رونمایی از تراشه‌های اگزینوس ۱۳۸۰ و ۱۳۳۰ سامسونگ

رونمایی از  تراشه‌های اگزینوس ۱۳۸۰ و ۱۳۳۰ سامسونگ

دو تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ و ۱۳۳۰ برای گوشی‌های میان رده و پایین رده طراحی شده‌اند، اما دارای سرعت بیشتری هستند.

کد خبر : ۱۲۳۸۸۱
بازدید : ۳۱۶

سامسونگ دو چیپست جدید برای گوشی‌های میان رده معرفی کرد که اگزینوس ۱۳۸۰ و اگزینوس ۱۳۳۰ نامیده می‌شوند و از نظر عملکرد دارای پیشرفت‌های مختلفی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

اگزینوس ۱۳۸۰ یک پردازنده ۵ نانومتری است که از چهار هسته ARM Cortex A۷۸ با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته ARM Cortex A۵۵ با فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل شده است. این چیپست همچنین دارای پردازنده گرافیکی Mali G۶۸ است و می‌تواند وضوح نمایشگر فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز را ارائه کند. چیپست جدید با حافظه رم LPDDR۴x و حتی LPDDR۵ و حافظه داخلی UFS ۳.۱ سازگار است و می‌تواند ۴.۹ تریلیون عملیات را در ثانیه محاسبه کند.

تراشه‌های اگزینوس ۱۳۳۰

از دیگر ویژگی‌های اگزینوس ۱۳۸۰ می‌توان به یک ISP سه گانه اشاره کرد که از دوربین‌های حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسلی با وضوح ۶۴ مگاپیکسل و تاخیر شاتر صفر پشتیبانی می‌کند. نکته قابل ذکر دیگه اینکه تراشه از ۵G و شبکه‌های mmWave و زیر ۶ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کنند که سرعت دانلود ۳.۶۷ گیگابیت بر ثانیه و ۱.۲۸ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کنند. طبق چندین شایعه، اگزینوس ۱۳۸۰ احتمالا اولین بار در گلکسی A۵۴، ۵G عرضه خواهد شد.

اگزینوس ۱۳۳۰ تراشه ۵ نانومتری جدید دیگری است که بیشتر برای گوشی‌های سطح پایه کاربرد دارد. دو هسته CPU Cortex A۷۸ با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، شش هسته CPU Cortex A۵۵ با سرعت ۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali G۶۸ MP۲ این تراشه را تشکیل داده‌اند. اگزینوس ۱۳۳۰ همچنین از رزولوشن فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند، اما نرخ تازه‌سازی قابل پشتیبانی آن به ۱۲۰ هرتز کاهش پیدا کرده است.

تراشه‌های اگزینوس ۱۳۸۰

ISP این تراشه از دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند که می‌توانند تصاویری با وضوح ۳۲ مگاپیکسل با تاخیر شاتر صفر ثبت کنند. براساس شایعاتی که منتشر شده، گلکسی A۱۴، ۵G احتمالاً اولین دستگاهی خواهد بود که با این چیپست رونمایی می‌شود.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید