۱۲ نکته جالب در انیمیشن‌های مشهور که از چشم مخاطبان پنهان مانده است

۱۲ نکته جالب در انیمیشن‌های مشهور که از چشم مخاطبان پنهان مانده است

در انیمیشن «دانشگاه هیولاها» یک پوستر با عباراتی الهام بخش به چشم می‌خورد: «باد‌های تغییر». این عبارت حتماً در قلب راندال حک شده، چرا که در انیمیشن «شرکت هیولاها» هم او به سالی می‌گوید: «می شنوی؟ این صدای باد‌های تغییر است.»

کد خبر : ۱۲۶۸۴۲
بازدید : ۱۸۱

انیمیشن‌ها گاهی می‌توانند همچون فیلم‌ها به موضوعات بسیار جدی‌ای بپردازند. کارگردان‌ها و فیلمنامه نویسان به جزئیات، چرخش‌های داستانی و شخصیت‌ها نیز توجه دارند؛ و برخی لحظات آن‌ها را تنها تماشاگران ریزبین متوجه می‌شوند.

در ادامه از ۱۲ راز غیر منتظره در انیمیشن‌های مشهور خواهیم گفت.

زوتوپیا

زوتوپیا (Zootopia)

در انیمیشن «زوتوپیا» افسر بوگو برای خواندن یک متن به چشمان خود عینک می‌زند. کارگردانان این انیمیشن در مصاحبه‌ای گفتند این لحظه صرفاً یکی از فانتزی‌های ذهنی نویسندگان نبود. در حقیقت، بوفالو‌ها (حیوانی که بوگو هست) دید ضعیفی دارند. به همین دلیل خالقان «زوتوپیا» به این نتیجه رسیدند که استفاده از عینک این سکانس را دقیق‌تر می‌کند.

شرک

شرک ۳ (Shrek the Third)

در یکی از سکانس‌های «شرک ۳» فردی شبیه به شنل قرمزی وجود دارد. علاوه بر آن، او در کنار افراد بدی نشسته و به نظر می‌آید که می‌خواهد پیش پرنس چارمینگ باشد. یک فرضیه می‌گوید دلیلش این است که شخصیت گرگ همراه شرک است. یک دلیل دیگر آن ممکن است این باشد که در ابتدای فیلم دوم این فرنشایز، شرک شنل قرمزی را ترسانده بود، زمانی که شنل قرمزی در ِ خانه‌ی شرک و فیونا را زد و وقتی شرک در را باز کرد، شنل قرمزی فریاد زنان پا به فرار گذاشت.

هیولاها

دانشگاه هیولا‌ها (Monsters University)

در انیمیشن «دانشگاه هیولاها» یک پوستر با عباراتی الهام بخش به چشم می‌خورد: «باد‌های تغییر». این عبارت حتماً در قلب راندال حک شده، چرا که در انیمیشن «شرکت هیولاها» هم او به سالی می‌گوید: «می شنوی؟ این صدای باد‌های تغییر است.»

شیرشاه

شیر شاه (The Lion King)

در انیمیشن «شیر شاه»، اسکار تنها شیری است که در تمام سکانس‌های حضورش چنگال هایش دیده می‌شود. احتمالاً دلیلش این است که او هر لحظه آماده است تا به دشمنانش حمله ببرد.

هیولاها

شرکت هیولا‌ها (Monsters, Inc)

در انیمیشن «شرکت هیولاها» سالی و مایک از کنار کافه‌ای به نام «شهر پنهان» عبور می‌کنند که در حقیقت، اشاره‌ای است به کافه‌ای واقعی در شهر ریچموند ِ ایالت کالیفرنیا. در سال ۱۹۹۴، بسیاری از کارگردانان مشهور شرکت پیکسار به این کافه می‌رفتند و در آنجا با یکدیگر درباره‌ی ایده‌های ساخت انیمیشن‌های «زندگی یک حشره» (A Bug's Life)، «شرکت هیولاها»، «در جستجوی نمو» (Finding Nemo) و «وال. ای.» (WALL·E) صحبت می‌کردند.

در جای دیگری از انیمیشن «شرکت هیولاها»، در انتهای جلسه‌ی تمرینات شبیه سازی، بر روی صفحه‌ی کنترل، اعداد ۵۱۰:۷۳۲:۳۰۰۰ به چشم می‌خورد. این شماره تلفن شرکت پیکسار در زمان انتشار این انیمیشن بود.

مولان

مولان (Mulan)

در ابتدای انیمیشن «مولان»، شخصیت مولان مژه‌های بلندی دارد (تکنیکی رایج که کارتونیست‌ها از آن برای نشان دادن زنانگی استفاده می‌کنند). از زمانی که او وانمود به مرد بودن می‌کند، مژه هایش ناپدید می‌شوند، اما زمانی که زن بودنش برملا می‌شود، دوباره ناگهان صاحب مژه می‌شود.

علاءالدین

علاء الدین (Aladdin)

در انیمیشن «علاء الدین» در سکانس پخش قطعه‌ی Friend Like Me، جایی که غول چراغ جادو به گرفتن سفارش از علاء الدین اشاره می‌کند، می‌بینیم که او مثل یک پیشخدمت در یک دفترچه به زبان فارسی می‌نویسد «بوقلمون پلو».

فروزن

یخ زده (Frozen)

در انیمیشن «یخ زده» وقتی هانس در زندان با السا مواجه می‌شود، می‌توانید بخار دهانش را ببینید. اما از دهان السا به دلیل قدرت ویژه اش هیچ بخاری خارج نمی‌شود.

کورالاین

کورالاین (Coraline)

در انیمیشن «کورالاین» شخصیت پدر در دنیای موازی، کفش‌های راحتی‌ای به شکل «مانکیبون» به پا دارد، شخصیت میمون فیلمی به همین نام که در سال ۲۰۰۱ توسط کارگردان «کورالاین»، هنریک سلنیک ساخته شده بود.

راتاتوی

راتاتویی (Ratatouille)

در انیمیشن «راتاتویی» در گنجه‌ی سرآشپز گوستو چند قوطی خاویار از برند «نمو» به چشم می‌خورد. این احتمالاً اشاره‌ای به انیمیشن «در جستجوی نمو» است که سازنده‌ی آن هم شرکت پیکسار بود.

آناستازیا

آناستازیا (Anastasia)

در انیمیشن «آناستازیا» در سکانس پخش قطعه‌ی Once upon a December پسربچه‌ای هست که به همراه دیگر اعضای خانواده لنگان لنگان راه می‌رود. این پسربچه احتمالاً وارث تاج و تخت تزار روسیه، الکسی است (برادر کوچک‌تر آناستازیای واقعی) که با بیماری هموفیلی متولد شد و همین موضوع باعث لنگیدن او شده بود.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید