قابل اعتمادترین خودروسازان جهان ۲۰۲۳؛ لکسوس در صدر جدول

قابل اعتمادترین خودروسازان جهان ۲۰۲۳؛ لکسوس در صدر جدول

فوریه هر سال موسسه تحقیقاتی جی دی پاور، نتایج مربوط به ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن برند‌های خودروسازی را منتشر می‌کند.

کد خبر : ۱۲۲۹۱۳
بازدید : ۳۲۹۸

فوریه هر سال موسسه تحقیقاتی جی دی پاور، نتایج مربوط به ارزیابی قابل اعتمادترین خودروسازان را منتشر می‌کند. با ورود به ماه فوریه، حالا نوبت به انتشار نتایج ارزیابی سال ۲۰۲۳ رسیده؛ در ارزیابی امسال، لکسوس صدرنشین برند‌های لوکس است. در بین برند‌های غیرلوکس هم کیا در جایگاه نخست حضور دارد.

در ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن (VDS)، تعداد مشکلات موجود در خودرو‌هایی با سه سال کارکرد، معیار اصلی در رتبه‌بندی قرار می‌گیرد. به‌عبارت دیگر، جی دی پاور با اتکا به مشکلاتی که مالکان چنین مدل‌هایی گزارش می‌کنند، شاخصی به‌نام «تعداد مشکل در هر صد دستگاه» (به اختصار PP۱۰۰) را تهیه کرده و از طریق آن اقدام به رده‌بندی برند‌ها و مدل‌ها می‌کند. بدیهی است هر چه عدد شاخص PP۱۰۰ کمتر باشد، به‌معنای مشکلات کمتر و در نتیجه کیفیت بالاتر خواهد بود.

ارزیابی

در ارزیابی امسال، ۳۰,۰۶۲ نفر از مالکان خودرو‌هایی با سه سال کارکرد شرکت کرده‌اند. نگاهی به میانگین امتیاز‌ها حکایت از آن دارد هر چند تعداد مشکلات به‌مرور در حال کاهش است، اما ایرادات مربوط به تکنولوژی‌های پیشرفته و سیستم اینفوتینمنت کماکان به‌قوت خود باقی هستند.

لکسوس صدرنشین لیست قابل اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۲۳

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، لکسوس با شاخص ۱۳۳ بالاتر از تمامی برند‌های لوکس قرار دارد. پس از این برند ژاپنی، جنسیس با شاخص ۱۴۴ به رتبه دوم دست پیدا کرده است. کادیلاک و ب ام و هم به‌ترتیب با ۱۷۳ و ۱۸۴ مشکل در هر صد خودرو در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

کمپانی کیا با شاخص ۱۵۲ در بین برند‌های غیرلوکس کمترین ایرادات را دارد. نکته جالب اینکه در رده‌بندی کلی، کیا فقط برند‌های لوکس لکسوس و جنسیس را بالاتر از خود می‌بیند! به بیان دیگر این برند کره‌ای در بین تمامی برند‌های لوکس و غیرلوکس رتبه سوم را کسب کرده است.

لکسوس در صدر جدول

لیست کامل رده‌بندی قابل اعتمادترین خودروسازان در سال ۲۰۲۳

در بین برند‌های غیرلوکس، بیوک با شاخص ۱۵۹ در رتبه دوم استاده و رتبه سوم با شاخص ۱۶۲ در اختیار شورولت است. میتسوبیشی و تویوتا هم به‌ترتیب با شاخص‌های ۱۶۷ و ۱۶۸ در رده‌های بعدی قرار دارند.

اما در آن‌سوی جدول و در انتها نام برند لندرور به‌چشم می‌خورد. در هر صد خودروی تولیدی توسط این برند انگلستانی، مشتریان ۲۷۳ مشکل گزارش کرده‌اند. یک پله بالاتر از این برند، لینکلن با شاخص ۲۵۹ قرار دارد. حضور نام آئودی در این قسمت از جدول تعجب‌برانگیز است. این برند آلمانی با شاخص ۲۵۲ در بین پرایرادترین برند‌ها رتبه سوم را دارد.

قابل اعتمادترین خودروسازان جهان ۲۰۲۳

قابل اعتمادترین خودروسازان جهان

لکسوس RX و تویوتا C-HR مدل‌هایی با کمترین ایرادات

بد نیست اشاره کنیم میانگین شاخص PP۱۰۰ در ارزیابی امسال برابر با ۱۸۶ است که در مقایسه با ارزیابی سال قبل ۶ واحد رشد دارد. همچنین باید گفت از بین مدل‌های مختلف، دو مدل لکسوس RX و تویوتا C-HR با دارا بودن کمترین ایرادات، در صدر قرار دارند. در دو کلاس خودرو‌های سواری کامپکت و سایز متوسط، کیا فورته (سراتو) و اپتیما قابل اعتمادترین هستند، در بخش خودرو‌های شاسی‌بلند کامپکت هم اسپورتیج از همه رقبا عبور کرده است. در تصویر زیر می‌توانید لیست قابل اعتمادترین مدل‌ها را به تفکیک کلاس‌ها مشاهده نمایید.

لیست برترین مدل‌ها در کلاس‌ها

نکته حائز اهمیت دیگر سقوط آزاد فورد در رده‌بندی قابل اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۲۳ است. این کمپانی سال قبل با شاخص ۱۸۸ رتبه‌ای بالاتر از میانگین داشت، حال آنکه امسال شمار ایرادات آن در هر صد دستگاه با ۶۱ واحد افزایش به ۲۴۹ رسیده است. با چنین شاخصی، فورد در بین کم‌اعتمادترین برند‌ها رتبه چهارم را دارد و در بین برند‌های تولید انبوه آخر به‌حساب می‌آید! اوضاع برای مرسدس بنز نیز مساعد نیست و این برند پرآوازه با شاخص ۲۴۰ تنها یک پله بالاتر از فورد قرار دارد. این برند لوکس آلمانی سال قبل با شاخص ۱۹۵ در رده‌های میانی جدول حضور داشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید