کشف تالاری که امپراطور روم در آن جشن می‌گرفت

کشف تالاری که امپراطور روم در آن جشن می‌گرفت

تالاری دو هزار ساله در یک ویلای باستانی ایتالیایی کشف شده است که از قرار معلوم محل برگزاری ضیافت‌های امپراتور روم و ژنرال‌هایش بوده است.

کد خبر : ۱۲۳۵۰۷
بازدید : ۸۲۸۴

فرادید | بیش از دوهزار سال پیش، یک ناحیه‌ی مسکونی کوچک نزدیک شهر ناپل (در جنوب ایتالیا) زیستگاه، استراحتگاه و محل برگزاری مهمانی‌های ژنرال‌های رومی، بازرگانان و حتی امپراطوران بود.

به گزارش فرادید؛ پُسیلیپو که امروز یک سایت باستان‌شناسی معروف است، سالهاست به کارشناسان درباره‌ی زندگی رومیان باستان آموخته است. باستان‌شناسان دانشگاه اُری‌یِنتال ناپل، اخیراً سالن بزرگی را کشف کردند که از موزاییک‌های سفید ساخته شده و کف‌پوش موزاییکی آن، چهارچوب مضاعفی از کاشی‌های سیاه دارد.

کشف تالاری که امپراطور روم در آن جشن می‌گرفت!

این سالن تازه‌ترین یافته‌ی کمپین حفاری دانشگاه در پُسیلیپون است؛ یک ویلای امپراطوری ۲۰۰۰ ساله که زمانی به امپراتور رومی آگوستوس تعلق داشته است. آگوستوس که سلطنتش از ۳۱ پیش از میلاد تا زمان مرگش در ۱۴ پس از میلاد ادامه داشت، نخستین امپراطور روم بود. از او بخاطر پیشگام شدنش در تغییر جمهوری به امپراطوری پس از مرگ عموی بزرگ و قیّمش ژولیوس سزار یاد می‌کنند.

کشف تالاری که امپراطور روم در آن جشن می‌گرفت!

ماه دسامبر، تیم تحقیقاتی اُری‌یِنتال طبقه‌ی دیگری را در ویلا کشف کرد. به گفته‌ی باستان‌شناسان، این طبقه شامل اتاق نشیمنِ ویلا می‌شود که مشرف به خلیج ناپل است. نخستین مالک ویلا پابلیوس وِدیو پولیون تاجر ثروتمند، شوالیه و سیاستمدار بوده است که از نزدیکان آگوستوس بود.

کشف تالاری که امپراطور روم در آن جشن می‌گرفت!

این دو با هم اختلاف‌نظر داشتند، اما پس از مرگ پولیون در ۱۵ پیش از میلاد، ویلا به آگوستوس رسید که نام جدیدی روی آن گذاشت و آن را بازسازی کرد. ویلا در زمان اقامت پولیوس در آن به ضیافت‌هایش معروف بود و آگوستوس جزو مهمانان همیشگی بود.

کشف تالاری که امپراطور روم در آن جشن می‌گرفت!

بخشی از سایت باستان‌شناسی پوسیلیپون برای عموم آزاد است و به داشتن تونلی که نزدیک نیم مایل را پوشش می‌دهد، سالن‌های تئاتر و یک معبد معروف است. پوسیپیلو حدود ۱۵۰ مایلی جنوب روم است و همچنان انتخاب برتر طبقات ثروتمند شهر ناپل است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید