DNA چهار رئیس‌جمهور سابق آمریکا به اعماق فضا فرستاده می‌شود

DNA چهار رئیس‌جمهور سابق آمریکا به اعماق فضا فرستاده می‌شود

شرکت Celestis قصد دارد با کمک راکت شرکت ULA محموله‌ای حامل DNA رؤسای جمهور آمریکا و چند چهره برجسته دیگر را به فضا بفرستد.

کد خبر : ۱۲۴۳۱۰
بازدید : ۲۹۵

شرکتی به نام Celestis که در زمینه خدمات تدفین فضایی فعالیت می‌کند، قرار است DNA چهار رئیس‌جمهور آمریکا «جرج واشنگتن»، «دوایت آیزنهاور»، «جان کندی» و «رونالد ریگان» را به‌همراه یادبود‌هایی از ستارگان مجموعه Star Trek و دیگر قهرمانان داستان‌های علمی-تخیلی به فضا ببرد.

شرکت Celestis اخیراً در پستی به مناسبت روز ریاست‌جمهوری در آمریکا اعلام کرد که قصد دارد در پرواز ویژه‌ای که به‌زودی انجام خواهد شد، یادبود‌های خاصی را به فضا بفرستد. این یادبود‌ها در زمانی نامشخص در سال ۲۰۲۳ با یک کپسول خاص روی راکت Vulcan شرکت United Launch Alliance به فضا پرتاب می‌شود.

Celestis می‌گوید این مأموریت از آن جهت تاریخ‌ساز خواهد شد که برای اولین‌بار شکلی از یک رئیس‌جمهور را حتی به‌صورت نمادین به فضا می‌فرستد. مأموریت پیش رو همچنین حامل خاکستر و DNA «نیچل نیکولز»، «دی‌فارست کلی»، «جین رودنبری»، «میجل برت رودنبری» و «جیمز اسکاتی دوهان» از Star Trek، «داگلاس ترومبول»، سرپرست جلوه‌های بصری ۲۰۰۱: A Space Odyssey و چند تن دیگر خواهد بود.

مأموریت شرکت Celestis چقدر در فضا پیش می‌رود؟

این مأموریت با نام Enterprise Flight قرار است مسافتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون کیلومتر را طی کند و از سامانه زمین-ماه فراتر برود. افزون بر نمونه‌های DNA و خاکستر افراد، پیام‌های شخصی و نوشته‌هایی هم از سوی مشتریان این پرواز به فضا فرستاده خواهد شد.

مأموریت اصلی راکت Vulcan ارسال ماه‌نشین Peregrine از شرکت Astrobotic به سمت ماه است. بااین‌حال، Vulcan پس از انجام وظیفه اصلی خود به حرکت به‌سمت فضای عمیق ادامه می‌دهد و وارد مدار پیرامون خورشید می‌شود تا به دورترین پایگاه فضایی انسان در منظومه شمسی تبدیل شود.

مأموریت Enterprise Flight همچنین حامل دو نمونه اولیه ماهواره برای منظومه اینترنت ماهواره‌ای آمازون به نام پروژه کوئیپر خواهد بود. آمازون چند سالی است که این پروژه را شروع کرده و احتمالاً امید دارد که در آینده بتواند به رقیبی برای شرکت استارلینک تبدیل شود.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید