افراد مودب این سوالات را نمی‌پرسند

افراد مودب این سوالات را نمی‌پرسند

شاید شما قصد بدی نداشته باشید، اما گاهی اوقات سوالاتی می‌پرسید که هرگز از سمت طرف مقابل پذیرفته نخواهد بود و همین نشان می‌دهد که شما چقدر به ادب و نزاکت اهمیت می‌دهید.

کد خبر : ۱۲۶۵۱۹
بازدید : ۵۶۲۷

آدم‌های مودب برخی سوالات را هرگز از طرف مقابل خودشان نمی‌پرسند، سوالاتی که پرسیدن آن‌ها برای شخص مقابل خوشایند نیست و به نوعی خط قرمز محسوب می‌شود.

شاید شما قصد بدی نداشته باشید، اما گاهی اوقات سوالاتی می‌پرسید که هرگز از سمت طرف مقابل پذیرفته نخواهد بود و همین نشان می‌دهد که شما چقدر به ادب و نزاکت اهمیت می‌دهید.

چگونه باید گفت که یک سوال؛ سوال مناسبی است؟

پرسیدن سوال معمولاً اقدامی رایج است. شما می‌خواهید با سوال پرسیدن، اطلاعات به دست بیاورید، اما شاید این که بپرسید فروشگاه چه ساعتی می‌بندد یا کتاب مورد علاقه شما چیست، سوال خوبی به نظر برسد و باعث شود که گفتگو مودبانه پیش برود، اما بعضی از سوالات هستند که خط قرمز طرف مقابل محسوب می‌شوند و شاید بی ادبانه باشند، مثل مواردی شامل:

تو خیلی جذابی، چطور تا حالا مجرد موندی؟

افراد مودب هرگز در مورد وضعیت نامزدی و یا مجرد و متاهل بودن طرف مقابل سوال نمی‌کنند و می‌دانند که این موضوع برای بسیاری از افراد حساسیت برانگیز است. این سوالی است که حتما باید برای نشان دادن ادب خود از پرسیدنش اجتناب کنید.

چرا تا به حال بچه نیاورده‌ای؟

افراد مودب هرگز در مورد بچه‌دار شدن سوال نمی‌کنند، زیرا می‌دانند که این انتخاب شخصی برای افراد است که بچه داشته باشند یا خیر. این نوع سوالات اغلب به احساسات طرف مقابل آسیب می‌زند، مخصوصا اگر با مشکلاتی مثل ناباروری مواجه باشند که شرایط بسیار بدتر خواهد شد.

خیلی لاغر شدی، وزن کم کردی؟

شاید از نظر شما این سوال تعریف و تمجید باشد، اما برای دیگری حس خوبی را به وجود نمی‌آورد. تنها در صورتی مجاز به پرسیدن این سوال هستید که بدانید این فرد تلاش داشته تا وزنش را کم کند و اکنون با شنیدن این سوال حس خوبی پیدا می‌کند، زیرا به هدفش رسیده، اما در غیر اینصورت هرگز نباید این سوال را بپرسید، زیرا شاید طرف مقابل خودش به دلیل بیماری، اختلالات تغذیه، اضطراب و غم و ناراحتی لاغر شده باشد و اصلاً از این سوال خوشش نیاید.

چرا زودتر ازدواج نمی‌کنی؟

بعضی از نامزدی‌ها مدت زمان طولانی به طول می‌انجامد و سروقت به ازدواج ختم نمی‌شود. ممکن است این موضوع دلایل مختلفی داشته باشد، اما یک تصمیم کاملا شخصی است بنابراین شما نباید به طرف مقابل یادآوری کنید که در یک رابطه بلند مدت بوده اید، اما هنوز نتوانسته‌اید عروسی بگیرید.

فکر کنم کارت خوب باشه، چقدر حقوق می‌گیری؟

تنها کسانی می‌توانند این سوال را بپرسند که در ایجاد درآمد شما نقش داشته باشند. در غیر این صورت حتی اگر از کنجکاوی دانستن درآمد شخصی هم بمیرید، باز هم نباید این سوال را بپرسید. پرسیدن در مورد درآمد دیگران اصلا سوال خوبی نیست.

شنیدم پدر فوت شدن، چجوری فوت کردند؟

کنجکاوی در مورد چگونگی مرگ دیگران یک موضوع طبیعی است و بسیاری از ما به آن فکر می‌کنیم، اما باید جلوی خودمان را بگیریم و این سوال را از طرف مقابل نپرسیم، زیرا زمانی که از او می‌خواهیم چگونگی فوت عزیزانش را شرح دهد، قطعاً خاطره‌ای غم انگیز را برایش مرور می‌کنیم که اصلاً رفتار مناسبی نیست.

چرا انقدر خسته به نظر می‌رسی؟

شاید فکر کنید با پرسیدن این سوال به طرف مقابل نشان داده‌اید که به او دقت می‌کنید و نگران هستید، اما شنونده زمانی که این سوال را می‌شنود، با خودش فکر می‌کند که مشکلی دارد یا شبیه افراد بیمار و مریض شده است و چهره‌اش به هم ریخته است و در نتیجه حس خوبی از این سوال نمی‌گیرد.

به چه کسی رای دادی؟

سیاست همیشه یک موضوع چالش برانگیز است و نباید در مورد آن صحبت کرد. این که شما از دیگری می‌پرسید به چه کسی رای داده است، شاید پاسخش برایتان خوشایند نباشد و همین عامل رابطه منفی بین شما شود. پس بهتر است که هرگز وارد مسائل سیاسی نشوید.

چرا زیاد بیرون نمیری؟

شاید از این طریق بخواهید طرف مقابل را دعوت کنید که کار‌های جدید انجام دهد، با دیگران رفت و آمد کند یا بیشتر سفر برود و حال بهتری داشته باشد. این سوال اصلا حس و حال خوبی را انتقال نمی‌دهد و احساس می‌کند که شما او را یک انسان منزوی می‌دانید. شاید هم علت بیرون نرفتن، مشکلات اقتصادی و خانوادگی باشد. پس بهتر است در این موضوع دخالت نکنید.

پس پدرت کجاست؟

این یکی از دردناک‌ترین و غیرضروری‌ترین سوالات شخصی است که شما از فرد مقابل می‌پرسید و کاملا آن را بدون فکر انجام می‌دهید. این سوال به شدت شخصی است. اگر کسی بخواهد مسائل شخصی‌اش را برای شما بازگو کند، خودش این موضوع را به شما می‌گوید. پس هر چقدر هم که در موردش کنجکاو هستید، نباید سوال کنید.

چند سالته؟

این سوال جزء سوالاتی است که هرگز نباید از طرف مقابل پرسیده شود. فرقی هم ندارد که چه دلیلی برای پرسیدن این سوال دارید. در هر صورت ما طوری رفتار کنیم که دیگران احساس راحتی داشته باشند، اما سوال در مورد سن برای بسیاری از افراد سوال خوشایندی نیست.

دلیل معلولیتت چیه؟

هر سوالی که در مورد ناتوانی و معلولیت افراد باشد، اصلا سوال خوبی نیست و ممکن است احساس ناراحتی را در طرف مقابل ایجاد کند. پس بهتر است که در مورد جزئیات سلامتی طرف مقابل و اطرافیانش هرگز از او سوال نکنید.

بارداری؟

این سوال جزء سوالات رایج است که خانم‌ها از یکدیگر می‌پرسند، اما هرگز نباید پرسیده شود. شاید طرف مقابل بیمار باشد یا به دلایلی چاق شده باشد. پس هرگز نباید سوالی این چنینی را از او بپرسید و به احساساتش آسیب وارد کنید.

منبع: ایرنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید