(ویدئو) توله‌های دوقلو‌ی ببر سوماترایی اولین بار از لانه بیرون آمدند

(ویدئو) توله‌های دوقلو‌ی ببر سوماترایی اولین بار از لانه بیرون آمدند

توله‌های دوقلو ببر سوماترایی در ژانویه به دنیا آمدند، اما سه ماه اول در لانه‌شان ماندند، جایی که والدین‌شان به‌خوبی آن‌ها را زیر نظر داشتند و همچنین نگهبانان باغ‌وحش از طریق دوربین مداربسته.

کد خبر : ۱۲۹۰۶۲
بازدید : ۸۵۷۴

با وجود تنها ۳۵۰ گونه که در حیات وحش باقی مانده است، تصور می‌شود ببر سوماترا یکی از نادرترین زیرگونه‌های ببر جهان است. اما پس از تولد نه تنها یک، بلکه دو ببر در باغ وحش چستر، امید‌های تازه‌ای برای گونه‌های در معرض خطر انقراض ایجاد شد.

توله‌های ببر سوماترایی بامزه در ۷ ژانویه به دنیا آمدند و از آن زمان با والدین خود، کاسارنا و داش ارتباط برقرار کرده اند. این هفته، توله‌ها برای اولین بار از لانه خود بیرون آمدند و عکاسان برای ثبت این لحظه ارزشمند دست به کار شدند.

داینا تاین یکی از کارکنان باغ وحش چستر می‌گوید: توله‌ها هنوز کمی خجالتی هستند و با مادر کاسارنا وارد لانه می‌شوند و از آن بیرون می‌آیند، اما تماشای آن یک امتیاز واقعی خواهد بود که اعتماد به‌نفس آن‌ها رشد می‌کند و شخصیت‌های شادابشان واقعاً شروع به نشان دادن می‌کند.

ببر‌های سوماترایی کوچک‌ترین زیرگونه‌های ببر هستند که با نوار‌های سیاه روی پوست نارنجی‌شان متمایز می‌شوند. تخمین زده می‌شود که در طبیعت کمتر از ۴۰۰ ببر در جزیره سوماترا باقی بمانند که جنگل زدایی و شکار غیرقانونی از عوامل کاهش جمعیت این گونه عنوان شده‌اند.

توله‌های دوقلو در ژانویه به دنیا آمدند، اما سه ماه اول در لانه‌شان ماندند، جایی که والدین‌شان به‌خوبی آن‌ها را زیر نظر داشتند و همچنین نگهبانان باغ‌وحش از طریق دوربین مداربسته.

دیو هال، مدیر بخش گوشت‌خواران باغ وحش چستر پس از تولد آن‌ها در ژانویه گفت: تماشای آن‌ها امتیاز واقعی و فوق العاده ویژه است.

نگهبانان باغ‌وحش نام یکی از توله‌ها را آلیف - نامی محبوب در اندونزی - و دیگری رایا به نام کوه رایا در سوماترا گذاشته‌اند.

داینا تاین گفت: آن‌ها یکی از نادرترین زیرگونه‌های ببر جهان هستند و بنابراین دیدن این دو توله در اینجا بسیار شگفت‌انگیز است.

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید