گردش و تفریح نوروزی در حاشیه تهران

گردش و تفریح نوروزی در حاشیه تهران

تعطیلات نوروز از راه رسیده و خیلی‌ها ترجیح داده‌اند به جای مسافرت به خارج شهر، در تهران بمانند و در هوای لطیف بهاری از تهران بدون ترافیک لذت ببرند.

کد خبر : ۱۲۸۳۶۴
بازدید : ۴۸۷۹

برای آن دسته از شهروندانی که در مرکز یا غرب تهران ساکنند و دیدنی‌های شرق و شمال شرق تهران را ندیده‌اند، یک بسته گردشی نوروزی تهیه کرده‌ایم.

جاجرود گردی

حریم شمال شرق تهران پر از جاهای خوش‌آب‌وهوا است. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، این مطلب را با دقت بیشتری بخوانید. آنهایی که برای سفر به شمال کشور جاده هراز را انتخاب می‌کنند حتماً با جاجرود و رودخانه‌اش آشنایی دارند. حاشیه رودخانه جاجرود و بازارچه سنتی‌اش جای خوبی‌ برای گشت وگذار است. یک روز خوب بهاری بار و بندیلتان را ببندید و عازم جاجرود بشوید. جاجرود ۳۵ کیلومتر آن طرف‌تر از منطقه است و حدود نیم ساعتی طول می‌کشد تا خودتان را به آنجا برسانید. اگر اهل ماهیگیری هستید شانس خودتان را برای گرفتن ماهی امتحان کنید.

اینجا به دلیل موقعیت طبیعی یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های آبزیان تهران است و از صیدگاه‌های کنترل‌شده استان محسوب می‌شود. اگر جاده جاجرود را ادامه بدهید به کرشت می‌رسید. کرشت هم از جاهای دیدنی و خوش‌آب‌وهوا است که در قدیم میوه‌های تهران از باغ‌های سرسبز این مکان تهیه می‌شد.

طبیعت بکر دشت لار یادت نرود!

فقط آنهایی که دشت لار را دیده‌اند می‌دانند که این دشت زیبا در فصل بهار چقدر زیبا و خاطره‌انگیز می‌شود. دشت لار مرز مشترک استان تهران و استان مازندران است. گل‌های لاله در دشت لار مثال‌زدنی است و بساط ماهیگیری در نزدیکی سد لار هم برای ماهیگیران حرفه‌ای مهیاست. دشت لار ۲۵ کیلومتر آنطرف‌تر از جاجرود است و گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری طبیعت بکری را برای دشت لار رقم زده است.

پارک ملی لار هم از جاهای دیدنی است اما باید پروانه گشت از محیط‌زیست بگیرید. این دشت زیستگاه انواع عقاب و باکلان و حواصیل خاکستری و سفید است. خیلی از خانواده‌ها چادر و وسایل مسافرت دوروزه را با خود می‌برند و شب را هم آنجا می‌گذرانند. توجه داشته باشید که این دشت به دلیل نزدیکی به سد لار شب‌های خنکی دارد، پس اگر قصد ماندن داشتید، حسابی لباس و پتو همراه خودتان ببرید.

سد لتیان از قلم نیفتد!

اگر می‌خواهید نوروز متفاوتی داشته باشید، سری به جاده لشکرک و سد لتیان بزنید. تلو، لشکرک و سد لتیان هم جاهای خوش‌آب‌وهوا در حریم منطقه هستند. رودخانه پرآب و خروشان لتیان هم دیدنی است. ناهار خوردن در کنار آب آن هم در هوای لطیف بهاری حسابی‌ می‌چسبد. آنهایی که به سفرهای کوتاه شهری علاقه‌مندند، دیدن سد و رودخانه خروشان لتیان یادشان نرود. صدای شرشر آب رودخانه و بوی کباب حسابی‌ اشتهایتان را باز می‌کند. حاشیه‌های رودخانه هم جای مناسبی برای بازی و تفریح بچه‌هاست، به شرط اینکه در آب نروند و آتش روشن نکنند. بازدید از پارک جنگلی لتیان هم خالی از لطف نیست. انتهای این پارک به اراضی جنوبی‌تلو می‌رسد که از آنجا می‌توانید خودتان را به بزرگراه شهید بابایی برسانید. لتیان هم از زیستگاه‌ها جانوری و آبزی در حاشیه شمال شرقی تهران است.

منبع: همشهری
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید