طرز تهیه کیک سیب خیس، یک عصرانه خوشمزه و بهاری

طرز تهیه کیک سیب خیس، یک عصرانه خوشمزه و بهاری

کیک سیب خیس یکی ازا نواع کیک‌های میوه‌ای خوشمزه است که به دلیل داشتن میوه سیب در ترکیباتش بسیار معطر و خوش عطم است.

کد خبر : ۱۲۷۳۷۲
بازدید : ۲۱۸۷

کیک‌ها از جمله دسر‌ها و عصرانه‌های خوشمزه و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که در انواع میوه‌ای، خامه‌ای، شکلاتی، پنیری و... تهیه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. در این میان کیک‌های میوه‌ای به دلیل داشتن میوه تازه در ترکیباتش عطر و طعم بسیار خوبی دارند. کیک سیب خیس یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و معطر میوه‌ای است که سیب از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است و به همین دلیل طعم و بوی فوق‌العاده‌ای دارد. این کیک می‌تواند در روز‌های زیبا و دل انگیز بهاری یک عصرانه خوشمزه و جذاب در کنار چای و قهوه باشد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک سیب خیس همراه با ارائه نکات مهم برای پخت هر نوع کیک در منزل تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب

آرد سفید قنادی: ۱۵۰ گرم
شکر: ۱۰۰ گرم
تخم مرغ درشت: ۳ عدد
روغن مایع: نصف لیوان
بکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
سیب زرد یا قرمز: ۳ عدد

مواد لازم برای روی کیک

شیر: نصف لیوان
کره: ۳۰ گرم (۲ قاشق غذاخوری)
شکر: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک سیب خیس

۱ ـ برای شروع کار ابتدا سیب‌ها را پوست کنید و به صورت حبه‌ای خرد کنید.

۲ ـ آرد را با بکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید؛ سپس آن را همراه با شکر داخل یک کاسه مناسب بریزید و تخم مرغ‌ها را همراه با روغن مایع و وانیل وسط آرد بریزید. حالا با دور متوسط همزن برقی مواد را بزنید تا مایه یک دستی شکل بگیرد.

۳ ـ سیب‌های خرد شده را داخل مایه کیک بریزید و با قاشق هم بزنید. حالا یک قالب کمربندی مناسب را انتخاب کنید و کف و دیواره‌ها را با کره سرد چرب کنید. بهتر است کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید و مایه کیک را داخل قالب کمربندی بریزید.

۴ ـ فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا داغ شود؛ سپس قالب کیک را داخل فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار بدهید تا کیک بپزد و پف کند.

۵ ـ شیر، شکر و کره را داخل یک قابلمه کوچک یا شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر و کره داخل شیر حل شود. توجه داشته باشید که شیر نباید به جوش بیاید و همینکه کره و شکر داخل شیر حل شد، اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه بدهید مایه ولرم شود.

۶ ـ بعد از اینکه کیک پخت، آن را از فر خارج کنید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند و از داغی بیفتد؛ سپس با خلال چوبی چند سوراخ روی سطح کیک ایجاد کنید و مایه‌ای را که آماده کرده‌اید، روی سطح کیک بریزید. اجازه بدهید کیک به مدت ۱ ساعت بماند؛ سپس آن را از قالب جدا کنید و روی کیک را با پودر قند تزیین کنید، نوش جان.

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید