تصویر زیبایی که ناسا منتشر کرد: خوشه ستاره‌ای در نزدیکی ابر ماژلانی

تصویر زیبایی که ناسا منتشر کرد: خوشه ستاره‌ای در نزدیکی ابر ماژلانی

ستارگان خوشه ستاره‌ای NGC ۱۸۵۰ بسیار جوان هستند و همین موضوع باعث شده این خوشه ستاره‌ای خاص باشد.

کد خبر : ۱۲۳۵۷۲
بازدید : ۲۳۲

تصویر امروز ناسا که توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده، خوشه ستاره‌ای را نشان می‌دهد که در نگاه اول یادآوری از خوشه‌های ستاره‌ای کروی باستانی که در کهکشان ما وجود دارند، است. اما نکته تعجب‌آور اینجاست که اندازه و شکل خوشه ستاره‌ای حاکی از آن است که این جرم متعلق به زمان‌های بسیار دور نیست.

ستارگان خوشه ستاره‌ای NGC ۱۸۵۰ بسیار جوان هستند و همین موضوع باعث شده این خوشه ستاره‌ای خاص بوده و همتای شناخته‌شده‌ای در راه شیری نداشته باشد. همچنین، این جرم یک خوشه ستاره‌ای دوتایی با یک خوشه دوم مملو از ستاره که در سمت راست تصویر و در مرکز خوشه بزرگ قابل مشاهده است.تصویر امروز ناسا که توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده، خوشه ستاره‌ای را نشان می‌دهد که در نگاه اول یادآوری از خوشه‌های ستاره‌ای کروی باستانی که در کهکشان ما وجود دارند، است. اما نکته تعجب‌آور اینجاست که اندازه و شکل خوشه ستاره‌ای حاکی از آن است که این جرم متعلق به زمان‌های بسیار دور نیست.

ستارگان خوشه ستاره‌ای NGC ۱۸۵۰ بسیار جوان هستند و همین موضوع باعث شده این خوشه ستاره‌ای خاص بوده و همتای شناخته‌شده‌ای در راه شیری نداشته باشد. همچنین، این جرم یک خوشه ستاره‌ای دوتایی با یک خوشه دوم مملو از ستاره که در سمت راست تصویر و در مرکز خوشه بزرگ قابل مشاهده است.

خوشه ستاره‌ای

ستاره‌شناسان تخمین می‌زنند که ستاره‌های خوشه بزرگ پنجاه میلیون سال سن داشته باشند، درحالی‌که ستارگان در خوشه دوم جوان‌تر هستند و سن آن‌ها حدودا چهار میلیون سال است. NGC ۱۸۵۰ در فاصله ۱۶۸ هزار سال نوری در نزدیکی حومه کهکشان ابر ماژلانی بزرگ قرار دارد.

در سمت چپ تصویر، رشته‌های گاز درخشانی دیده می‌شود که مانند بقایای ابرنواختر در کهکشان ما، گواهی برای انفجار‌های شدید ستاره‌ای است و نشان می‌دهد که ستاره‌های پرجرم اخیراً و به مدت کوتاهی در این منطقه حضور داشته‌اند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید