(تصاویر) شاسی بلند LEO MX۸؛ رقیبی برای تیگو ۸ پرو‌مکس!

(تصاویر) شاسی بلند LEO MX۸؛ رقیبی برای تیگو ۸ پرو‌مکس!

ایستا موتور به عنوان یکی از خودروسازان جدید بخش خصوصی وارد میدان عرضه خودرو‌های دو دیفرانسیل شده است.

کد خبر : ۱۲۲۷۷۴
بازدید : ۵۲۶۵

ایستا موتور به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه کارآفرینان مایوان روز سه‌شنبه مورخ ۲۵ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱، از نخستین شاسی‌بلند دو دیفرانسیلی خود به نام لئو ام ایکس ۸ رونمایی کرد. مشخصات LEO MX۸ ایستا موتور نشان می‌دهد که این ماشین می‌تواند رقیب سرسختی برای شاسی‌بلند‌های حاضر در بازار ایران باشد. ظاهرا این خودرو حدود ۲.۳ میلیارد تومان قیمت داشته و عرضه آن به سال آینده موکول شده است.

لئو MX۸ در واقع نسخه مونتاژی یکی از شاسی‌بلند‌های سایز متوسط دانگ فنگ است که طراحی آن را مهندسان ژاپنی نیسان بر عهده داشته‌اند. این خودروی آفرودی با ابعاد ۴۸۸۲ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۳۶ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محور‌های آن ۲.۸۵ متر است. مهم‌ترین مشخصه ظاهری این خودروی آفرودی، جلوپنجره آن است که جلوه‌ای خشن و تهاجمی داشته و بدنه خوش‌ساخت آن به همراه ناهمواری‌های متعدد، قدرت و استحکام را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.

شاسی بلند LEO MX۸

و، اما مهم‌ترین مشخصه LEO-MX۸ به پیشرانه قدرتمند آن مربوط می‌شود. ایستا موتور نام LEO (شیر) را به این خودرو بخشیده تا بیانگر قدرت و پادشاهی آن در جاده‌های آفرودی باشد.

شاسی‌بلند دو دیفرانسیلی جدید از موتور ۲ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که مجهز به فناوری GDi بوده و محصولی از شرکت ژاپنی میتسوبیشی به حساب می‌آید. این موتور ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۸سرعته اتوماتیک به چهار چرخ وارد می‌کند.

گیربکس تیپ ترونیک به‌کاررفته در لئو MX۸ ساخت شرکت آلمانی ZF بوده و از حالات رانندگی عادی، اسپرت، رانندگی در برف، شن، گل‌ولای، حالت اقتصادی و حالت یکپارچه خودکار و هوشمند پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات LEO MX۸ ایستا موتور در بخش فنی، می‌توان به سیستم تعلیق جناغی دوبل مستقل آزاد در بخش جلو و سیستم تعلیق ۵ مفصلی در بخش عقب اشاره کرد. چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی خنک شونده و چرخ‌های عقب از ترمز دیسکی معمولی استفاده می‌کنند.

شاسی بلند LEO MX۸

مشخصات LEO MX۸ ایستا موتور

کابین دارای تریم دورنگ چشم‌نوازی بوده و یک نمایشگر ۱۰ اینچی در وسط داشبورد به چشم می‌خورد که جزوی از سیستم اطلاعات سرگرمی به حساب می‌آید. صندلی‌ها دارای پوشش چرمی بوده و زیر آرنجی برای سرنشینان ردیف عقب در نظر گرفته شده است. غربیلک فرمان نیز با چرم مصنوعی پوشیده شده و دکمه‌های کنترلی متعدد از جمله کروز کنترل روی آن به چشم می‌خورد.

فرمان از نوع D-Cut بوده و فضای پای مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نمایشگر ۳.۵ اینچی رنگی TFT پشت فرمان به همراه کیلومترشمار، سرعت‌سنج و نمایشگر وضعیت آفرود، اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد. به لطف فاصله ۲.۸۵ متری بین محور چرخ‌ها، کابین فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و امکانات متعدد، آسودگی آن‌ها در طول سفر را تضمین می‌کند.

لئوی ایستا موتور علاوه بر پیشرانه قدرتمند و کابین مجهز، شامل امکانات ایمنی و رفاهی متعددی می‌شود که به واسطه آن‌ها، جایگاه ویژه‌ای در لیست خودرو‌های پرآپشن بازار پیدا می‌کند. تجهیزات ایمنی این خودرو شامل کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ایربگ‌های جانبی، ایربگ‌های پرده‌ای، کیسه هوا مخصوص محافظت از زانوی راننده و سیستم ضد سرقت راننده می‌شود.

شاسی بلند LEO MX۸

از دیگر مشخصات LEO-MX۸ ایستا موتور در بخش ایمنی می‌توان به سیستم‌های ترمز کمکی ABS و EBD، سیستم مقاومت در برابر لغزش، سیستم کمک به حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم ممانعت از واژگونی خودرو، سیستم مقاومت در برابر هرزگردی چرخ‌ها، سیستم تعادل دینامیکی چرخ‌ها، سیستم تنظیم فشار ترمز در مدار، سیستم سنجش باد لاستیک‌ها، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، ایزوفیکس و سنسور پارک و دنده‌عقب در چهار نقطه اشاره کرد.

لیست بلندبالای تجهیزات داخلی و ظاهری خودرو نیز شامل مواردی از جمله سیستم ورود هوشمند بدون کلید، سیستم کنترل قفل مرکزی از راه دور، استارت بدون کلید، بالابر برقی شیشه‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و مجزا برای ردیف عقب، پله‌های جانبی، آنتن بال کوسه‌ای، برف‌پاک‌کن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی با خاصیت تاشوندگی، سانروف برقی، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت متفاوت، قابلیت تنظیم برقی صندلی شاگرد راننده در ۴ جهت متفاوت، گرم‌کن صندلی‌ها، پورت USB، پورت شارژ ۱۲ ولتی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی و ... می‌شود.

خودروی LEO-MX۸ به عنوان نخستین شاسی‌بلند دو دیفرانسیلی ایستا موتور ارس هم‌اینک در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه تا ۲۸ بهمن‌ماه دایر بوده و علاقه‌مندان به طور رایگان می‌توانند از غرفه‌های مختلف بازدید کنند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید