(عکس + ویدئو) مون سن میشل؛ جاذبه‌ای متفاوت در فرانسه!

(عکس + ویدئو) مون سن میشل؛ جاذبه‌ای متفاوت در فرانسه!

در سال ۱۲۰۳ زمانی که فیلیپ دوم، پادشاه فرانسه، برای تصرف کوه تلاش کرد، بخشی از صومعه در آتش سوخت. وی با پرداخت هزینه ساخت صومعه‌ای که به نام La Merveille (شگفتی) شناخته می‌شود، این مساله را برای راهبان جبران کرد.

کد خبر : ۱۲۵۲۳۱
بازدید : ۳۱۳

مون سنت میشل (Mont-Saint-Michel) یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کشور فرانسه است که هر ساله بیش از دو میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. مون سن میشل، جزیره‌ای صخره‌ای و زیارتگاهی معروف در بخش مونش (Manche département)، منطقه نرماندی فرانسه است. دیوار‌ها و برج‌های قرون وسطایی اطراف پایه این جزیره قرار دارند که ساختمان‌های روستا و صومعه باستانی واقع بر فراز جزیره را احاطه کرده اند.

مون سنت میشل در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است. مون سنت میشل تقریبا شکل دایره‌ای دارد و در خلیجی به همین نام بین مناطق بریتانی و نرماندی روی یک کوه گرانیتی شکل گرفته است. بیشتر اوقات، مون سنت میشل با سواحل شنی وسیع احاطه شده و تنها با جریان مد زیاد به یک جزیره تبدیل می‌شود.

این جزیره در ابتدا به نام مون تومب (Mont-Tombe) شناخته می‌شد، اما در قرن هشتم و پس از ساخت کلیسایی کوچک در آن توسط سنت اوبرت (St. Aubert)، اسقف آورانش (Avranches)، نام مون سنت میشل برای آن انتخاب شد. سنت اوبرت مدعی بود که میکائیل (میشل)، فرشته مقرب، را در خواب از وی خواسته است کلیسایی بر فراز این جزیره بسازد.

این مکان خیلی زود به یک مرکز زیارتی تبدیل شد و در سال ۹۶۶ یک صومعه بندیکتین در آنجا ساخته شد. در سال ۱۲۰۳ زمانی که فیلیپ دوم، پادشاه فرانسه، برای تصرف کوه تلاش کرد، بخشی از صومعه در آتش سوخت. وی با پرداخت هزینه ساخت صومعه‌ای که به نام La Merveille (شگفتی) شناخته می‌شود، این مساله را برای راهبان جبران کرد.

مون سنت میشل که در سال ۱۲۵۶ استحکاماتی برای آن ساخته شد، طی جنگ صد ساله بین انگلستان و فرانسه (۱۳۳۷ تا ۱۴۵۳) و جنگ‌های مذهبی فرانسه (۱۵۶۲ تا ۱۵۹۸) در برابر محاصره مقاومت کرد.

صومعه مون سن میشل در قرن هجدهم رو به زوال نهاد و تنها هفت راهب در آن زندگی می‌کردند و در جریان انقلاب فرانسه (۱۷۸۷ تا ۱۷۹۹) منحل شد. مون سنت میشل در زمان ناپلئون یکم به یک زندان دولتی تبدیل شد و تا سال ۱۸۶۳ همچنان یک زندان باقی ماند. در سال ۱۸۷۴ صومعه به عنوان یک بنای تاریخی طبقه بندی و بازسازی شد.

این صومعه دارای یک صحن باشکوه رومی قرن یازدهم و دوازدهم و یک سالن گروه کر زیبا به سبک گوتیک است. این کلیسا روی سه سرداب ساخته شده است که قدیمی‌ترین آن‌ها احتمالا مربوط به دوران کارولنژیان (قرن هشتم تا دهم) است. دیوار‌های بیرونی صومعه باشکوه La Merveille ویژگی‌های قدرتمند یک دژ نظامی و سادگی یک ساختمان مذهبی را ترکیب می‌کند.

از دیوار‌های قرون وسطایی در بخش‌های جنوبی و شرقی کوه منظره‌ای پانوراما از خلیج وجود دارد. قدمت ساختمان‌های این جزیره که در حال حاضر بیشتر موزه، هتل، فروشگاه و رستوران هستند، در امتداد خیابان باریک منتهی به صومعه قرار دارند و قدمت برخی از آن‌ها به قرن پانزدهم باز می‌گردد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید