قیمت آپارتمان در نیمه جنوبی تهران

قیمت آپارتمان در نیمه جنوبی تهران

بازار معاملات مسکن در نیمه جنوبی تهران در حالی همواره مورد توجه طیف گسترده‌ای از متقاضیان به خصوص خانه اولی‌ها بوده است که طی سال‌های اخیر، به ویژه از سال ۹۸ و بعد از ادامه جهش، به ترتیب شاهد ورود متقاضیان تازه به این بازار نیز بود

کد خبر : ۱۲۲۹۲۷
بازدید : ۲۶۸۰

فعالان بازار معاملات مسکن شهر تهران در نیمه جنوبی پایتخت، از افزایش تقاضا برای خرید مسکن در این مناطق از سوی طیف متنوعی از متقاضیان خبر می‌دهند. در حالی که هم اکنون عمدتا تقاضای خرید مسکن در این مناطق مانند مناطق نیمه شمالی، تقاضای سرمایه‌ای است، اما در نیمه جنوبی وزن خرید‌های مصرفی نسبت به نیمه شمالی پایتخت بیشتر است که مهم‌ترین دلیل آن، مناسب‌تر بودن سطح قیمت‌ها در این مناطق نسبت به نیمه شمالی تهران است.

بازار معاملات مسکن در نیمه جنوبی تهران در حالی همواره مورد توجه طیف گسترده‌ای از متقاضیان به خصوص خانه اولی‌ها بوده است که طی سال‌های اخیر، به ویژه از سال ۹۸ و بعد از ادامه جهش، به ترتیب شاهد ورود متقاضیان تازه به این بازار نیز بود.

از سال ۹۸ و همزمان با ورود بازار معاملات مسکن شهر تهران به دومین سال جهش قیمت دوره اخیر، طیفی از خانه اولی‌های متقاضی خرید مسکن در مناطق مصرفی نیمه شمالی تهران، به دلیل افت قدرت خرید به واسطه رشد شدید قیمت‌ها، به بازار مسکن نیمه جنوبی وارد شده ودراین مناطق اقدام به خرید آپارتمان کردند. در سال‌های بعد نیز به دلیل استمرار جهش، طیف دیگری از متقاضیان اعم از مصرفی و سرمایه‌ای وارد بازار مسکن این مناطق شده و اقدام به خرید آپارتمان کردند.

از سوی دیگر و در دو سال گذشته در نتیجه جهش نرخ اجاره بها وقله پیمایی تورم در این بخش از بازار مسکن نیز، گروهی از مستاجر‌های مناطق نیمه شمالی تهران در قالب متقاضی خرید یا اجاره مسکن در این مناطق، به این مناطق ورود کردند؛ بخشی از این گروه از مستاجر‌ها یا خود در خانه خریداری شده ساکن شدند یا این آپارتمان‌ها را به بازار اجاره عرضه کرده و خود در بازار اجاره مناطق نیمه شمالی باقی ماندند.

گروه دیگری از مستاجر‌ها نیز مشخصا از مناطق ۴ تا ۸، به دلیل رشد شدید اجاره بها، به مناطق نیمه جنوبی به خصوص مناطق ۹ تا ۱۴ مهاجرت کردند. در جدول زیر مشخصات تازه‌ترین فایل‌هایی که روز‌های اخیر به بازار مسکن برخی مناطق جنوبی و پرتقاضای شهر تهران، عرضه شد، درج شده است.

قیمت آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید