(عکس) پیدا شدن ۹۲ مار سمی خطرناک در یک خانه!

(عکس) پیدا شدن ۹۲ مار سمی خطرناک در یک خانه!

بدون شک، مار زنگی موجودی نیست که بخواهید با آن روبرو شوید، حال فردی را تصور کنید که نه ۱ یا ۱۰، بلکه ۹۲ مار زنگی در خانه‌اش پیدا شده!

کد خبر : ۱۲۸۴۰۲
بازدید : ۱۰۷۶۳

مار زنگی گونه‌ای از افعی‌های چاله‌دار است که شهرتش را مدیون زائده‌ای در انتهای دم است که هنگام تکان خوردن صدایی شبیه زنگ دارد.

با ۳۶ گونه شناخته شده و بین ۶۵ تا ۷۰ زیرگونه، مارهای زنگی تنوع بسیار زیادی دارند و با سمی حاوی نوروتوکسین و هموتوکسین در رده مارهای خطرناک قرار دارند.

صاحبخانه بدشانسی که ۹۲ مار در خانه‌اش پیدا کرد

ماجرا به اکتبر سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد که صاحبخانه‌ای وحشت‌زده با مرکز کنترل حیوانات در کالیفرنیا تماس گرفت تا درخواست کمک کند.

او در تماسش مدعی شده بود که تعدادی زیادی مار به خانه‌اش هجوم آورده‌اند!

پیدا شدن تعداد زیادی مار زنگی در یک خانه امری غیرمعمول است، چرا که معمولا این مارهای خجالتی تا حد امکان از انسان‌ها دوری می‌کنند اما در این مورد خاص اینگونه نبود.

وقتی ماموران به محل رسیدند آنچه می‌دیدند باورنکردنی بود. نه ۱ یا ۱۰، بلکه ۹۲ مار زنگی زیر خانه‌ جا خوش کرده بودند.

دلیل تجمع این همه مار در یک خانه

امیلی تیلور، خزنده‌شناس توضیح قانع‌کننده‌ای در این باره دارد. به گفته تیلور صاحبخانه بدشانس اتفاقی میزبان یک کلنی زادآوری مارهای زنگی شده است.

بسیاری از مارهای آمریکای شمالی در زمستان در یک مکان مناسب دور هم به خواب زمستانی می‌روند. این لانه‌های خواب زمستان را روکری یا هایبرناکولا می‌نامند.

گاهی‌ اوقات هم مارهای ماده در گروه‌های بزرگ برای زایمان کنار هم جمع می‌شوند. بله مارهای زنگی بچه‌هایشان را به دنیا می‌آورند یا به اصطلاح تخم‌زنده‌زا هستند.

تخم‌زنده‌زایی (به انگلیسی: Ovoviviparity) نوعی از تولیدمثل است که به عنوان پلی میان زنده‌زایی و تخم‌گذاری شناخته می‌شود. جنین‌های جانوران تخم‌زنده‌زا، در داخل تخم رشد می‌کنند؛ اما این تخم‌ها تا زمان خروج جنین از تخم، در بدن مادر باقی می‌مانند.

در داستان صاحب‌خانه بدشانس نیز تعدادی مار بالغ و تعداد بیشتری بچه‌ مار در خانه پیدا شد.

پیدا شدن ۹۲ مار سمی خطرناک در یک خانه! / عکس
مارهای زنگی در کیسه مامور کنترل حیوانات

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید