(تصاویر) حلقه نور سرخ‌رنگ عظیم بر فراز ایتالیا چه بود؟

(تصاویر) حلقه نور سرخ‌رنگ عظیم بر فراز ایتالیا چه بود؟

این حلقه‌ی نور با عنوان «انتشار نور و آشفتگی ناشی از منبع پالس الکترومغناطیسی با فرکانس بسیار پایین» یا به اختصار ELVE شناخته می‌شود.

کد خبر : ۱۲۹۳۴۵
بازدید : ۵۷۴۴

یک هاله دایره‌ای عظیم از نور قرمز وهم‌آور، که شبیه به یوفو‌ها است به تازگی در آسمان شب بر فراز ایتالیا مشاهده شده است. این حلقه‌ی عجیب و غریب برای چند میلی‌ثانیه ظاهر و ناپدید شد، این به این معناست که بیشتر مردم احتمالا این منظره‌ی عجیب را از دست داده‌اند.

به گزارش اسپیس، فردی به نام والتر بینوتو (Valter Binotto) عکاس طبیعت موفق شد در روز ۲۷ مارس عکسی از این هاله‌ی درخشان در آسمان شهر پوساگنو در شمال ایتالیا ثبت کند. اگرچه این حلقه قرمز رنگ در واقع در بالای این شهر قرار نداشت. این حلقه عظیم که حدود ۲۲۴ مایل (۳۶۰ کیلومتر) قطر داشت، بر فراز مرکز ایتالیا و بخشی از دریای آدریاتیک دیده می‌شد.

به گفته‌ی وبسایت Spaceweather این حلقه‌ی نور با عنوان «انتشار نور و آشفتگی ناشی از منبع پالس الکترومغناطیسی با فرکانس بسیار پایین» یا به اختصار ELVE شناخته می‌شود. ELVE‌ها انواع نادری از آشفتگی‌های استراتوسفری/مزوسفری هستند که از برق‌رسانی شدید طوفان رعد و برق ناشی می‌شوند. حلقه‌های قرمز زمانی ایجاد می‌شوند که پالس‌های الکترومغناطیسی که توسط رعد و برق منتشر می‌شوند، به یونوسفر زمین که بخش یونیزه‌شده اتمسفر فوقانی بین ۵۰ تا ۴۰۰ مایل (۸۰ تا ۶۴۴ کیلومتر) بالاتر از سطح زمین است، برخورد کنند.

حلقه نور سرخ‌رنگ عظیم

ELVE‌ها به دلیل داشتن عمر کوتاه معمولا تنها برای ماهواره‌هایی که به دور زمین می‌چرخند قابل مشاهده هستند و تنها در سال ۱۹۹۰ به لطف دوربین‌های روی شاتل‌های فضایی ناسا رصد شدند. تصویر جدید بینوتو احتمالا بهترین تصویری است که از روی زمین تا به حال از چنین پدیده‌ای ثبت شده است.

بینوتو معتقد است که ELVE توسط یک پالس الکترومغناطیسی تولید شده از یک طوفان بزرگ در نزدیکی آنکونا، شهری در حدود ۱۷۴ مایلی (۲۸۰ کیلومتری) جنوب شرقی پوساگنو تولید شده است.

به طور معمول، رعد و برق‌ها پالس‌های الکترومغناطیسی ساطع نمی‌کنند، زیرا حامل جریان کافی برق نیستند. اما در طول این طوفان، یک پدیده غیرمعمول قدرتمند، حداقل ۱۰ برابر قوی‌تر از صاعقه‌های معمولی، احتمالا موج شوک الکتریکی را ایجاد کرده که سپس به یونوسفر برخورد کرده است. هنگامی که الکترون‌ها از درون پالس‌های الکترومغناطیسی به یونوسفر برخورد می‌کنند، ذرات باردار اتم‌های نیتروژن را تحریک می‌کنند و سپس درخشش مایل به قرمز ایجاد می‌شود.

بینوتو از زمان شروع تصویربرداری از آن‌ها در سال ۲۰۱۹، از صد‌ها ELVE و دیگر انواع رویداد‌های نورانی گذرا عکاسی کرده است و این یکی از بزرگترین پدیده‌هایی است که او تاکنون دیده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید