(ویدئو) تصاویر عجیب از تعداد زیادی عقرب داخل یک تخم مرغ!

(ویدئو) تصاویر عجیب از تعداد زیادی عقرب داخل یک تخم مرغ!

در ادامه ویدئویی از پرورش عجیب تعداد زیادی عقرب داخل یک تخم مرغ خواهید دید.

کد خبر : ۱۲۴۱۹۰
بازدید : ۶۸۳

کژدم‌ها یا عقرب‌ها، گروه بزرگی از بندپایان متعلق به ردهٔ عنکبوتیان هستند که دارای ۸ پا و نیشی با زهر کشنده می‌باشند. نیش عقرب در نوک دم آن قرار دارد. عقرب‌ها جانورانی شکارگر هستند و شب‌ها به آرامی به فعالیت‌های زیستی خود می‌پردازند و بیشتر در آب و هوایی گرم فعال هستند.

تاریخچه تکامل عقرب‌ها به ۴۳۵ میلیون سال قبل باز می‌گردد. آن‌ها عمدتاً در بیابان‌ها زندگی می‌کنند، اما با طیف وسیعی از شرایط محیطی سازگار شده اند و در تمام قاره‌ها به جز قطب جنوب یافت می‌شوند. بیش از ۲۵۰۰ گونه توصیف شده با ۲۲ خانواده (زنده) موجود تا به امروز شناخته شده است. طبقه بندی آن‌ها در حال تجدید نظر است تا مطالعات ژنومی قرن ۲۱ را در نظر بگیرد.

این جانوران چنگال‌های خارداری دارند که در واقع قسمتی از دهان آن‌ها محسوب می‌شوند. آن‌ها قادرند که مادهٔ سمی خطرناکی از قسمت عقب بدنشان به طرف مهاجمین بپاشند. این جانور بیشتر در شب شکار می‌کند و پا‌های بلند جلویی خود را برای پیدا کردن غذا به‌کار برده و پس از یافتن غذا آن را با چنگال‌هایش می‌گیرد. کژدم‌ها اغلب در طول روز در زیر سنگ‌ها یا در حفره‌های به نسبت خنک زیر زمین پنهان می‌کردند.

منبع: پارسینه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید