تریبون کسب‌وکار شما ۴ ساله شد

تریبون کسب‌وکار شما ۴ ساله شد

تریبون، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و روابط عمومی دیجیتال است که خدمات مربوط به حوزه روابط عمومی دیجیتالا با رویکردهای برندسازی و سئو برای مشتریان خود فراهم می‌کند. این پلتفرم، فرایند استفاده از خدمات مختلف رسانه‌ها را آسان می‌کند تا بدون نیاز به صرف زمان برای مذاکره با رسانه‌ها، کسب‌وکارها بتوانند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

کد خبر : ۱۲۵۱۸۵
بازدید : ۲۸۵

امروز در آستانه چهار سالگی تریبون تعداد نفرات ما به ۷۰ نفر رسیده است و بسیار باعث خوشبختی و خوشحالی ماست که در شرایطی که بسیاری از کسب‌وکارها دست به تعدیل زده‌اند نه تنها به این نقظه نرسیده‌ایم، بلکه همچنان در در حال جذب و افزایش نیروی انسانی هستیم . این به معنای خوب‌بودنِ همه چیز نیست. در سیاست‌های مجموعه، تعدیل نیرو را آخرین گزینه در نظر گرفتیم. هزینه های جاری را کم کردیم و سیاست‌های توسعه‌گرایانه خود که همیشه به آن افتخار می کردیم را کاهش دادیم.

تریبون، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و روابط عمومی دیجیتال است که خدمات مربوط به حوزه روابط عمومی دیجیتالا با رویکردهای برندسازی و سئو برای مشتریان خود فراهم می‌کند. این پلتفرم، فرایند استفاده از خدمات مختلف رسانه‌ها را آسان می‌کند تا بدون نیاز به صرف زمان برای مذاکره با رسانه‌ها، کسب‌وکارها بتوانند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

همچنین برگزاری نشست خبری، تور رسانه‌ای، رپورتاژ آگهی و تولید محتوا با اهداف سئو و روابط عمومی، در کنار بک لینک و لینک‌پرومکس، از دیگر خدمات این مجموعه است.

تریبون چگونه آغاز به کار کرد؟

آرمان صفایی مدیر عامل و هم‌بنیانگذار تریبون: «تریبون در ۱۲ اسفند ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد، دنیای اقتصاد، اقتصاد نیوز و اقتصاد آنلاین اولین رسانه‌هایی بودند که با آن‌ها همکاری داشتیم و این همکاری کماکان پابرجاست.

در این تاریخ، هنوز پلتفرم کنونی تریبون وجود نداشت. هنوز تیمی شکل نگرفته بود و تمام کارها توسط خود من به صورت دستی در تلگرام انجام می‌شد و این روند به مدت ۶ ماه تا مهر ۹۸ ادامه داشت. در این زمان من مدیر توسعه کسب‌وکار یکتانت بودم و قرار شد یکی از بچه‌های قدیمی فنی یکتانت (علی اسماعیلی هم‌بنیان‌گذار تریبون) به پروژه تریبون اضافه شود.

در همان زمان یعنی اواخر ۹۷ و ابتدای سال۹۸ شبکه‌های تبلیغاتی اینترنتی با مشکلات متعددی مواجه شده بودند و بسیاری از آنها شکست خوردند. اتفاقات سال ۹۸ باعث شد بسیاری از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شوند که مشتری بسیاری از شبکه‌های تبلیغاتی داخلی بودند. آن‌هایی هم که باقی ماندند ضعیف شدند و رفته رفته از بازار خارج شدند.

تا اینکه در مهر ۹۸ محصول به صورت رسمی آغاز به کار کرد. برخلاف تصور رایج، بازار رپورتاژ آگهی بازار بکری نیست و اتفاقاً بازیگران متعددی دارد که سال‌هاست در این بازار حضور دارند. با اینکه از سال ۸۹- ۹۰ بازیگرانی در این بازار حضور داشتند و ما هم در اواخر دهه نود به این بازار ورود کردیم و توانستیم در عرض یک سال رهبر بازار شویم. اولین دلیل این رشد، بیزینس مدل است.

بقیه رقبا، آژانس‌ها و واسطه‌هایی بودند که در این فضا فعالیت می‌کردند و ما به شکل پلتفرمی در این بازار حضور پیدا کردیم و در واقع آخرین بازیگری بودیم که پا به این عرصه گذاشتیم . تاثیر بیزینس مدل و پلتفرم در بازارهای مختلف تجربه شده است مثال واضح آن آژانس‌های تاکسی تلفنی هستند که پلتفرم‌های آنلاین به سرعت سهم بازار آن‌ها را تصاحب کردند.

این اتفاق برای تریبون هم رخ داد و توانست با مدل کسب‌وکاری خود به سرعت سهم بازار زیادی را از آن خود کند. مدل کسب‌وکار پلتفرمی با ایجاد ارتباط مستقیم هزینه‌های سازمانی را به شدت کاهش می‌دهد، موجب شفافیت می‌شود و مهم‌تر از همه، فرایندها را بهبود می‌بخشد. این‌ها ارزش‌هایی است که پلتفرم تریبون به این بازار اضافه کرد.

بسیاری از این افراد هنوز هم در بازار حضور دارند و تعداد قابل توجهی از بازار حذف شدند؛ با این تفسیر این بازار نه تنها بکر نیست بلکه بازار رقابت کامل است.

در تولد یک سالگی تریبون تعداد نفرات از یک به 6نفر افزایش پیدا کرده بود. سال ۹۸ سال پر چالشی بود که اتفاقات محیطی بسیار زیادی جلوی رشد و توسعه بسیاری از کسب‌وکارها را گرفت. ما خوشبختانه در حال رشد بودیم؛ هر چند که این رشد سرعت کمی داشت. در نیمه دوم اسفند ۹۸ همزمان با شیوع کرونا فروش ما به صفر رسید؛ ایجاد کمپین‌ها و فروش رپورتاژ با توجه به اوضاع روانی بازار از اولویت‌های کسب‌وکارها خارج شد.

فروردین ۹۹ اوضاع به همین شکل بود. اما از اردیبهشت شرایط کمی تغییر کرد و شرکت‌ها به این نتیجه رسیده بودند که اگر می‌خواهند در فضای آنلاین تبلیغات داشته باشند، باید به صورت پرقدرت وارد شوند و کسانی هم که نمی‌خواستند تبلیغات کنند منتظر بودند تا ببینند اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. در ابتدای سال ۹۹ که به واسطه کرونا کسب‌وکارهای آنلاین رونق بیشتری گرفتند، کسب‌وکارهای حوزه‌ دیجیتال مارکتینگ هم رشد خوبی را شاهد بودند.

به همین دلیل بازار بزرگ شد و به طبع سهم ما هم از این بازار بیشتر شد ۱۲ اسفند ۹۹ در تولد دو سالگی تریبون، تیم تریبون به ۲۲ نفر افزایش یافت ولی رشد فروش شرکت حدود ۱۰ برابر شده بود . امروز در آستانه چهارسالگی تریبون تعداد نفرات ما به ۷۰ نفر رسیده است و بسیار باعث خوشبختی و خوشحالی ماست که در شرایطی که بسیاری از کسب‌وکارها دست به تعدیل زده‌اند نه تنها به این نقظه نرسیده‌ایم، بلکه همچنان در در حال جذب و افزایش نیروی انسانی هستیم . این به معنای خوب‌بودنِ همه چیز نیست. در سیاست‌های مجموعه، تعدیل نیرو را آخرین گزینه در نظر گرفتیم. هزینه های جاری را کم کردیم و سیاست‌های توسعه‌گرایانه خود که همیشه به آن افتخار می کردیم را کاهش دادیم.

طی این چهارسال بحران‌ها و چالش‌های بزرگ و کوچک زیادی را از سر گذرانده‌ایم؛ ولی سخت‌ترین روزها، همین روزهایی است که نه تنها ما بلکه همه کسب‌وکارها با شرایط فعلی سر می‌کنند. آرزو دارم همچنان در مسیر چشم‌اندازهای تریبون پیش‌روی کنیم.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید