موجودات فضایی سیاه‌چاله‌ها را ایجاد می‌کنند!

موجودات فضایی سیاه‌چاله‌ها را ایجاد می‌کنند!

دانشمندان در این مقاله توضیح می‌دهند که باید به دنبال نشانه‌های جدیدی در سیاهچاله‌ها باشیم.

کد خبر : ۱۲۳۳۲۹
بازدید : ۴۰۴

دانشمندان در مقاله‌ای جدید، یک ایده هیجان‌انگیز را بررسی کرده که به موجب آن این نظریه مطرح می‌شود که موجودات فضایی و بیگانگان که از آن‌ها به نام alien یاد می‌شود، سیاهچاله‌ها را برای ذخیره سازی کوانتومی ایجاد کرده‌اند.

هرچند این ایده دیوانه کننده به نظر می‌رسد، اما برخی از دانشمندان اعتقاد دارند که می‌تواند راه‌حلی برای پارادوکس فرمی (Fermi Paradox) ارائه کند که اساساً بیان می‌کند اگر زندگی در جهان ما رایج است، چرا تاکنون شواهدی از آن در خارج از زمین پیدا نکرده‌ایم.

پارادوکس فرمی نگرش‌های امواج زیادی در بین جامعه علمی ایجاد کرده است، به‌ویژه در بخش‌هایی که اعتقاد دارند حیات بیگانه وجود دارد و منتظر کشف شدن آن هستند. دانشمندان آلمانی و گرجی در مقاله خود که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته، توضیح می‌دهند که ممکن است در زمینه جستجو حیات بیگانه، دید اشتباهی داشته باشیم.

سیاه‌چاله‌ها

استفاده از سیاهچاله به عنوان رایانه کوانتومی؟

در حال حاضر، دانشمندان برای جستجوی نشانه‌هایی از حیات در جهان، به سیگنال‌های رادیویی متکی هستند. اما محققان در مقاله جدید پیشنهاد می‌کنند که باید به سیاهچاله‌ها نزدیک شویم، زیرا ظاهراً تمدن‌های بیگانه از آن‌ها به عنوان رایانه‌های کوانتومی عظیمی برای ذخیره داده‌های خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل، باید به دنبال نشانه‌هایی از فناوری در آن‌ها باشیم که از ابرساختار‌هایی مانند تپ اخترها، ستاره‌های کوتوله سفید و سیاه چاله‌ها سرچشمه می‌گیرند.

این مفهوم که سیاهچاله‌ها می‌توانند به عنوان منابع نامحدود انرژی عمل کنند به دهه ۱۹۸۰ و زمانی برمی‌گردد که «راجر پنروز»، فیزیکدان و ستاره شناس شناخته شده انگلیسی آن را مطرح کرد. محققان نیز موافق هستند که سیاهچاله‌های کوچک و مصنوعی ایجاد شده می‌توانند برای اطلاعات کوانتومی به عنوان خازن عمل کنند.

با این حال، همانطور که محققان توضیح می‌دهند، تنها راه برای اثبات احتمال این نظریه، این است که شواهدی از فناوری درون یک سیاهچاله پیدا کنیم. به گفته آن‌ها، رصدخانه نوترینو آیس کیوب (IceCube Neutrino Observatory) واقع در قطب جنوب، فناوری‌های لازم برای انجام این کار را دارد که می‌تواند تأیید کند بیگانگان سیاهچاله‌ها را برای ذخیره کردن داده‌های خود ایجاد کرده‌اند.

منبع: دیجیاتو

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید