آیا بیماری ماربورگ واکسن دارد؟

آیا بیماری ماربورگ واکسن دارد؟

ویروس ماربورگ و عامل تب خونریزی‌دهنده ابتدا در کشور کوچک آفریقایی «گینه استوایی» شناسایی شد که تاکنون جان ۹ نفر را در این منطقه گرفته و ۱۶ مورد مشکوک ابتلا نیز گزارش شده است. همچنین بیش از ۲۰۰ نفر در این کشور در قرنطینه هستند و در استان محل شیوع بیماری نیز محدودیت‌هایی به منظور کنترل انتشار ویروس اعمال شده است.

کد خبر : ۱۲۴۲۱۶
بازدید : ۲۶۸

طبق اعلام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر هیچ واکسن تاییدشده‌ای برای درمان عفونت ناشی از ویروس ماربورگ که عامل نوعی تب خونریزی‌دهنده است، وجود ندارد.

اخیرا سازمان جهانی بهداشت جلسه‌ای فوری در مورد افزایش موارد ابتلا به ماربورگ تشکیل داده و کارشناسان از سراسر جهان برای حضور و تبادل نظر در این اجلاس فراخوانده شدند.

کارشناسان اظهار کرده اند که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا واکسن‌ها و دارو‌های مؤثر برای این بیماری در دسترس قرار گیرند، زیرا تولیدکنندگان باید نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده و آزمایش‌های مختلفی را روی آن‌ها انجام دهند.

با این حال متخصصان تاکنون ۲۸ واکسن آزمایشی برای این بیماری شناسایی کرده اند که می‌توانند در برابر این ویروس موثر باشند. هرچند بیشتر این واکسن‌ها برای مبارزه با ابولا ساخته شده اند.

سه شرکت سازنده واکسن نیز اظهار کرده اند که ممکن است بتوانند دز‌هایی از واکسن این بیماری را برای آزمایش در شیوع فعلی در دسترس قرار دهند.

همچنین برخی از واکسن‌های ماربورگ نیز قبلاً آزمایش‌های بالینی فاز یک را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال، هیچ یک از واکسن‌ها به مقدار زیاد در دسترس نیستند.

ویروس ماربورگ و عامل تب خونریزی‌دهنده ابتدا در کشور کوچک آفریقایی "گینه استوایی" شناسایی شد که تاکنون جان ۹ نفر را در این منطقه گرفته و ۱۶ مورد مشکوک ابتلا نیز گزارش شده است. همچنین بیش از ۲۰۰ نفر در این کشور در قرنطینه هستند و در استان محل شیوع بیماری نیز محدودیت‌هایی به منظور کنترل انتشار ویروس اعمال شده است.

در کامرون نیز در یک منطقه هم مرز با گینه استوایی اخیرا دو مورد مشکوک ابتلا به ماربورگ شناسایی شده است.

به گفته متخصصان، این ویروس یکی از کشنده‌ترین پاتوژن‌هایی (عامل بیمازی‌زا) بوده که تاکنون کشف شده است. همچنین علائم شایع در مبتلایان شامل تب، خستگی، استفراغ خونی و اسهال است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید