۵ نکته طلایی برای وا نرفتن کوکو سبزی

۵ نکته طلایی برای وا نرفتن کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است و پخت آن نیاز به رعایت برخی نکات مهم دارد که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

کد خبر : ۱۲۲۶۸۹
بازدید : ۱۷۵۳۲۲

فرادید | کوکو یکی از غذا‌های خوشمزه و محبوب ایرانی‌هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. تهیه کوکو معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ نیاز دارد؛ همچنین مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است.

به گزارش فرادید، کوکو‌ها انواع متفاوتی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان به کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی بادمجان، کوکوی کدو و... اشاره کرد که نشان دهنده تنوع این غذاست. کوکو سبزی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین کوکو‌های ایرانی است که به شکل‌ها و روش‌های مختلف تهیه می‌شود و روش پخت بسیار آسانی دارد.

در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکو سبزی ترد و خوشمزه همراه با ارئه نکات مهم برای جلوگیری از وا رفتن و ریز شدن کوکو سبزی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

سبزی کوکویی خرد شده: ۲ لیوان
تخم مرغ: ۲ عدد
پیاز: ۱ عدد
زرشک: ۲ قاشق غذاخوری
گردو خرد شده: ۳ عدد
سیر رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سبزی

۵ نکته طلایی برای وا نرفتن کوکو سبزی

مرحله اول: سبزی را داخل یک کاسه مناسب بریزید؛ سپس پیاز رنده شده و سیر رنده شده را اضافه کنید و بعد تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا تخم مرغ کف کند.

مرحله دوم: گردوی خرد شده و زرشک را همراه با نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید. ماهی تابه نچسب را روی اجاق گاز بگذارید و روغن بریزید تا داغ شود؛ سپس مایه کوکو سبزی را داخل ماهی تابه بریزید و درب آن را ببندید. حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید یک طرف کوکو سرخ شود؛ سپس کوکو را برگردانید تا سمت دیگرش هم سرخ شود.

۵ نکته طلایی برای وا نرفتن کوکو سبزی

۱ـ بهترین ترکیب سبزی برای تهیه سبزی کوکویی شامل ۵۰۰ گرم تره، ۳۰۰ گرم گشنیز، ۲۰۰ گرم جعفری، سه شاخه شوید و دو بوته سیر تازه است.

۲ـ وقتی تخم مرغ را به مایه کوکو سبزی اضافه کردید، با چنگال حسابی هم بزنید، به همان اندازه که تخم مرغ را برای کیک هم می‌زنید. در این صورت تخم مرغ کف می‌کند و کوکوی شما پف‌دار و پوک می‌شود.

۳ـ اگر دوست دارید کوکو سبزی شما بیش از اندازه معمول پف کند، می‌توانید مقدار کمی بکینگ پودر به مایه کوکو اضافه کنید.

۴ـ برای اینکه کوکو هنگام سرخ شدن وا نرود، حتما آب پیاز و سبزی را بگیرید و از ماهی تابه تفلون نچسب استفاده کنید.

۵ـ بعد از اینکه کوکو را بگرداندید تا سمت دیگرش هم سرخ شود، دیگر درب ماهی تابه را نگذارید و اجازه بدهید کوکو هوا بخورد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید