بازیگرانی که نقش ستارگان کلاسیک را بازی کردند

بازیگرانی که نقش ستارگان کلاسیک را بازی کردند

چهره‌های تاریخی کلاسیک هم همچنان کاراکتر‌های اصلی تولیدات جدید تصویری هستند و کاروان ساخت این نوع محصولات تاریخی سر ایستادن ندارد.

کد خبر : ۱۲۲۲۴۶
بازدید : ۳۲۸

ستارگان سینما با بازی در درام‌هایی شرح حال گونه، یاد و خاطره ستارگان کلاسیک و چهره‌های نامدار دنیا را در دو رسانه سینما و تلویزیون به تصویر می‌کشند. آن‌ها در اقدامی غیرهماهنگ در قالب شخصیت‌های سرشناس و تاثیرگذار سینمایی و غیر سینمایی جلوی دوربین می‌روند.

باستر کیتن کمدین قدیمی که لقب بازیگری با چهره سنگی را گرفته بود، در مینی سریال «باستر» توسط رامی مالیک به تصویر کشیده می‌شود. مالیک قبل از این برای بازی در نقش فردی مرکوری خواننده سرشناس اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفته است.

مت ریوز تهیه کننده «بتمن» از سرمایه گذاران باستر است و پیش بینی می‌شود این مینی سریال یکی از بهترین تولیدات قاب کوچک در سال جاری میلادی باشد. کتاب پرخواننده جیمز کرتیس درباره کیتن، منبع اصلی الهام فیلمنامه مجموعه است.

کری گرانت دیگر چهره افسانه‌ای دنیای تصویر است که زندگی هنری اش در مجموعه‌ای درام مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. سازندگان مجموعه در حال مذاکره با جرح کلونی هستند تا در قالب این چهره محبوب کلاسیک هالیوود بازی کند.

شرکت مستقل فیلمسازی آی تی بی تهیه کننده این درام چهار قسمتی است و قبل از این جیسن آیزاک را برای حضور در نقش اصلی آن انتخاب کرده بودند. مجموعه با نام «آرچی» وارد مرحله تولید می‌شود. نام مجموعه اشاره‌ای به نام کاراکتر او در یکی از کار‌های اولیه اش است که بعدا با این نام در بین مردم معروف شد.

منتقدان سینمایی می‌گویند بعد از موفقیت فراوان مالی و انتقادی درام مستقل «الویس» در ماه‌های گذشته، علاقه دو صنعت سینما و تلویزیون به تولید آثاری با محوریت نام‌های معروف دنیای سرگرمی افزایش یافته است.

مایکل جکسون دیگر چهره معروفی است که داستان زندگی اش در فیلمی سینمایی توسط آنتون فوکوآ تعریف می‌شود. نام این فیلمساز به عنوان کارگردان فیلم با تعجب و شگفتی منتقدان همراه بوده است.

فوکوآ که مدتی قبل درام ضد تبعیض نژادی «رهایی» را با بازی ویل اسمیت روی پرده سینما‌ها داشت، می‌گوید هدفش از ساختن فیلمی درباره این چهره جنجالی دنیای موسیقی، بیان واقعیت‌های زندگی اوست.

فیلم شرح حال گونه این فیلمساز سیاه پوست که با نام مختصر «مایکل» ساخته می‌شود، زندگی جکسن را از گمنامی تا رسیدن به شهرت، زندگی خانوادگی پردردسر او، جراحی‌های پلاستیک زیبایی پی در پی و اتهاماتت جنسی که علیه اش اقامه شد را مورد پوشش قرار خواهد داد.

به گفته فوکوآ: «کسی نباید تعجب کند که مایکل را می‌سازم. من فعالیتم را با ساخت ویدئو کلیپ‌ها شروع کردم و با دنیای موسیقی آشنایی کامل دارم. مایکل قرار نیست به تحسین کسی بپردازد. برعکس، داستان این فیلم تاثیرات مخرب شهرت و ثروت بر آدم‌ها را مورد بررسی و کنکاش قرارمی دهد.».

اما این فقط نام‌های معروف و جنجالی دنیای هنر نیست که مورد توجه زیاد دست اندرکاران سینمایی و تلویزیونی است. چهره‌های قدیم و جدید دنیای سیاست هم همچنان مورد علاقه هستند.

جان اف کندی رئیس جمهور ترور شده آمریکایی که تاکنون دستمایه تولید آثار بسیار زیادی بوده، یک بار دیگر و این بار در مجموعه‌ای مستند به نمایش گذاشته می‌شود.

شبکه نشنال جغرافی با تولید درامی سه قسمتی به نام «جی اف کی: یک روز در آمریکا» به دنبال نگاهی تازه و متفاوت به ترور این شخصیت جنجالی تاریخ صد سال اخیر آمریکاست. تعدادی فیلم خبری که تاکنون در جایی دیده نشده، در کنار مصاحبه‌هایی تازه با برخی چهره‌های درگیر با ماجرای ترور، حکایت از اثری بدیع می‌کند. از قرار معلوم الیور استون راوی این مستند است. استون چند دهه قبل فیلمی سینمایی و داستانی با بازی کوین کاستنر در رابطه با ترور کندی ساخت.

چهره‌های تاریخی کلاسیک هم همچنان کاراکتر‌های اصلی تولیدات جدید تصویری هستند و کاروان ساخت این نوع محصولات تاریخی سر ایستادن ندارد.

ریدلی اسکات با بهره گیری از واکین فانیکس در نقش ناپلئون بناپارت فرانسوی، درام زندگی نامه‌ای «ناپلئون» را آماده نمایش عمومی می‌کند. او که قبلا با «گلادیاتور» موفقیت فراوانی در بازخوانی رویداد‌های تاریخ کهن کسب کرده، این بار زندگی فرمانده سرشناس فرانسوی را در مواجهه با همسرش ژورفین مورد کنکاش قرار می‌دهد. به گفته اسکات: «تولید ناپلئون یکی از چالش برانگیزترین کار‌های من در تمام سال‌های فعالیت هنری ام بوده است. در عین حال، بهترین تجربه ام هم بوده است. شاید کمتر کسی بداند من فیلمنامه فیلم را بعد از انتخاب فانیکس تغییر دادم و آنرا براساس شخصیت این بازیگر نوشتم.»

آنتونی هاپکینز با پوشیدن لباس اهالی روم باستان، راهی دوران گلادیاتور‌های این مکان می‌شود تا نقش امپراطور روم را در «چیز‌هایی درباره مردن» را برای رولند امریچ فیلمساز آلمانی تبار سینما بازی کند.

امریچ که در چند فیلم سینمایی کره زمین را تا آستانه نابودی برد و به سلامت آنرا بازگرداند، در مجموعه تلویزیونی خود وارد دنیای هیجان انگیز و خشن گلادیاتور‌ها می‌شود تا بهانه‌ای برای تعریف فساد سیاسی و اجتماعی موجود در روم باستان را پیدا کند.

هاپیکیز در داستان چیز‌هایی درباره مردن، نقش وسپاسیان امپراطور روم را بازی خواهد کرد که بعد از پیروزی در یک جنگ ده ساله خونین داخلی، مدعی تاج و تخت می‌شود. این مجموعه محصول مشترک انگلستان و ایتالیا است و کل صحنه هایش در استودیوی قدیمی و خاطره انگیز چینه چیتای ایتالیا فیلمبرداری خواهد شد.

پل درگارابدیان تحلیل گر اقتصادی سینما با توجه به شوق موجود در بین فعالان هنری برای بازخوانی دوباره داستان زندگی چهره‌های سرشناس می‌گوید: «درام‌های زندگی نامه‌ای همیشه جذابیت زیادی برای هر دو گروه سینماگران و تماشاگران داشته اند. به همین دلیل است که ما هر ساله شاهد تولید تعداد زیادی از این گونه فیلم‌ها و مجموعه‌ها هستیم. تا زمانی که تماشاگران معمولی از چنین داستان‌هایی استقبال می‌کنند، طبیعی است که هنرمندان هم به سراغ تعریف تصویری آن‌ها بروند. بی دلیل نیست که حتی کسی مثل استیون اسپیلبرگ هم فیلمی مثل «فبلمن ها» می‌سازد که داستان زندگی خودش است و ابایی ندارد که آنرا با تماشاگران معمولی به اشتراک بگذارد.»

منبع: صبا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید