آرزوی همسر شهرام عبدلی چیست؟

آرزوی همسر شهرام عبدلی چیست؟

مراسم هفتمین روز درگذشت شهرام عبدلی در حالی در شب بارانی تهران برگزار شد که جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به این بازیگر تازه درگذشته در کنار خانواده‌اش گردهم آمدند.

کد خبر : ۱۲۵۰۳۵
بازدید : ۱۱۸۲

سالومه شاهرخی، همسر شهرام عبدلی در مراسم هفتمین روز درگذشت او در پردیس تئاتر شهرزاد، گفت امیدوار است خدا به او قدرتی بدهد که پسرانش را مثل شهرام تربیت کند.

مراسم هفتمین روز درگذشت شهرام عبدلی در حالی در شب بارانی تهران برگزار شد که جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به این بازیگر تازه درگذشته در کنار خانواده‌اش گردهم آمدند تا با پخش صحنه‌هایی از سریال «خط قرمز»، تئاتر‌های «گذر لوطی هاشم»، «پنچری» و اجرای موسیقی «کافه عاشقی»، یاد او را گرامی بدارند.

در ابتدای مراسم که شامگاه شنبه، ۱۳ اسفند در تماشاخانه شهرزاد برگزار شد، احسان ناجی کارگردان تئاتر «پنچری» با یادی از شهرام عبدلی و تسلیت درگذشت این بازیگر به خانواده‌اش با بیان این که شهرام «به سوی نور شتافت» یادآور شد: «نقش او در تئاتر «پنچری» یک کاراکتر ۴۵ ساله بود و درست همسن خودش بود تا جایی که خودش می‌گفت چه جالب من هم ۴۵سال‌ام است.»

او ادامه داد: «شهرام عبدلی دو ویژگی داشت، او آوانگارد و به‌روز بود و در عین حال مرام و منش خاصی داشت. نمی‌خواهم قهرمان‌سازی کنم، اما ۵ ماه پایان عمرش لحظه‌به‌لحظه کنار هم بودیم، فرزندانش باید به او افتخار کنند.»

احسان ناجی همچنین یادآور شد: «قرار بود «مکبث» را کار کنیم، اما فرصت این همکاری فراهم نشد.»

این کارگردان در بخش پایانی سخنانش از آخرین روز‌های اجرای نمایش «پنچری» یاد کرد و افزود: «او یکی از شب‌ها که پس از اجرا با هم به خانه می‌رفتیم، می‌گفت امشب بعد از بازی در این نقش خیلی سبک شدم و حالم خوب است. دو اجرای پایانی ما خیلی شکوهمند بود و خیلی از تماشاگران به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند به سالن راه پیدا کنند.»

کارگردان تئاتر «پنچری» تاکید کرد: «عمر شهرام کامل بود، چون به عنوان یک آدم ۴۵ ساله یک رزومه پربار داشت، دو هفته قبل مرگش با هم حرف زدیم و گفت مشهد هستم. متن را آماده کن تا برگردم و کار کنیم. باورم نیست که در بین ما نیست، فکر می‌کنم هنوز در مشهد است. او به بالا تعلق داشت و الان دارد لذت می‌برد.»

احسان ناجی سخنانش را خطاب به شهرام عبدلی این‌گونه به پایان برد: «برای کار جدیدی‌ات با حمید سمندریان ما را هم دعوت کن.»

سپس گروه موسیقی «کافه عاشقی» قطعه موسیقی اجرا کردند و در ادامه «عمو نوروز» روی صحنه آمد و به پسران شهرام عبدلی که در مراسم حاضر بودند، هدیه‌ای داد. یوسفی که نقش «عمو نوروز» را بازی می‌کرد، لباس تیم استقلال را به پسران این بازیگر فقید که علاقه ویژه‌ای به این تیم دارند، تقدیم کرد.

برنامه بزرگداشت شهرام عبدلی با پخش تصاویری از فیلم سینمایی «زنگ آخر» به عنوان آخرین کار کارگردانی این هنرمند فقید همراه شد که به گفته مجری برنامه اجل مهلت نداد که آن را روی پرده ببیند.

سپس همسر شهرام عبدلی روی صحنه دعوت شد و با حضور صدیقه صحت (تهیه‌کننده) و گلاب آدینه (بازیگر و کارگردان) از او تقدیر شد.

همسر شهرام عبدلی از برگزاری این گردهمایی به یاد شهرام عبدلی تشکر کرد و گفت: «باورم نیست، شهرام عبدلی در کنار ما نیست. من دقیقا یک ماه و نیم پیش برای اجرای تئاتر «پنچری» اینجا بودم و تصور نمی‌کردم چند هفته بعد به خاطر نبودنش به اینجا بیایم.»

او ادامه داد: «شهرام، تئاتر را ترجیح می‌داد و خوشحالم آخرین کارش تئاتر بود.»

همسر شهرام عبدلی دوباره تاکید کرد: «هنوز باور ندارم شهرام نیست. امیدوارم خدا به من قدرتی بدهد که پسرانش را مثل شهرام تربیت کنم.»

گلاب آدینه هم در سخنان کوتاهی یادآور شد: «شهرام عبدلی را از نزدیک نمی‌شناختم، اما طی چند ماه اخیر که هر دو با هم در تئاتر شهرزاد، اجرا داشتیم با او از نزدیک آشنا شدم و وقتی خبر درگذشت‌اش را شنیدم، خوشحال شدم که با او از نزدیک آشنا شدم و در عین حال ناراحت شدم که چرا باید او را در این چند ماهه آخر از نزدیک می‌دیدم تا این روز‌ها بیشتر عذاب بکشم. جایگاهشان بهترین باد که حتما بهترین است.»

صدیقه صحت، تهیه‌کننده که با شهرام عبدلی در ۶ سریال همکاری داشته است، با تاکید بر این که او هنرمند مردمی بود، درگذشت این بازیگر را تسلیت گفت.

حمید میهن‌دوست، بازیگر و دوست شهرام عبدلی هم در سخنانی گفت: «شهرام از درد جسمی نرفت. از درد بی‌توجهی‌ها رفت.»

او ادامه داد: «تشکر ویژه از قاسم جعفری برای برگزاری چنین مراسم بزرگداشتی، اما‌ای کاش در زمان زنده‌بودن‌ها این اتفاق می‌افتاد.»

سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان هم با قطعه شعری درگذشت شهرام عبدلی را تسلیت گفت. در ادامه با پخش تصویری از نمایش «گذر لوطی هاشم»، حسین تبریزی کارگردان این تئاتر روی صحنه دعوت شد و گفت: «جای خالی شهرام همیشه حس خواهد داشت.»

او با اشاره به این که شهرام عبدلی بازیگری بود که هر کارگردانی دوست داشت با او همکاری کند، گفت: «وقتی نقشی را به شهرام می‌سپردی نگران نبودی.»

قاسم جعفری کارگران سریال «خط قرمز» و مدیر تئاتر شهرزاد هم در پایان از مردم و هنرمندان برای حضور در این مراسم تشکر کرد.

منوچهر والی‌زاده، اتابک نادری، رامین پرچمی، سیروس همتی، سیامک نیازی، محمد ملکی، پوریا عبدی، حسین پرستار، سیدجلال‌الدین دری، حسین مسافرآستانه و برادر شهرام عبدلی از دیگر حاضران این برنامه بودند.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خدایش بیامرزد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید