقاول بخاطر دم بلند و کشیده آن است. از خصوصیات ظاهری قرقاول مسی می‌توان به دم کشیده و بلند به رنگ قهوه‌ای و طوسی، منقار کوتاه به رنگ زرد و پا‌های خاکستری اشاره کرد.

قرقاول میکادو، انواع قرقاول

دمی پر از پر و کشیده به رنگ طوسی چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. پا‌هایی کشیده به رنگ قرمز سینه‌ای سیاه و چشمانی با حاشیه قرمز از خصوصیات ظاهری قرقاول میکادو به شمار می‌رود. زادگاه اصلی این نژاد از انواع قرقاول به کشور تایوان بر می‌گردد. زیستگاه اصلی قرقاول میکادو کوهستان پر از درخت و درخت بامبو است.

منبع: پرواز صنعت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید