(تصاویر) گوردون مورای تی.۳۳ اسپایدر؛ یک خودروی خاص با فنی لوکس!
فضای داخل کابین گوردون مورای T.۳۳ در نوع خود یک اثر هنری محسوب میشود. اینجا تلاش نشده تا حضور فناورانهها مهمترین رویداد باشد! زیرا همه چیز در عین سادگی در بالاترین کیفیت مواد اولیه و با خلاقیت خاص برند کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این ترکیب از هر فناورانهای میتواند موفقتر عمل کند.
گوردون مورای بی شک یکی از خاصترین نامهای ثبت شده در صنعت بین المللی خودرو است. برندی که با محصولات اسپرت تولیدمحدود به شهرت جهانی رسیده و همچنان این مسیر را دنبال میکند. از گوردون مورای مطالب متنوعی در گروه خودروی عصر ایران معرفی شده که مطالعه ۲ لینک زیر را پیشنهاد میکنیم:
گوردون مورای در جدیدترین رویداد خودرویی، اقدام به معرفی تی.۳۳ اسپایدر کرده که تولید آن فقط محدود به ۱۰۰ دستگاه خواهد بود. همانطور که نام این خودرو مشخص است، با یک اسپایدر فوق اسپرت سر و کار داریم که ۲ پنل جداشونده در قسمت سقف دارد. بدین ترتیب با حذف پنلها میتوان هنگام رانندگی از صدای غرش پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی پشت سر راننده این گوردون مورای لذت ناب را تجربه کرد.
پنلهای جداشونده سقف در رنگهای مختلف قابل سفارش است و از کامپوزیت کربنی فوق سبک تولید شده است. پنلها را پس از جداسازی میتوان در قسمت بار خودرو که جلوی خودرو (محل قرار گیری موتور در خودروهای موتور جلو) قرار دارد، نگهداری کرد. در گلگیرهای عقب فضای جالبی برای قرارگیری چمدان در نظر گرفته شده است.
فضای داخل کابین در نوع خود یک اثر هنری محسوب میشود. اینجا تلاش نشده تا حضور فناورانهها مهمترین رویداد باشد! زیرا همه چیز در عین سادگی در بالاترین کیفیت مواد اولیه و با خلاقیت خاص برند کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این ترکیب از هر فناورانهای میتواند موفقتر عمل کند. شکل خاص دنده، نشانگرهای آمپر و پدالها حقیقتا در نوع خود بینظیر هستند. امکان پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو بی سیم نیز در نظر گرفته شده است.
ترکیب فیبر کربن و تریم چرم برای فرمان، صندلیها و سایر قسمتهای داخل کابین همزمان زیبایی و مهندسی وزن را نمایش میدهد. رینگهای آلومینیومی اختصاصی با طراحی خاص خود در اندازه ۱۹ اینچی در محور جلو و ۲۰ اینچی روی محور عقب استفاده شده اند. برند میشلن نیز این زیبایی را تکمیل کرده است. در محور جلو از سیستم ترمز مجهز به کالیپرهای مونوبلاک ۶ پیستونه (قطر ۳۷۰ میلیمتر) و در محور عقب از نوع ۴ پیستونه (قطر ۳۴۰ میلیمتر) استفاده شده است.
اما در رابطه با پیشرانه، همانطور که اشاره شد از تپنده ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی از کمپانی کازوورث استفاده شده که ۶۰۷ اسب بخارخروجی و ۴۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی از Xtrac هماهنگ شده است. احتمالا مجرای روی سقف گوردون مورای تی.۳۳ کنجکاوی بیننده را تحریک میکند. این مجرای هدایت هوا در خودروهای امروزی کمتر مشاهده میشود، اما در دهه ۷۰ میلادی زیاد استفاده میشد و یکی از وظایف آن هوا رسانی به موتور بود.
گوردون مورای با تی.۳۳ اقدام به معرفی Passive Boundary Layer Control system کرده است که این سیستم مهندسان تی.۳۳ را از استفاده اسپلیترها، بالها و دیگر جزئیات مشابه روی بدنه خودرو به منظور کاهش نیروی داون فورس آنهم بدون افزایش درگ، بی نیاز میکند. این سیستم، هوای ورودی از مجرا در قسمت جلو را به سمت دیفیوزر عقب هدایت میکند.
همانطور که اشاره شد، پیشرانه تی.۳۳ کار مجموعه کازورث انگلیس است. سیستم تزریق سوخت و اگزوز در این پیشرانه، بهینه سازی شده است. یکی از مهمترین دستاوردهای این پروژه، بهبود چشمگیر پاسخ پیشرانه به پدال گاز و شتاب گیری مورد نیاز راننده در تی.۳۳ است که سریعتر از دیگر خودروهای اسپرت انجام میشود. ادعا میشود؛ جعبه دنده این مدل هم سریعترین جعبه دنده غیر اتوماتیک جهان است.
قیمت گوردون مورای تی.۳۳ اسپایدر هنوز مشخص نشده، اما نسخه کوپه این خودرو اکنون ۱.۷ میلیون دلار قیمت دارد که احتمالا نسخه اسپایدر نیز در محدود ۲ میلیون دلار قیمت میخورد.