دلیل اصلی گران شدن قیمت گوشت چیست؟

دلیل اصلی گران شدن قیمت گوشت چیست؟

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: افزایش قیمت دام زنده روند طبیعی داشته، ولی به نظر می‌رسد به دلیل زیاد بودن فاصله تولید تا مصرف، گوشت با قیمت‌های بالایی به دست مصرف کننده می‌رسد.

کد خبر : ۱۲۴۵۹۶
بازدید : ۳۰۵

سید احمد مقدسی در پاسخ به این سوال که در چند وقت اخیر قیمت دام چقدر افزایش یافته، اظهار کرد:افزایش قیمت دام یک روند طبیعی داشت است ولی متاسفانه قیمت گوشت برای مصرف کننده بالا رفته و این نشان می‌دهد که فاصله بین تولید و مصرف بیش ازحد زیاد است.

وی ادامه داد: قیمت هرکیلو گوساله نر در حال حاضر ۱۱۰ هزارتومان خرید فروش می‌شود و قیمت تمام شده دام برای دامدارها ۱۰۵ هزارتومان است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران اضافه کرد: یک ماه پیش قیمت دام سنگین کیلویی ۹۰ هزارتومان بود و دامداران در ضرر و زیان بسیار بودند زیرا قیمت تمام شده ۱۰۵ هزارتومان است.

وی تصریح کرد: قیمت تمام شده دام از زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد، افزایش یافت. زیرا قیمت جو، ذرت و سویا شش برابر شد و هزینه‌های تولید نیز بالا رفت.

مقدسی در پایان گفت: درتامین نهاده‌های دامی مشکلات داریم. یعنی دامداران نهاده‌ دامی خریداری کرده‌اند ولی هنوز بارگیری نشده‌است و علت آن را نیز تامین نشدن ارز مطرح می‌کنند. به همین دلیل دامداران مجبور هستند که از بازار آزاد نهاده با قیمت‌های بالاتر خریداری کنند.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید