۵ نکته کاربردی برای پخت نان سیر به سبک فست‌فود‌ها

۵ نکته کاربردی برای پخت نان سیر به سبک فست‌فود‌ها

نان سیر یکی از فست فودهای پر طرفدار است که از ترکیب خمیر با سیر و پنیر پیتزا تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه است.

کد خبر : ۱۲۴۱۶۰
بازدید : ۱۹۷۸

فرادید | در حال حاضر فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است.

به گزارش فرادید، ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود. نان سیر یک پیش غذای لذیذ و مشهور ایتالیایی است که در کنار پیتزا، سیب زمینی و انواع ساندویچ‌ها طرفداران خاص خود را دارد. این فست فود خوشمزه که ترکیب پنیر پیتزا با سیر تازه از مواد اولیه آن است، به روش‌های گوناگونی تهیه می‌شود.

در ادامه این مطلب طرز تهیه نان سیر همراه با ارائه نکات مهم و کاربردی برای پخت آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای پخت نان سیر

سیر تازه: ۱۰ حبه
پنیر پیتزای موتزارلا: ۳۰۰ گرم
نمک: به میزان لازم
جعفری یا ریحان خشک: به میزان لازم
شیر یا آب: یک لیوان
پودر خمیر مایه: یک قاشق غذاخوری سرپر
شکر: یک قاشق چای‌خوری
تخم مرغ: ۱ عدد
روغن مایع: ۶ قاشق غذاخوری
آرد سفید گندم: سه لیوان سرخالی
نمک: یک قاشق مرباخوری سر پر

طرز تهیه نان سیر

۵ نکته کاربردی برای پخت نان سیر به سبک فست‌فود‌ها

مرحله اول: برای تهیه خمیر ابتدا شیر یا آب را گرم کنید، درحدی که فقط گرم باشد و دست را نسوزاند. سپس شکر را در آن حل کنید. پودر خمیر مایه را روی شیر بپاشید و روی ظرف یک بشقاب یا نعلبکی بگذارید و به مدت پانزده دقیقه به آن زمان بدهید. در این فاصله تخم مرغ، نمک و روغن را خوب مخلوط کنید. بعد از پانزده دقیقه در روی ظرف شیر را بردارید. پودر خمیر مایه باید کاملاً در شیر حل شده باشد. در این مرحله از کار شیر را روی ترکیب تخم مرغ و روغن بریزید؛ ولی هم نزنید. بلافاصله نصف آرد را با الک به این مواد اضافه کنید. سپس با دست یا لیسک هم بزنید تا آرد خوب حل شود و حالت گلوله‌ای نداشته باشد. سپس بقیه آرد را اضافه کنید و با دست خوب ورز بدهید تا خمیر منسجمی داشته باشید. آرد را باید تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست شما نچسبد. سپس روی ظرفی را که خمیر در آن قرار دارد، با یک حوله تمیز یا پتوی نازک بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت و نیم در یک جای گرم بگذارید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

مرحله دوم: حبه‌های سیر را پوست بگیرید و بشورید. سپس سیر‌ها را داخل دستگاه غذا ساز بریزید. یک سوم پنیر پیتزای موتازرلا را به حبه‌های سیر داخل دستگاه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه آن‌ها را میکس کنید تا کاملاً له شوند. اگر دستگاه غذاساز یا میکسر در دسترس ندارید، حبه‌های سیر را رنده ریز بزنید و پنیر پیتزا را که حالت یخ زده دارد، مانند سیر روی قسمت ریز رنده بکشید تا کاملاً حالت پوره‌ای شود. به مخلوط سیر و پنیر پیتزای میکس شده کمی نمک اضافه کنید.

مرحله سوم: روی میز کار را کمی آرد بپاشید و از خمیر گلوله‌ای به اندازه ۳۰۰ گرم را بردارید و چند ثانیه توی دستتان ورز بدهید تا پف خمیر بخوابد؛ سپس آن را روی میز کار بگذارید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید. خمیر را باید به صورت دایره مشابه خمیر پتیزا باز کنید. سپس مخلوط پنیر و سیر آماده را روی سطح خمیر بمالید. باقی مانده پنیر پیتزا را روی آن بریزید و در صورت دلخواه کمی جعفری یا ریحان خشک روی پنیر بپاشید و سینی محتوی خمیر را داخل فر قرار بدهید. توجه داشته باشید که زمان پخت نان سیر با خمیر جادویی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است و باید زمان پخت را با توجه به دمای فری که در منزل دارید، تنظیم کنید. در پایان مرحله پخت حدود ۲ تا ۳ دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید تا سطح نان سیر برشته و در اصطلاح گریل شود. بعد از اینکه نان سیر را از فر خارج کردید، با کاتر مخصوص پیتزا یا یک چاقوی تیز آن را به برش‌های مساوی تقسیم کنید.

۵ نکته کاربردی برای پخت نان سیر

۱ـ همان‌طور که در دستور تهیه گفته شد، سیر را با مقداری از پنیر پیتزا میکس کنید. این کار باعث می‌شود سیر حالت چسبندگی پیدا کند و روی نان تست یا خمیر کاملاً بچسبد و بعد از پخت از نان جدا نشود.

۲ـ همیشه سعی کنید سه نوع مختلف پنیر پیتزا را با هم مخلوط کنید و تنها از یک نوع پنیر پیتزا استفاده نکنید. این کار طعم بهتری به غذای شما می‌دهد.

۳ـ می‌توانید به جای خمیر از نان تست و نان باگت ساندویچی برای تهیه نان سیر استفاده کنید. به این صورت که نان باگت را به صورتی طولی از وسط برش بدهید و مواد را روی سطح آن بمالید و بعد از پخت آن را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

۴ـ نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه داشته باشید، این است که کیفیت آرد‌های موجود در بازار متفاوت است. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا بیش‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شما درحال سفت شدن است و هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید.

اگر میزان آرد را طبق دستور اضافه کردید و دیدید که خمیر شما هنوز به دست میچسبد؛ یعنی باید کمی بیش‌تر به آن آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید؛ ولی ممکن است این مقدار باتوجه به کیفیت و نوع آرد کم یا زیاد شود.

۵ـ هنگام استفاده از خمیر مایه به تاریخ انقضای آن توجه کنید؛ زیرا در صورتی که تاریخ مصرفش گذشته باشد، عمل نمی‌کند. پس از باز کردن بسته خمیرمایه حتما آن را در فریزر نگه دارید. خمیر مایه بعد از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین بهتر است آن را به اندازه‌ای که مصرف دارید، خریداری کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید